Dames, Wil graag nog een keer jullie mening als dat kan?! Al meerdere topics geopend over een meidennaam , maar we komen er toch niet uit.... vindt het echt zo moeilijk! Nu staan er gelukkig nog maar 2 namen op t lijstje, dus graag even jullie mening! Mijn man wil graag : Isabeau En ik ( liever) : Danee Wat vinden jullie het mooist ( ons zoontje heet Fedde) ?
Ik vind ze allebei prachtig maar vind Danee beter bij Fedde passen . Is het geen optie om haar Danee Isabeau te noemen ? X Dorien
Ik vind Danee/Danée (veel) leuker. Maar ik ben bevooroordeeld. Vind Isabeau sowieso niet zo geweldig, daarnaast vind ik het niet leuk staan bij Fedde (heel ander soort naam) en beau is mannelijk... Danae heeft officieel een andere uitspraak, daar zou ik dus niet voor gaan.
De meeste stemmen gaan toch naar Danee,leuk! Ga ik het toch winnen van mijn man De optie Danee Isabeau vindt ik niet zo lekker klinken, vindt dan Isabeau Danee mooier, maar meestal noem je de de roepnaam als eerst toch?
Danee vind ik mooier bij Fedde passen, maar ik ben van mening dat je soms aan namen moet wennen en ik zou zelf voor Isabeau gaan, Isabeau vind ik een stuk mooier dan Danee, dan moet ik direct denken aan: Daan nee! Dus daan niet doen! Maar dat is persoonlijk! Ik ken trouwens ook een Isebeau, dat klinkt nog net wat zachter dan met een a, vind ik, maar misschien vinden jullie dat geen optie? Ik wilde 'm toch even 'aankaarten'!
Ik vind allebei niet geweldig.. Maar danee wel wel erg leuk bij fedde passen..!! Dus ik zou zeker voor die naam gaan..! Isabeau vind ik helemaal niet leuk..
Wat een wisselende reacties allemaal, wordt er niet makkelijker op Misschien moet ik wel beslissen als ik haar voor het eerst zie....
Ik vind Isabeau niet leuk. Ook omdat 'beau' Frans is voor 'mooi', maar dan wel de mannelijke variant. De vrouwelijke versie is 'belle', dus ik zou eerder Isabelle doen dan Isabeau.