Hoi, Zoals hierboven beschreven. Mijn schoonmoeder is reeds overleden toen mijn man en zijn zussen/broers nog kleine kinderen waren. Het was ook een erge dood (hersentumor, mentale aftakeling, ondervoeding ed) en daarna zijn de kinderen een beetje aan hun lot overgelaten doordat schoonvader in de psychiatrie zat hierdoor. Ik heb SM dus niet gekend, maar ik zou wel de baby haar naam willen geven. Het is een hele mooie naam, die ik altijd al mooi vond (voor ik manlief leerde kennen), hij past perfect bij de andere 2 kinderen hun naam en er zit ook een symboliek in (de andere 2 kinderen zijn ook vernoemd naar speciale familieleden of hebben een nam met een belangrijke symboliek voor ons). VRAAG: kan ik dit maken, gaat schoonfamilie niet kwaad/droevig worden? En gaat he tkindje niet gebukt gaan onder zo'n naam met zo'n betekenis?
Ik vind het erg mooi dat je jullie kindje naar haar wilt noemen. Denk ook niet dat iemand dat niet zou kunnen waarderen.
Kan makkelijk hoor! Hier helaas het zelfde verhaal, hersentumor maar dan nog wel een vader die goed voor de kinderen kon zorgen. Het is dat de naam van mn sm, die ik dus nooit gekend heb, zachtjes gezegd niet zo mooi is en er ook niets moois van te maken is, anders hadden wij het ook gedaan. Mijn sfamilie kennende hadden ze het juist leuk en mooi gevonden, maar over jouw schoonfamilie kan ik natuurlijk niet oordelen. Daarnaast het is jullie kindje met de naam die jullie geven, als je er zelf achter staat en het mooi vind is het toch goed?!
Mijn dochter is vernoemd naar mijn overleden s-moeder, iedereen vond het erg leuk. Behalve de nieuwe vriendin van mijn s-vader, maar die vind ik niet leuk, dus dat maakt niet uit.
Thx, ben zo onzeker, ik zou mijn schoonfamilie niet meer leed willen berokkenen, maar mss zijn ze juist gecharmeerd hierdoor. Het zal ook het laatste kindje worden. Manlief is jonger dan zijn zussen/broers en wij zijn de enigste die nog in de luiers zitten. Dus mss als afsluitertje een kindje met die speciale naam om die nare periode positief af te sluiten. Manlief maakt het overigens niets uit zegt hij.
Ik denk juist dat je schoonfamilie het heel erg zouden waarderen. Het is echt een heel mooi gebaar. In augustus wordt ons 2e dochtertje geboren. Ik kwam met een naam die heel erg mooi vindt, en toen zei mijn man, zo hete mijn oma ook. Het is niet helemaal hetzelfde maar op een letter na wel. Ik vindt het gewoon een mooie naam, maar ik vindt het nu extra leuk dat de oma van mijn man bijna dezelfde naam heeft. Hij had een zeer hechte band met zijn oma. Ik denk ook zeker wel dat mijn schoonfamilie het zeer gaat waarderen.
op zich is het heel mooi maar als je er zelf zo over twijfelt dan zou ik het gewoon voor je eigen gevoel even overleggen.
Ik vind het wel mooi hoor.. Misschien is het wel een idee om het sowieso met je schoonfamilie te overleggen dan "schrikken" ze ook niet als er ineens een kaartje in de bus valt met die naam..
onze dochter is ook vernoemd naar overleden schoonmoeder, niet de volledige naam maar die is wel duidelijk te herkennen. Wat wil je man?
Alle 2 mijn kids zijn in hun 2de naam vernoemt. Mijn oudste zoon naar mijn overleden broer en mijn jongste zoon naar mijn overleden beste vriend/zwagertje. Als je twijfel hebt zounik het gewoon vragen aan de vader en broers/zussen van je man. Ik denk dat ze het juist erg mooi zullen vinden!
Ik vind het ook mooi hoor. Als je er niet zeker van bent, dan zou ik dat eens overleggen ... met je man of met zijn broers/zussen. Zouden wij kinderen hebben gehad, dan had ik die zeker vernoemd naar mijn overleden s-moeder. Ik heb haar nooit gekend, ze is overleden voordat mijn man en ik gingen daten, maar aangezien mijn man altijd een hele nauwe band met haar had, was het voor mij nooit een vraagstuk. Ik wilde graag mijn kind naar haar vernoemen ... helaas mag het niet zo zijn. Maar goed ... dat is een ander verhaal
onze dochter heeft haar tweede naam van mijn moeder en de derde van mijn overleden schoonmoeder, iedereen vond het fijn dat we de naam van mijn schoonmoeder hebben gegeven, het is niet onze dochter haar roepnaam. Ze weet wel dat ze drie namen heeft en dat de 2e van oma is en de derde van oma die dood is. ik zou het gewoon overleggen, zo kwets je niemand.
Wij hebben onze jongste dochter ook vernoemd naar mijn schoonmoeder, mijn schoonmoeder wist ook dat wij dit gingen doen omdat ze 4 maanden voordat onze dochter geboren werd overleden is aan longkanker. Ik vind het alleen maar mooi om zoiets te doen.
Vind het een hele mooie gedachte dus ik zou het zeker doen. Mijn dochter is met haar 2e en 3e naam ook vernoemd. Met haar 2e naar mijn zus en met haar 3e naar mij en mijn moeder. Onze zoon gaat ook met zijn 2e en 3e naam vernoemd worden naar mijn vader en mijn man.
Uh, wat je schoonfamilie er ook van vind, het is toch de moeder van je man? Dus hij heeft alle recht zijn kind naar zijn moeder te noemen. Ik snap dat je met andermans gevoelens rekening wilt houden. Onze dochter is vernoemd naar beide oma's (inmiddels ook overleden) en onze zoon naar mijn man zijn beste vriend die ook niet meer leeft. Voor ons zijn/waren deze mensen heel belangrijk.
Mijn moeder is vernoemd naar de overleden dochter van mijn overgrootoma en dat heeft mijn overgrootoma altijd hartstikke fijn gevonden. Mijn moeder is zelf ook overleden en ik zou het ook niet erg vinden als iemand zijn haar kind weer naar haar vernoemde.
Je schrijft dat jij haar nooit hebt gekend en hij en zijn broers/zussen als kinderen een beetje aan hun lot overgelaten zijn. Ik weet niet hoe lang het geleden is, maar op een gegeven momentje gaat de scherpe kant van het verlies eraf. Het klinkt in ieder geval niet als iets wat 1 jaar geleden gebeurd is. Bij 'vers' verdriet kun je misschien nog op weerstand duiden, maar ik denk die kans niet zo groot is als het al weer een tijd geleden is. Naast de nare wijze hoe ze is overleden hebben ze vast ook veel meer mooie herinneringen aan hun moeder. Dan zou het alleen maar een mooi gebaar zijn om jullie kindje naar haar te vernoemen. Voor je kindje wordt de naam volgens mij geen een met een zware lading. Was je schoonmoeder een vreselijk naar mens of had ze zelfmoord gepleegd door voor een trein te springen oid dan was het een ander verhaal geweest. (Ik weet niet of ze euthanasie heeft gepleegd, maar dat reken ik niet als zelfmoord omdat het een heel andere situatie is qua gemoedstoestand)