Hulp gezocht!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Puck1, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Dag dames,

Ten eerste doet ons dit heel veel verdriet om zo'n vraag hier te moeten plaatsen. Het gaat om het volgende: onze zoon is al vanaf zijn geboorte heel vaak ziek en heeft al allerlei kuurtjes gehad om weer op te knappen. Nu zijn we er achter gekomen dat hij dus behoorlijk allergisch is voor onze hond. Onze dochter zit ook al "vol" vanaf dat zij thuis is bij ons en verdenken haar dus ook van allergie voor zover je dat kan vaststellen bij een 4 mnd oude baby.
    Nu is mijn vraag, zijn er hier misschien dierenliefhebbers en dan met name honden die onze schat een fijn thuis kunnen bieden? Ik schrijf dit met tranen in mn ogen aangezien dit ons een na laatste middel is. We hebben nl al overal nagevraagd bij onze familie, vrienden en kennissen. Als dit ook niet lukt dat moet onze schat toch echt naar het asiel en dat voelt zo verkeerd.
    We hebben een golden retriever reu van 8 jaar oud. Een schat van een beest en nog jong van geest. Hij is heel lief, knuffelig, aanhalig, lief met kinderen en luistert (vinden wij) heel goed. Je kunt prima met hem wandelen (let zelfs op aan welke kant van de lantaarnpaal je langsloopt;)) alleen aan de fiets meelopen mag hij niet meer aangezien hij HD heeft, maar heeft hier (nog) geen last van. Om dit zo te houden moet hij worden ontzien van dus aan de fiets mee lopen en ruwe spelletjes met snel draaien, stok achterna rennen etc. Omdat hij nog zo gespierd is heeft hij gelukkig nog geen last ondervonden van de HD. Ik hoop hier een fijn nieuw thuis met heel veel liefde voor hem te vinden omdat hij nog zeker heel wat jaartjes meegaat zoals ze dat zo mooi zeggen en in een asiel gaat hij het niet redden. Dan kwijnt hij weg aangezien het een echte knuffelkont is. Dit is zo moeilijk voor ons, maar het moet! Voor meer vragen PB me gerust, ik zal alle vragen beantwoorden. En nee dit is niet zo'n dumpverhaal. Wij houden heel veel van dit beestje en zouden hem het liefst ook niet weg doen en hebben dan ook al van alles geprobeerd, maar het heeft niet gebaat helaas. Dus als jullie zelf ruimte hebben voor onze schat of iemand weten die nog een plekje heeft laat het ons dan weten.
    Alvast bedankt, liefs Puck.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik,kan je niet helpen maar wat vervelend zeg! Onze kat moest ook weg vanwege een allergie bij onze zoon. Het gaat nu veel beter. Gelukkig is inze kat terecht gekomen bij bekenden die veel ervaring hebben met katten en waar ze het heel goed heeft.

Hopelijk vind je snel een goed baasje!

3. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Kan je helaas niet helpen, maar vind het wel ontzettend triest voor jullie als gezin. Ik zou hem persoonlijk niet naar het asiel brengen, maar zet eens een oproepje op marktplaats? Je bent er zelf bij bij wie je de hond dan plaatst?

Succes meid

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Wat erg:(

Ik moet er niet aan denken zeg.....
    jammer dat niemand in jullie familie/vriendenkring de hond kan opvangen

Is hij in het bezit van een stamboom?
    Dan kan je het nog proberen via
    Golden Retriever Herplaatsing
    of via de rasvereniging
    Welkom bij de GRCN

Misschien kan de fokker van jullie hond ook iets betekenen?

je zou hem ook kunnen aanmelden bij het asiel maar de hond nog wel zelf in huis houden.
    Wanneer er dan iemand in het asiel komt die opzoek is naar een hond die aan de omschrijving van jullie hond voldoet kan het asiel daarin bemiddelen

veel sterkte!

5. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hij heeft geen stamboom was een bewuste keuze destijds omdat we ooit eerder een stamboom hond hebben gehad en die was achteraf doorgefokt en dus doorgedraaid. Hij kwam van de boerderij als pup en is dus lekker vrij en met dieren opgevoed. Aanmelden bij het asiel en in huis houden is geen optie omdat het op het moment dus gewoon slecht gaat met onze zoon. Marktplaats is evt ook nog een optie, maar daar heb ik niet zo'n goed gevoel bij. Als je ziet wat daar allemaal op staat. Hij moet niet verhandeld worden nl maar gewoon een fijn huisje krijgen.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer je m op MP zet, vraag dan in ieder geval wel een bepaalde vergoeding!!! KLinkt misschien stom, maar dan krijg je toch de meer serieuze mensen die reageren. En het hoeft niet de "hoofdprijs" te zijn... maar wel een drempeltje.

