Hallo Hallo, wie o wie kan ons helpen?? Wij zijn in verwachting van ons kindje. Dit wondertje zouden we graag vernoemen naar mijn moeder Bertha. Zij is overleden aan longkanker en wij zouden het erg mooi vinden om ons kindje naar haar te vernoemen. Maar dit is nogal lastig! Voor een jongen zou ik Bertho wel leuk vinden, (het wordt trouwens de 2e naam). Maar voor een meisje? Nog geen idee! Vindt Bertha eigenlijk niet meer van deze tijd, dus een moderne versie! Er mag ook met dezelfde letters een nieuwe naam ontstaan... Is mij nog niet gelukt! Alle ideeën zijn van harte welkom! Alvast bedankt!
Poeh lastig Dus mijn mening : Gewoon de naam Bertha doen, het is toch een tweede naam en het moet toch een trots om de echte naam van je oma te dragen. En wie weet is de naam over 20 jaar weer hip? Ik kan er niets van maken als ik moet puzzelen Thea.. Thera.. maar met de B erbij??
Idd lastige maar ligt eraan hoe dicht het bij Bertha moet blijven. Hier aantal opties: Breath (ademen!) Beth Beau Hart / Heart Tara / Thara Bear Britt
Ik vind de genoemde Bentje en Bette leuke namen, maar gezien je verhaal zou ik het gewoon letterlijk bij Bertha houden. Het is toch "maar" een tweede naam, dus het hoeft m.i. helemaal niet zo hip te zijn. En dan vernoem je wel echt .
Ik zou ook gewoon Bertha doen. Voor een jongen inderdaad Bertho. Ik ken trouwens ook een jongen die Bardo heet. Misschien ook leuk. Maar Bertho kan ook goed he!!!
Bertha wordt bij een jongen dus Bertho. Waarom geen Berthe bij een meisje? Hardstikke leuk en je veranderd maar 1 letter.
Heette je moeder alleen maar Bertha? Of was haar volledige naam misschien langer? Misschien zou je die dan kunnen gebruiken.