hulp gezocht met keuken indeling

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

    emje Niet meer actief

    hoi meiden.

    wij hebben een niet al te grote keuken dus het is erg moeilijk deze in te richten.

    zoals we het nu hebben staan kan het wel alleen zitten wij erg vaak in de keuken (vooral als mijn moeder langs komt, die vind dat erg fijn) en dan hebben we toch een probleem met de eettafel. en straks natuurlijk ook met de kleine.

    hebben jullie misschien ideetjes? we zitten er wel aan te denken een andere tafel te kopen alleen geen idee welke dan handig zal zijn. er moeten dan toch minimaal 3 zitplekken zijn.

    ik zit zelf grotendeels in een rolstoel dus is het wel handig dat er voldoende ruimte is voor de kookplaat.

    hebben jullie misschien ideetjes?

    hieronder heb ik een plattegrondje gemaakt. ik ben niet zo heel erg goed in tekenen hopelijk is het een beetje duidelijk :)
     
  2. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik zie het zo ook niet...vooral omdat je met de rolstoel ruimte in het midden moet hebben..
    Maar wat je zou kunnen doen is op schaal alles van papier knippen en dan gaan puzzelen..
     
  3. Noukie1982

    Noukie1982 Actief lid

    7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Ik neem aan dat je de koelkast en de vriezer niet op elkaar kunt zetten? Of de vriezer tussen droger en koelkast? Anders denk ik toch aan een kleinere eettafel van 1.60 m, dan kun je er toch nog omheen (alleen niet met de rolstoel..)
     
  4. emje

    emje Niet meer actief

    de koelkast en de vriezer kunnen helaas niet op elkaar. de vriezer tussen de koelkast en droger is ook niet mogelijk want dan kunnen de deuren niet open.

    we zitten te denken om eventueel de vriezer onder de kookplaat te zetten en de droger dan bovenop de wasmachine in de badkamer. alleen kan ik er dan vanuit me rolstoel niet meer bij en zal ik altijd moeten wachten met drogen tot me vriend thuis is.

    ik zat misschien te denken aan een tafel van 140 bij 80cm en deze dan om te draaien. dus de 80cm tegen het raam. ik weet alleen niet of er dan nog genoeg ruimte is voor de stoelen. wat denken jullie?
     
  5. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    misschien een gek idee he, maar zijn die 2 deuren nodig?
    Zo niet dan zou je er 1 dicht kunnen maken en dat scheelt enorm!
    mja dan moet het niet zo zijn als hier, wij lopen vanuit de hal door de keuken dan de kamer in... dus dan is het geen optie!

    Hier zitten we nóóit in de keuken...
    Hebben jullie geen andere eettafel? Anders is misschien de beste optie om in de keuken de eettafel weg te halen :) en daar kastjes voor extra berging te zetten! en geloof me, die zul je met een kleine hard nodig hebben ;)
     
  6. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    of voorraad kast waar afvalbak staat, een afval bak inbouwen in een keukenkastje dan kan de vriezer bij de voorraadkast ergens....
    of de vriezer ergens anders? Garage misschien? berging? of een koelkast met vrieslades in elkaar kopen?
     
  7. emje

    emje Niet meer actief

    @anniek, bedankt voor het meedenken. we hebben een erg kleine woonkamer daar past de eettafel helaas niet in. dus de enige mogelijkheid is in de keuken :(

    een deur dichtmaken kan ook niet. de ene deur is de deur waarmee je de keuken binnenkomt en de andere deur is de deur naar de boiler. dat is dus een soort kast. alleen heel erg klein buiten de boiler is er geen ruimte voor iets op te bergen. vandaar dat we een voorraadkast hebben moeten kopen.

    ik vind het zo moeilijk om in te delen.
     
  8. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    ik ga wel even knutselen op floorplanner.

    als ik klaar ben post ik wel even een afbeelding.
     