Sterkte ermee.

7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ok jammer....
    MP ben ik ook geen fan van...

Misschien mag je een oproepje plaatsen op
    Golden Retriever Forum

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
  9. Within

Within Niet meer actief

Ik heb helaas geen ruimte voor een 2e hond anders had ik gezegd kom maar op! Maar wat ik wel kan doen is je mijn ervaring met marktplaats vertellen, want daar komt onze lieverd vandaan en we zijn heel blij met hem, niet alles is handelaar.

Je kan zelf gaan kijken bij de nieuwe baasjes, of dit goed voelt en of er ook een klik is. Zo niet, dan houd het gewoon op. Het is jullie hond en jullie willen dat hij goed terecht komt. Ik heb af en toe nog steeds contact met de oude eigenaar via facebook en heb zo zelfs puppyfoto's van hem gekregen :)

10. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    @Hendrika, dank je voor de links zal eens gaan kijken.
    @ Within, fijn dat jullie zo je maatje hebt gevonden. We willen ook zeker een klik voelen met evt nieuwe baasjes alleen moet het niet te lang meer duren. We zijn al zo'n lange tijd bezig met zoeken en nu gaat het steeds beroerder met onze zoon. Vind dit zo erg!

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hoe is hij met andere honden ?

12. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen

Die laatste heb ik wel mensen (in goede zin) over gehoord..

13. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Via een hondenforum zou evt. nog een optie kunnen zijn.
    Wat je zou kunnen doen is op MP eens kijken naar mensen die een hond zoeken.
    Wel even goed kijken/lezen om de "ik zoek een hond voor de fok" mensen eruit te vissen.
    Mocht je de hond gaan "aanbieden" via MP, idd een kleine vraagprijs.
    En mocht je iemand vinden, ook eens bij hem/haar thuis gaan kijken voordat de hond erheen gaat. Geeft vaak een goede indruk en kan je erg geruststellen.

14. Babbs

Babbs Niet meer actief

Vervelend dat je je hond moet herplaatsen. Alleen bij het woord asiel,...krijg ik kippenvel. Dat vind ik zo zielig voor die dieren. Ik snap dat je een probleem hebt en het beste voor hem wilt, maar ik zou er echt alles aan doen om hem goed te herplaatsen, dat heeft hij wel verdient. Ik zelf heb een heel goed ander plaatsje voor mijn kat gevonden via MP. Je bent er inderdaad zelf bij en je kunt ook eerst bij iemand thuis gaan kijken voordat je hem aan diegene 'verkoopt'. Succes met zoeken.

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wij hebben onze snoopy ( zie fotoalbum) ook van marktplaats. Wil mezelf geen veer in me .... steken maar denk dat het zijn redding was. Hij is helemaal bijkomen en is nu een super leuke hond. Ik zou zeker kijken waar je hond komt als je hem herplaatst.

16. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

TS, even een andere tip, ik heb via via een tip voor mijzelf gekregen (ben allergisch voor sommige hondensoorten, blijkt nu). Wij willen dolgraag een hond! Hierdoor ben ik er achter gekomen.

Er bestaat een methode om af te komen voor je allergie, mijn vriendin sprak over een groot aantal succesverhalen bij vrienden van haar bij wie dit was gelukt.

Misschien is dit wat voor jouw zoontje?

Hieronder de link:

Praktijk voor natuurlijke allergie behandeling | NAET | Arnhem

Het gaat om de NAET methode. Ik ga vrijdag voor het eerst naar haar toe (er zijn verschillende therapeuten in NL) mijn persoonlijke mening, ik ga het proberen. Zou zo graag van mijn allergie af willen raken!

Kijk maar of je er iets mee kan!

Groetjes jopa

17. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    @nanni1996, op zich kan hij goed met andere honden, maar soms komen we honden tegen en dan klikt het echt niet dus dat zou uitproberen zijn. Hij is wel heel beschermend hebben we gemerkt als we met de hond en de kinderen lopen. Als er dan andere honden te dicht bij komen laat hij dat merken en gaat dan heel "breed" lopen, staart omhoog. Met een correctie is dat dan ook over.

18. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    @jopa1000, interessant zou eens gaan kijken.
    @Babbs, wij dus ook vandaar dat we dus ook al een tijd bezig zijn met andere mogelijkheden te zoeken.

19. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    heb je misschien een foto van hem :)

20. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9