Alles in de mond stoppen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pelikaantje, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Mijn dochter zit in de fase waarbij ze alles in haar mond stopt ;)
    Waarschijnlijk ook met tandjes te maken.

Hoe gaan jullie daar mee om?
    Ik zeg dan meestal nee nee, en dan stopt ze het meteen weer in de mond. Daarna stopt ze er wel mee.

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hier ook, verschrikkelijk soms! Ze lijkt af en toe net een hondje haha. Ik weet ook niet zo heel goed hoe ik het haar moet afleren, behalve te zeggen dat het niet mag. En dan doet ze het alsnog, zo'n bengel is ze wel...

3. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    iets geven wat ze dan wel in haar mond mag stoppen ??
    Zo doe ik het in ieder geval. Niet dat dat helemaal werkt :D:D

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb gemerkt dat het heel erg wisseld per kind. mijn jongste stopt ( tot nog toe) nog steeds niet overdreven veel zijn mondje. maar een hoogst enkele keer. hij stopt dan eerder allebei zijn handen in zijn mond. toen hij kleiner was waren het een paar vingertjes. de andere 2 kinderen deden dat wel veel vaker. het wordt veel minder als ze ongeveer 4 jaar oud zijn. mijn oudste deed het rond de 3 al niet meer trouwens. ik denk niet dat er echt veel aan te doen is. blijven herhalen wat niet mag. ( gevaarlijke dingen) en afleiden misschien met een ander speeltje ofzo.

ps. dingen in je mond stoppen hoort wel bij de geestelijke ontwikkeling heb ik vernomen. ze leren ermee. dus of je het ook moet willen afleren is misschien ook nog de vraag. uiteraard wel met dingen die gevaarlijk zijn. maar een blok ofzo kan geen kwaad. ze leren er vorm, structuur, hardheid, smaak enz enz enz mee.

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier begint ze net uit de fase te raken proberen we haar ook een beetje te corrigeren. Eerder nooit gedaan, het hoort toch gewoon bij de ontwikkeling?

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Iets geven wat wel in de mond mag.Het hoort er gewoon bij op een gegeven moment gaat het wel weer over.

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn woonkamer is zo ingericht dat ze niet veel kwaad kan doen (of zichzelf bezeren). Daar heb ik zelf veel plezier van.

Met hun mond ontdekken ze veel, deze fase hebben ze echt nodig. Ik haal dingen weg die te klein of gevaarlijk zijn. Ik neem altijd wat speeltjes mee in bad, dan zijn die meteen weer schoon.

Maar ja in de zomer (vlak na het stofzuigen) lag er toch een dode bromvlieg die ze in haar mond heeft gestopt... Je kunt nooit helemaalalles voorkomen. Laat haar wel ontdekken met haar mond hoor...

Soms heeft het inderdaad ook met tandjes te maken

8. misa

misa Niet meer actief

Dat hou je niet tegen. Ik zou je kindje dus dingen aanreiken die wel in de mond mogen!

9. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn dochter stopt al zolang ze het kan dingen in haar mond, dus echt alles wat ze kan pakken gaat erin...we hebben onze planten ook weg moeten halen, want ze at zowel de blaadjes als het aarde. Het valt haar niet af te leren, ze blijft het doen. Boekjes ook, scheurt ze kapot en eet het papier. Het is net een varkentje haha wil alles opeten.

ps hee pelikaantje, lang niet gesproken!

Deel Deze Pagina