  9. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    Floorplanner - keuken

    dit is wat ik er een beetje van maken kan.

    ik kan de vriezer niet echt kwijt. hij staat daar nu heel erg vreemd in de hoek maar bij de voorraad kast kan ook niet aangezien daar geen stopcontacten zitten.

    zoals hier kan het ook.
    Floorplanner - keuken
    er is 1 stoel waar je dan niet echt op kan zitten. een kind zal er misschien nog tussen passen. maar op deze manier heb je 3 zit plekken en kan er aan het hoofd van de tafel nog een kinderstoel (mits van toepassing)
     
  10. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik weet niet of het past, maar is het geen optie om de voorraadkast naast het gasfornuis te zetten. En dan de vriezer en koelkast op de plek van de voorraadkast.

    Zo houdt je meer ruimte over voor je tafel. Je zit dan misschien wel met snoeren. Maar daar is vaak wel een oplossing voor te vinden.
     
  11. emje

    emje Niet meer actief

    @pinkpuma,

    bedankt voor je reactie. ik denk niet dat het past om de koelkast en vriezer op de plaats van de voorraadkast te zetten. misschien wel 1 van de 2. alleen zitten we dan inderdaad met de kabels. de enige mogelijkheid is dan een verlengsnoer voor de deur door te leggen. weet alleen niet of dat handig en veilig is. ik zal het is met me vriend overleggen.
     
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    En moet je echt met je rolstoel in de keuken, of zou je ook gebruik kunnen maken van een (elektrische) trippelstoel met hoog-laag-functie bijv?
    Want dan kan je misschien kiezen voor een combinatie koelkast- vriezer. Zo eentje op elkaar zeg maar. Scheelt wel weer ruimte als je in de hoogte kan werken.
    Moet ook financieel wel kunnen natuurlijk..
     
  13. emje

    emje Niet meer actief

    @mmeke,

    ik heb wel een trippelstoel alleen is dat een handbediening en niet elektrisch. maar echt hoog kan hij niet. op de hoogste stand kan ik net bij het fornuis. en het onderstel van me trippelstoel is groter dan die van me rolstoel dus ik weet niet of ik dan nog goed bij de koelkast kan komen.

    ik heb het ook is met me vriend besproken en misschien is dit een oplossing: vriezer onder kookplaat. dan de droger weg uit de keuken. de droger bovenop de wasmachine zetten word lastig want dan kan ik alleen wasjes drogen als me vriend thuis is. dus zitten we te denken aan misschien een was/droog combi, iemand ervaring mee?

    dan wilde we de koelkast laten staan en een kleinere tafel kopen van zo 140 - 80 en deze draaien. dus de 80 kan tegen het raam en dan aan beide zijden 2 stoelen.

    ik weet nog niet zeker of het haalbaar is het rekenen gaat me niet zo goed af. denken jullie dat dit haalbaar is?
     
  14. Pluis81

    Pluis81 VIP lid

    16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik vind de ontwerpjes van Denise wel leuker en praktischer dan jouw eigen ontwerp. In jouw tekening staat de eettafel tegen de muur en in die van Denise staat hij vrij,dat vind ik toch handiger en mooier.

    Een was-droogcombinatie kan handig zijn maar je moet je wel bedenken dat als het kapot gaat,het gelijk allebei kapot is.

    Is het trouwens geen optie om de voorraadkast ergens anders te zetten zoals bv in een berging?
     
  15. emje

    emje Niet meer actief

  16. emje

    emje Niet meer actief

    @pluis81,

    de voorraadkast ergens anders zetten word lastig. we hebben een appartementje met een kleine woonkamer daar past geen kast meer bij. ook hebben we maar 2 slaapkamers dus binnenkort beide in gebruik zullen zijn :D

    de bergen zou kunnen maar dan moet ik wel elke keer naar buiten en dan met de lift 4 etages naar beneden als ik iets uit de berging wil halen. (wij wonen 4 hoog en berging is in de kelder van het gebouw) ik denk ook niet dat dat past. in de berging staat mijn vriend zijn fiets en mijn elektrische rolstoel.

    pff ik word echt gek van de kleine ruimtes hier. wou dat ik al kon verhuizen.
     

Deel Deze Pagina