Tussen mijn 16e en 19e had ik al verkering met mijn man (vanaf mijn 15e al) en een vaste fulltime time baan vanaf mijn 17e. Ik woonde nog wel thuis. Vanaf mijn 18e verjaardag (op de dag af) de pil uit gegooid (ondanks dat we beide nog thuis woonde... hoe erg naief). Vlak voor mijn 20e hadden we een huis gevonden, gingen we samenwonen en een maand of 9 later gingen we trouwen (nog voor mijn 21e). Op mijn 21e de MMM in gegaan (6 mnd na het trouwen) en 6 maanden daarna oor het eerst zwanger geraakt. Heeeeel naief om op mijn 18e al zwanger te raken, maar de grootste basis hadden we toen al (beide vaste fulltime baan, stabiele/lange relatie). We miste dus alleen nog een huis. Als ik kijk naar het verloop van mijn zwangerschappen en de lange toeloop er naar toe, heb ik geen spijt dat we het al vanaf mijn 18e gingen proberen. Als we pas op mijn 20-21e waren begonnen en dezelfde weg hadden moeten afleggen, had onze laatste spruit er waarschijnlijk nooit geweest omdat ik dan te oud zou zijn geweest voor een zwangerschap (vind ik zelf).
Maar @RoGiJuLi hoe oud ben je dan nu als ik vragen mag? Ik heb namelijk op mijn 30ste me zoontje gehad en ben nu 34 en willen voor een tweede gaan. Nou wilde ik (en altijd gezegd hoor) meteen na de eerste zwangerschap voor een 2de gaan maar omdat ik zelf een flinke trauma eraan heb overgehouden is dat niet gelukt. Ik vind zelf 24 jaar zo een mooie leeftijd om te beginnen met zwanger worden. Natuurlijk wel met de intentie dat je leven stabiel is en van je partner ook. Zelf ben ik toen niet de 'ware' tegen gekomen en toen ik eindelijk iemand leerde kennen die ik wel vertrouwde en noem maar op is hij na een relatie van 5 jaar De bloemetjes buiten de deur gaan zoeken.. nooit meer wilde ik iets te maken met een vent. Dat veranderde toen ik 28 jaar was en 2 jaar later was onze boefje er Elke vrouw weet wanneer ze er echt klaar voor is. Helaas heb ik teveel in mijn omgeving gezien dat jonge meiden nog op school zitten notabene en hun hele toekomst op hold zetten omdat ze zo graag een baby willen. En als die baby er is dan is oma meer bezig met opvoeden en mama zelf de stad in om lekker los te gaan. ik heb altijd mezelf voorgehouden nooit zo te willen zijn toen ik hun leeftijd had.
Ik ben nu 40.. en heb altijd gezegd op mijn 40e geen kind meer te willen baren Ik heb trouwens de verkeerde leeftijden gebruikt qua zwangerschappen zie ik nu... De 1e keer zwanger was in aug.2000, dus toen was ik 22. Dus op mijn 22e de MMM in na 4 jaar geprobeerd te hebben. De 1e kreeg ik toen ik 23 was (doodgeboren). De 2e kreeg ik toen ik 25 was (doodgeboren). De 3e kreeg ik toen ik 26 was. De 4e kreeg ik toen ik 32 was De 5e kreeg ik toen ik 38 was
Ik had dezelfde vraag als Fearfull, maar nu snap ik het. Tjonge wat heb jij een moeilijke weg afgelegd en een pech gehad zeg... Gelukkig erna wel 3 kindjes zag ik
@RoGiJuLi, jeetje wat heb jij het moeilijk gehad zeg. Ik snap het nu wel allemaal. Ik heb enorm veel respect voor jou