Hoi, vast een domme vraag en dom dat ik niet verder zoek maarrr,.. hoe temperaturen jullie? Gewoon onder de oksel, mond of oor of anaal? want ik vind de temp van sommige mensen niet echt hoog, 36,2 bij sommige. Ik heb die temp als ik onder mijn okstel het doe. Maar anaal bv is hij hoger. Waar moet je je aanhouden? Niet dat ik echt temperatuur maar soms voel je je wel eens niet lekker en temp ik even. Bedankt.
onder de oksel is heel onbetrouwbaar, in de mond is hij 0,3 tot 05 lagr dan wanneer je rectaal zou meten, laatste is het meest nauwkeurig.
Ik temp rectaal. Ik haal ook temperaturen van 36.2 hoor, maar dat is meestal mijn eidip-temperatuur of als ik ongi moet worden ... Maarja, ieder mens zit anders in elkaar. Ik haal pas temperaturen van hoog in de 36 na mijn ei, andere beginnen hoog ik de 36 en klimmen in de 37 na hun ei. Da's bij iedereen anders ...
rectaal is idd de meest betrouwbare en meest nauwkeurige manier om te tempen (doe ik dus zelf ook) Als je wil weten wat echt je temp is moet je het dus op deze manier doen. In de mond of onder de oksel is idd lager en je meot er ong een 5 tiende bij optellen (heb een even tijdje kraam gedaan *opleiding en werk* en daar hebben ze dat toen uitgelegd.
heb laatst onder de oksel gedaan en er kwam 36,2 en toen rectaal en er kwam 37,4 uit. Voor mijn ei was dit. Das toch mee dan die 5e tiende. Ik ben niet van plan me op temp vast te hameren maar ben soms wel eens benieuwd. bedankt voor jullie antwoorden!
Ik temp oraal (in me mond ondern me tong). Als ik dat toch altijd hetzelfde doe is er toch niks aan de hand...... En ik zie duidelijk of me temp stijgt of daald
Je hoeft er niets bij op te tellen als je oraal tempt, want het gaat erom hoe de temperaturen relatief ten opzichte van elkaar staan. Het gaat hier dus niet om de absolute temperaturen.
als je rectaal vervelend vind, kan je ook vaginaal tempen. Heb ik hier ergens wel eens vaker gelezen. Maar onder de oksel oftewel axxilair, is zeker minder betrouwbaar. In ieder geval voor het tempen van je ei-sprong
Ik meet mijn temperatuur ook rectaal. Heb alleen helaas een thermometer die maar 1 cijfer achter de komma doet, dus dan krijg je wel vaak dezelfde temperatuur. Maar goed... ik zie toch wel een significant verschil dus dan zal het wel goed zijn.
mijn thermometer geeft ook maar 1 cijfer achter de komma. ik heb goed kunnen aflezen wanneer mijn ei kwam.