Welke jongensnaam vinden jullie het leukst?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Roodwang83, 28 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke jongensnaam

1. Daan

2. Jack

3. Max

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Al jaren roepen mijn man en ik dat als we ooit een zoon krijgen, we hem dan Daan willen noemen. Maar nu het zover is twijfelen we opeens. Omdat we het al jaren roepen lijkt de naam nu zo 'normaal'/ 'gewoon' geworden. Lastig want we willen ook geen spijt krijgen als we het niet doen.
    M'n man vindt Jack en Max ook erg leuk. Max twijfel ik over, zo heet m'n (peet)oom. Jack vind ik ook leuk.

Wat vinden jullie?

2. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Zelf vind ik Max het leukst uit dit rijtje.

Als ik jouw verhaal zo lees vind je Daan heel leuk maar gaat het vooral op de populariteit dat je verder kijkt naar andere namen. Puur op populariteit zou ik Daan niet laten varen. Vooral als je hier al jaren mee in je hoofd zit. Kleine kans dat er nog een Daan in z'n klas zal zitten.

Als ik een (peet)oom zou hebben die Max heette had ik deze naam niet gekozen.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Daan vind ik het leukst. Anders Jack. Max vind ik echt een hondennaam..

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Ik vind Max het leukst maar ik zou het niet doen als je (peet)oom al zo heet. Ik zou voor Daan kiezen

5. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik vind Max ook het leukst, maar Daan ook. En Jack trouwens ook wel, maar de andere twee leuker ;)

6. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Daan, heel leuk.

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Daan dan maar, hoewel inderdaad wel wat saai inmiddels. Max vind ik een hondennaam en Jack vind ik een heel ander soort naam, niet mijn smaak.

Is Maxim of Daniel misschien iets?

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hadden hetzelfde. Onze dochter zou Sarah Sophie gaan heten, en 1 van de twee zou de roepnaam worden.
    Toen werd ik zwanger van een meisje en de naam Sarah Sophie vind ik nog steeds fantastisch maar het voelde niet goed voor dat meisje in mijn buik. Ze is inmiddels ruim 4 en gaat door het leven als Danique. Ben nog steeds heel blij met de naam die we uiteindelijk wel gekozen hebben!

Onze zoon zouden we Jesse noemen, maar die heet Colin hahaha en ook tot nog toe écht geen spijt van. Al zou ik me de naam Jesse ook wel voor kunnen stellen bij hem, dat zou ook wel passen (bij mijn dochter kan ik de roepnaam Sarah of Sophie echt niet voorstellen voor haar).

Dus het hoeft niet zo te zijn dat als je nu van naam wisselt, je dan spijt krijgt. Soms kun je een naam heel leuk vinden, maar voelt het gewoon niet goed voor dit kindje.

Uit jouw rijtje vind ik Jack overigens het leukste :)

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Jack, lekker stoer. Daan vind ik te alledaags en Max vind ik een hondennaam.

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Daan! Staat bij ons op nummer 2!! :)

11. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Als je altijd al Daan in je hoofd hebt gehad, zou ik gewoon voor Daan gaan.

12. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een jack-fan!

13. Louloute

Louloute Niet meer actief

14. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Als Daan al die tijd al in jullie hoofd zat, zou ik daar gewoon voor gana en je niet van de wijs laten brengen door populariteit. Als je peetoom Max heet, zou ik in ieder geval niet voor Max gaan.

15. Nanona

Nanona Bekend lid

8 jan 2015
    742
    11
    18
    NULL
    NULL
    Daan! Jack ook heel leuk. Max vind ik een hondennaam.

16. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Ja, ik ook!

Dan Max en daarna Daan.

17. K00

K00 Niet meer actief

Ik zou ook voor Daan gaan... al roep ik nu hard maar twijfel ik zelf ook ivm populairiteit.....

Jack vind ik meer iets voor oude mannen... Sorry haha. hopelijk mag jullie zoon heel oud worden uiteraard!

18. Aries

Aries Niet meer actief

Ik zou denk ik ook voor Daan gaan in jullie geval, maar de andere opties zijn ook prima. Het komt in ieder geval goed, als jullie zoontje straks geboren is, is zijn naam sowieso speciaal. Dus kies welke jullie het mooiste vinden en maak je niet te druk om andere dingen. :)

19. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vind Jack leuk, maar vind ook dat veel Nederlanders het niet mooi uitspreken. Max vind ik ook niet leuk. Daan is ook niet echt mijn ding maar uit deze opties zou ik toch voor Daan gaan.

20. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Ik snap je twijfel bij Daan, het is inderdaad een hele 'doorsnee' naam maar als het voor jullie DE naam is moet je er gewoon voor gaan! Je kunt je er in elk geval geen buil aan vallen, het enige nadeel kan zijn dat je zoon dan straks bij 5 naamgenootjes in de klas komt.

Persoonlijk vind ik Max het leukste uit jullie rijtje, daar heb ik gewoon een hele positieve associatie bij omdat ik een paar hele leuke Maxen ken :)

Succes met jullie keuze!!

Deel Deze Pagina