Hoihoi, Sinds een week weten wij dat we een meisje krijgen. Nu hebben we nog 2 leuke namen over, waar we eigenlijk niet tussen kunnen kiezen. We zijn op zoek naar een stoere, korte, Nederlandse of Scandinavische naam met duidelijke schrijfwijze en uitspraak. De namen die nog over zijn, zijn: - Mette (lief en toch stoer en klinkt beter bij onze achternaam) - Noor (vinden we ook een hele gave naam) Ons zoontje heet Stijn.
In combinatie met Stijn zeg ik Noor.. Mette vind ik toch iets te Scandinavisch (en dan niet zo goed passen met Stijn.. aan de andere kant... het is geen komisch koppel dus waarom niet?) hihi
Ik vind Mette een hele mooie naam! Noor is ook wel mooi hoor, alleen is mijn r niet zo goed bij het uitspreken
Ik vind noor juist net iets harder klinken. Verder vinden we hem wel heel leuk. Alleen in onze achternaam zit bijna net zo'n 'oo' klank.
Noor! Bij mette moet ik gelijk denken aan 'ergens korte metten mee maken'. Ik vind Noor ook beter passen bij Stijn.
Ik vind Noor ook mooier, ik heb bij mette zo iets van; Bijvoorbeeld; Ik was bij de supermarkt '''met eehhmmm'''... Snap je? En idd ik vind ook dat Noor en Stijn beter bij elkaar passen...
Mette! Erg leuk Zeker ook bij Stijn, omdat beide namen bij mij ongeveer even 'hard' klinken. Noor vind ik te rond en zacht, al is die combinatie natuurlijk niet alles-bepalend, denk ik
Leuk, al die verschillende reacties . Waarom is het ook zo moeilijk om een naam te kiezen.. Maar zouden jullie een naam doen met (bijna) dezelfde "oo" klank in de voornaam als in de achternaam, wat dat is bij Noor het geval.