De naam voor onze dochter, die in juli geboren gaat worden, hebben wij inmiddels verzonnen: Ise. Nu willen we ook graag een tweede en derde naam waarin we vernoemen naar beide moeders. Deze moeders heten Stien (Christina) en Riek (Hendrika). Ik heb nu verzonnen Kris en Rike. Mijn man is er nog niet helemaal van overtuigd. Hebben jullie ideeen? Een combinatie van die twee, waardoor er alleen een tweede naam is, vinden we nog beter, maar die kregen we helemaal niet verzonnen.
Je kan bijv. de naam Nika of Nikita uit die namen halen.. Maar das wel echt puzzelen, en daarnaast betwijfel ik of je de naam Nikita leuk vind als je voor een naam als Ise kiest Ise Kris Rike vind ik lastig.. Opzich nog best leuke namen en het klinkt ook niet heel verkeerd.. Maar ik val een beetje over de lettergrepen.. 2, 1, 2 Daardoor springt de naam Kris er zo uit als je het achter elkaar zegt en verdwijnt de naam Ise een beetje.. wanneer je van alles twee lettergrepen zou maken, bijv. Ise Christa/Krista/Kristen Rike, klinkt het ook weer niet lekker.. Isabelle Kris(ta) Rike klinkt dan wel weer fijn (of een andere eerste naam die langer is) en dan Roepnaam: Ise. Lastig haha, dit waren maar wat ideetjes.. Zal er nog eens beter over denken. Vind de namen die je nu hebt dus niet slecht ofzo, meer dat ik het gevoel heb dat het nog beter kan als jullie er even over door puzzelen Succes in elk geval!
Ise, leuke naam! Christina Hendrika, daar moet toch ook echt wel wat leuks van te maken zijn! Theoretisch kun je jullie dochter natuurlijk prima 'Ise Christina Hendrika' noemen, maar waarschijnlijk had je dat zelf al bedacht en vind je dat niet zo mooi Van Christina kun je maken Tina, Chris, Christy, Chrissy, Kirsten, Kirstin. Van Hendrika kun je maken Rike, Rika, Wendy (beetje ver gezocht), Henna(h). Dan krijg je bijvoorbeeld: Ise Hennah Kirsten Ise Kirsten Rika Ise Wendy Kirsten Ise Christy Rika Ise Chrissy Rike Of, mocht je het wat vinden, een combinatie zou zijn 'Christieneke', maar persoonlijk vind ik dat niet echt wat...
hmm, best lastig inderdaad. Ise vind ik trouwens erg leuk!! Kris ook! Rika klinkt iets minder lekker, maar hele goede andere opties heb ik ook niet: afgeleid van Hendrika: Indra Hedi Rika Rikki Ik geloof dat ik dan Ise Kris Rikki het leukst vind klinken