Hoe vacatures zoeken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentes, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Het contract van mijn man zal niet verlengd worden (te weinig opdrachten hij werkt in het vastgoed..)

Nu zijn we al een tijd dagelijks internet en kranten aan het afzoeken op zoek naar vacatures. Her en der kun je je aanmelden voor een e-mail alert maar toch heb ik niet het gevoel dat je dan alles binnenkrijgt.

Hebben jullie tips/adviezen?
    Plaatsen bedrijven bijvoorbeeld hun vacatures altijd op een vacature site of is het wel verstandig om alle bedrijven regelmatig te checken op vacatures?

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    eigen sites is altijd handig. Waar ik werk worden alle vacatures alleen op de eigen site gezet en eenmalig een advertentie in 2 kranten (dat laatste ook niet altijd).

Wat je ook kunt doen is via google maps bedrijven in de omgeving zoeken en daar weer op de site kijken. (kost wel veel tijd, maar je moet toch wat)

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

www.indeed.nl

ideale site, daar zet je de naam van het bedrijf in waar je wilt werken en dan komen alle vacatures naar boven.

zoek je op een bepaalde functie dan zet je de functie in het balkje en krijg je alle vacatures die op internet te vinden zijn van deze functie.

Super site.

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Linkedin en Twitter zijn ook site die we tegenwoordig inzetten voor vacatures. (ik werk bij een detacheerder)

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

www.jobtrack.nl is ook een hele goeie staan ook veel vacatures op en je kunt zoeken op opleiding, functie en in een straal van hoeveel km.. succes!

6. Lentes

Lentes Niet meer actief

Super, zoveel snelle reacties!

Bij indeed nu aan het speuren, klopt het dat daar ook verlopen vacatures boven komen?

7. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Zelf zoveel.mogelijk speuren, google, en tips hierboven.
    Uitzendburo's doen tegenwoordig geen ruk meer voor je.
    Evt monsterboard.

8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik kijk meestal op www.askjim.nl, daar vind ik vaak nog wel advertenties die voor mij interessant zijn.

Verder flink om zich heen laten kijken, als hij toch al in de vastgoed zit, moet hij ook wat contacten hebben.

Maak gebruik van Social media als twitter, facebook, linked in.
    Verder helpt het misschien als hij een eigen site heeft waarop zijn cv genoteerd staat. De link naar die site op zijn visitekaartje en uitdelen maar.

Oh ja visitekaartjes zijn ook handig. kijk even op www.vistaprint.nl voor weinig heb je je eigen kaartje :)

Eventueel (maar ik weet niet of ze er zijn) eens kijken op beursen in zijn vakgebied, hier flink netwerken. Overal laten vallen dat het contract beeindigt word vanwege het geld.

Verder is het gewoon belangrijk om goed om je heen te blijven kijken! Je weet nooit waar je iets leuks vind.

9. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Jobrapido | Vacatures, werk, jobs is ook een hele goede site. Zit er ook regelmatig op.

Ook ben ik grote fan van tempo-team.
    Tegenwoordig kan je ook vacatures via uitzendbureaus bekijken en erop solliciteren. Dus tempo-team, randstad enz enz.

Succes

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

als ik hier kinderopvang invul krijg ik Vacature voor een electromechanisch engineer speciaalgereedschappen in de provincie Overijssel :(:(

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    De beste manier is nog steeds die van de open sollicitaties. Op die manier weet een bedrijf dat je echt serieus geintereseerd ben in de functie. Als je reageert op een vacature, dan moet je maar net opvallen in die grote berg met brieven en mailtjes. Oftewel, zoek leuke bedrijven op en maak een brief en vraag of ze misschien een vacature open hebben staan en als dat niet het geval is of ze je brief misschien zouden willen bewaren zodat je de functie misschien in de toekomst in zou kunnen vullen.

Daarnaast kun je ook op internet blijven speuren naar vacatures, maar zorg er dan wel voor dat je brief er echt uitspringt als je solliciteert. Momenteen zijn er ook erg veel mensen die verplicht moeten solliciteren en die dus overal maar op reageren en je zult je dus moeten onderscheiden van deze personen.

12. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ik (we ;)) ga weer verder speuren!
    Heb zelf vaak het idee dat open sollicitaties niet werken, dat ze je brief nauwelijks lezen want er is toch geen vacature. Maar toch maar proberen!
    Mensen die verplicht solliciteren schrijven waarschijnlijk een zo saai mogelijke brief, want ze willen de baan eigenlijk helemaal niet! Haha.

Deel Deze Pagina