help wat moet ik maken?? (eten voor familie)

Discussion in 'De lounge' started by Troelala21, Oct 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Morgen word ik alweer 26 jaar jong of oud, net hoe je het noemen wil! Dan komen mijn schoonouders, en schoonzusje met zwager en hun zoontje hier eten. Ik moet dus voor 10 man eten maken, ik weet alleen niet zo goed wat. Dacht eerst een grote pan macaroni met stroganoff te maken omdat vele dat wel lusten in de familie, maar ik vind het ook wel weer saai. Toen dacht ik aan nasi, maar dan moet ik wel heel veel maken, en nasi alleen is ook zo kaal. Heeft iemand misschien een idee voor mij? Niet te moeilijk want ik ben helaas geen keukenprinses :)

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    2 ovenschalen met lasagne, makkelijk vooraf te maken en evt een salade bij serveren

Burrito's en taco's vullen; maak een gehaktmengsel en een kipmengsel (kruiden van Casa Fiesta) evt sla, paprika, tomaat, geraspte kaas etc op tafel zetten. Kunnen de gasten zelf vullen. Tacosaus en guacemole erbij.....(jammie)

Nasi kan je evt 'opleuken' met sate en iets van foo yong hai

3. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Soep met belegde broodjes en iets warms (gehaktbal oid) erbij?

4. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Ik zou het jezelf niet te moeilijk maken. Je hebt het al druk genoeg op jouw verjaardag. ;) Macaroni is inderdaad wel redelijk makkelijk te maken en zo saai is het toch niet? Anders doe je er een salade bij, dan vind je het misschien wat minder saai.

Je zou ook kunnen kiezen voor een maaltijdsoep en dan lekkere broodjes erbij. Of twee hartige taarten. Voordeel van hartige taarten (en ook van een maaltijdsoep) is dat je ze van te voren kunt klaarmaken, evt. vanavond al. Hoef je niet te stressen als de visite er is. ;)

5. Troelala21

er staan al wat lekkere dingen tussen!

Soep met brood dacht ik eerst ook, maar dat vinden sommige van hun helaas geen avondeten. Heb geen zin in klaagzang dus dat gaat maar even over helaas......

6. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik zou zeggen, niet zeuren je eet bij mij....

Maar anders iets van hutspot met draadjesvlees of zo.
    Is nog lekkerder als je het opbakt (dag eerder maken dus ;))

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Op tafel zetten:
    wraps/burrito's
    taco's
    creme fraiche
    tacosaus
    guacamole (zelfgemaakt is het lekkerst)
    komkommer in stukjes
    tomaat in stukjes
    reepjes bosui
    mais
    reepjes ijsbergsla
    geraspte kaas
    reepjes kipfilet met fajitakruiden
    rul gehakt met burritokruiden

en wat je nog meer lekker vindt op een wrap/taco....Dit kun je zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wil. Hier altijd een groot succes. Ik koop zelf altijd de kruiden van Casa Fiesta, die vind ik het lekkerst. Veel plezier!

Iedereen een bord voor zijn neus en eet smakelijk!

8. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

grote pan goulasch met rijst?
    kipragout met pasteitjes?
    chili con carne met stokbrood?

en idd ze eten bij jou dus moeten ze blij zijn met wat ze krijgen hahah

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nasi kan goed toch? Moest thuis alles altijd voor 10 man doen ;)
    lekker satestokjes erbij en een schaalkroepoek.

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

O je eet vandaag al nasi ;)

Een paar ovenschalen?

11. Troelala21

er staan lekkere dingen bij, ik weet alleen van veel dingen niet hoe je ze maakt *bloos*....wij eten meestal hollandse pot en macaroni en nasi. Moet nog veel leren haha. Maar goed me schoonzus is chefkok anders moet ze me maar even een handje helpen haha.....hmm ik zal even de dingen opschrijven van hier, en dan met me man maar even overleg plegen wat we gaan doen!

12. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    1,007
    0
    0
    Huismama.
    -Huzaren/rundvlees/zalm/eier/aardappel salade
    =Veel stokbrood en kruidenboter
    -Kippenvleugels of drumsticks
    -bladerdeeghapjes met zalm of champignons o.i.d.
    -Kleine gehaktballetjes met andere kruiden dan de standaard gehaktkruiden
    -Kleine loempia's
    -Grote garnalen/Gamba's op een stokje

en nog veel meer kleinere hapjes. Je moet het zien als tapas.
    Iedereen kan pakken wat hij of zij wil en als diegene het niet lust heeft die altijd nog meerdere dingen om uit te kiezen.

Ik heb zoiets ook gedaan op mijn man zijn verjaardag en dit was echt erg geslaagd. Iedereen zat vol en heeft heerlijk gegeten.
    Ik had zo'n 35 mensen die bleven eten.
    Het is wel even werk, maar het meeste kan je van te voren bereiden.

13. Troelala21

Hmm dat is wel een idee om verschillende dingen te maken, dan kan iedereen pakken wat ze willen. Ben er alleen dan wel even mee bezig, en ik moet ook nog een taart maken haha.....ach komt vast wel goed!

14. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Grote pan met dikke tomatensoep. Bakjes met stukjes mozarella, pesto, peterselie, croutons, creme fraiche e.d. Dan kan iedereen lekker zijn soepje vullen hoe hij zij wil. Daarnaast wat simpele pizza's uit de oven en iedereen kan een stuk pakken en een lekkere gevulde salade.

En anders een grote koekenpak met shoarma bakken, broodjes in de oven, knoflooksaus en sla. Hopla. Niet jezelf te moeilijk maken hoor!

15. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    1,007
    0
    0
    Huismama.
    Ik vind het ook een goed idee, maar als je niet zo'n keukenprinses bent of je vindt het niet heel leuk om te doen zou ik het af raden.

Of anders kant en klare kleine hapjes kopen. Het namelijk wel veel werk een dag ervoor.

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

gewoon een grote bak huzaren/rundvlees salade kopen en bv een bak zalmsalade

blaadje sla eromheen, paar hardgekookte eieren, augurken en zilveruitjes uit een pot erbij. evt asperges. wat plakjes cervelaat en gerookte zalm erop.

paar stokbroden erbij.

dan een pan met kleine gehaktballetjes erbij. evt met een bak k&k satesaus
    en een schaal met mini afbak sauzijcen en worstenbroodjes

als toe een bak ijs met een blik vruchten erbij en een bus slagroom en klaar ben je! allemaal zo klaar.

alleen de salades even op een schaal opmaken en h gehaktballetjes draaien

17. Noek86

Noek86 Actief lid

Jun 9, 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Van Honig familiegerechten een siciliaanse pastaschotel of italiaanse macaroni schotel. Kei makkelijk en lekker! En ik ben ook allesbehalve een keukenprinsesje:D

18. Troelala21

bedankt voor al jullie heerlijke tips. Ik ga ze zeker onthouden voor me man zijn verjaardag! Het word hier vandaag hollandse pot! Me schoonvader bood aan om hutspot te maken, ik had daar zelf niet zo zin in, dus ik maak een pan zuurkool hmmmmm......Dus ze kunnen straks kiezen uit hutspot of zuurkool met natuurlijk spekjes en een heerlijke stukje worst!

19. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    snert:)

20. Troelala21

Jaaaa daar heb ik ook zin in, maar me schoonvader kreeg dat niet meer zo snel voorelkaar een lekkere pan snert te maken. Dus dat moeten we maar even bewaren voor de volgende verjaardag!

Share This Page