ik had laatst runderlappen gekocht en op de verpakking stond dat het 2 uur moest sudderen. dus heb ze eerst even gebakken,toen rode wijn erbij met een zakje kruiden en 2 uur laten staan op laag vuur. maar het was vreselijk taai. dus mijn vraag eigenlijk,wat voor vlees gebruiken jullie hiervoor en hoelang laten jullie dit op het vuur staan?
Ze zeggen twee uur, maar het komt meer in de buurt van 3 uur wil het een beetje mals worden. Ik laat al het suddervlees 3 tot 4 uur sudderen.
hier gaat het op het laagste vuur meestal nog te hard, dus gebruik dan wel zo'n sudderplaatje maar ik koop ook runderlappen hoor heb een tijdje terug van BK een slowcooker gekocht, gebruik die nu voor suddervlees enzo dan is het ook 2 uur maar dan in de oven op 175 graden
tot nu toe alleen voor hachee, goulash, en andere stoofpotjes maar je kan ook soep, pudding en hele kip erin klaar maken (zit een receptenboekje bij) maar ik heb zo'n aardenwerkding he, soort van romertopf/ tajine idee, dus niet zo'n elektrische slowcooker
Wat al eerder werd gezegd, vaak staat er 2 uur sudderen op de verpakking, maar ik laat het meestal echt zo'n 3 tot 4 uur op staan.
ik dacht dat suddervlees van sukadelapjes werd gemaakt? heb zelf eens runderlapjes gemaakt en dat was me toch een partij taai! gadver!
had je koude wijn bij het vlees gegoten? Want dan wordt het ook taai. Ik bak altijd het vlees met een uitje, dan bouilon met wijn (is meteen heet) erbij en allerlei groentes en dat zo uren laten stoven. 2 uur is op zich wel goed, maar langer mag altijd.
de wijn was op kamertemperatuur. misschien dan inderdaad buillon met wijn opwarmen. ik had er ook ui en een blikje tomatenpuree bijgedaan. nou vooortaan maar 2 uur langer laten staan
nee hou niet zo van wijn bij het vlees... gewoon een uitje en wat water erbij... en dan 3,5 uur laten opstaan... maar dat vlees was echt goor....
ik koop zelfs magere runderlappen.. en ze vallen nog uit elkaar van de gaarheid ik bak ze meestal ff in een pannetje met wat boter en de kruiden erop.. om en om bruin.. dan doe ik ze in een braadpan of een soeppan.. ligt er net aan welke schoon is die pan heb ik dan al ff op staan met een flinke scheut boter (ik gebruik vloeibaar) dan doe ik het runderlapje met de boter van het bakken in de braad of soeppan en voor t volgende lapje. wat nieuw boter in de bakpan... als ik alle lapjes heb gebraden om en om.. doe ik er zeker 400 ml water bij, totdat de lapjes onder staan.. je hebt dan een combi van het water, de kruiden en de boter waarin het is gebakken.. zo laat ik het zeker een uur of 4 staan pruttelen.. en af en toe wat nieuw water erbij.. tegen de tijd dat we het dan eten.. moet je het haast met de lepel uit de pan halen.. want met een vork, valt het stukje vlees zo uit elkaar.. wat ook wel helpt is een klein beetje azijn erbij.. zorgt ook dat het vlees sneller mals word...
met gewone rode huiswijn ? en hoeveel doe jij er dan in ? klink best lekker wil ik ook wel een keer proberen!
Ik maak bijna wekelijks suddervlees op allerlei verschillende manieren. Vlees staat hier altijd minimaal 3 uur in de oven! Ik gebruik geen sudderplaatje of zo maar zet nadat ik het vlees heb aangebraden en alle toevoegingen erbij gedaan heb, het vlees in de oven op 125 graden. Voordeel: je hoeft er niet meer naar te kijken, kan niet aanbakken en temperatuur is gelijkmatig verdeeld rondom de pan. Elke gietijzeren braadpan kan in de oven. Ik maak het vlees trouwens altijd 1 dag voordat ik het ga eten omdat het de dag erna altijd beter smaakt. Het maakt trouwens niet uit of het sukkadelappen, magere runderlappen of ander rundvlees is. Een paar dingen waar je altijd voor moet zorgen is dat: -Het vlees op kamertemperatuur is! Nooit direct uit de koelkast in de pan, dan wordt het vlees inderdaad taai. -Zorg voor een zuurtje bij het vlees. Dus wijn, bier, mosterd, azijn ed. erbij. -Suddervlees kan niet te lang op het vuur/in de oven staan dus langer dan 2 uur is altijd aan te raden. -Als je het op een sudderplaatje zet, altijd tussendoor checken of er nog voldoende vocht in de pan zit.
Mmm krijg er gelijk zin in. wil het weleens proberen, vooral omdat ik bloedarmoede heb en veel ijzer nodig heb. Maar gaan de vitaminen en mineralen niet dood wanneer nu het zo lang op vuur moet staan zodat het lekker mals wordt?
Ik heb mijn magere runderlappen rond 11 uur vanmorgen opgezet. Pakje boter, vleeslappen insmeren met mosterd, beetje peper en zout en even bakken. Dan een heeeeeeeeeel klein beetje water erbij (anders staan ze in meer water dan vet te koken en dat wordt niet lekker) En lekker de hele middag op laten staan. Hele af en toe wat water erbij.
ik heb nog nooit sudderlappen gemaakt... maar nu ik dit allemaal lees krijg ik er spontaan zin in..dus ik sla dit topic even op en ga al jullie recepten uitproberen
ik doe alles precies hetzelfde alleen de azijn vervang ik door de lapjes even in te smeren met mosterd worden ze ook sneller gaar bij mij staan ze 4 uur op en als ze klaar zijn idd ook met lepel eruit scheppen met vork lukt niet..