Hulp huishouding

Discussion in 'De lounge' started by skiwi, Oct 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

ik heb dan geen hulp maar heb jaren gewerkt als huishoudelijke hulp in het zwart. kreeg altijd 10 euro per uur. Bij 1 oudere vrouw die was altijd gezellig thuis, en wilde ook vaker haar verhaal kwijt, dus na het schoonmaken bleef ik meestal nog een halfuurtje koffie drinken, en bij 1 vrouw wat nooit thuis was kreeg ook extra met verjaardag en kerst.

Als ik zelf een hulp zou hebben is vertrouwen echt een must, en ook hoop ik als dat er is dat het mijn vaste hulp word en niet na zoveel maanden stopt, als dat de basis is zou ik 10-12,50 per uur betalen en met kerst etc een leuk pakketje of kadobon erbij.

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    #42 ER14, Oct 30, 2013
    Last edited: Oct 30, 2013
    TS, sorry dat ik inbreek.

Meiden, wij willen volgend jaar als ik weer ga werken na mijn verlof ook graag een hulp voor 3 uurtjes per week.
    Wat doet jullie hulp in die 3 uur? Of anders gezegd, wat mag ik verwachten?

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Bedankt voor het inbreken, ben ook erg benieuwd!
    Ik ben btw ook van plan met kerst enzo een bon te geven. Toch een stukje extra waardering. En dan ga ik er voor het gemak ff van uit dat ze goed bevalt:D

4. Janna

Janna Fanatiek lid

En als ik daar even bij aan mag sluiten: Hoe vind je een betrouwbare hulp? En laat je die schoonmaken als je zelf thuis bent (zodat je haar geen sleutel hoeft te geven en enigszins controle hebt), of juist als je zelf aan het werk bent?

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik heb een advertentie in het buurtkrantje gezet. Ouderwets, maar toch 15 reacties na 1 dag. Geen idee nog of ze betrouwbaar is. Bij ons komt ze op zaterdagmorgen. Ik werk niet, maar ik zou iemand wel alleen laten als ik haar echt vertrouw.

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Niemand met een antwoord op de vragen van Janna en Else?

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    10 euro zwart, 12,50 wit. Vind ik normaal vind voor 3 uur wit werken niet echt de moeite en voor haar meer werk dan nodig denk ik..

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    in 3 uur doe ik zelf:

Badkamer + wc beneden
    Stofzuigen hele huis
    Dweilen hele huis
    Vensterbank en meubels afnemen/afstoffen

Dit lijkt me wel netjes :)
    Weet niet of je nog strijkwerk/was hebt? En soms kan je bijvoorbeeld wat laten vallen en dan ipv bijvoorbeeld dweilen ramen laten lappen e.d.

9. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Mijn hulp doet binnen 3 en een half uur: Boven poetsen, stofzuigen, trap stofzuigen, beneden dweilen en zuigen. Badkamer en WC poetsen.

Ze ruimt ook al mijn was in en strijkt de was. Bedden verschonen.

Soms doet ze er vier uur over, maar dat ligt net aan hoeveel strijkwas ik dan ook heb..

10. singa

singa Niet meer actief

Mijn hulp doet in 3 uur: badkamer schoonmaken, boven en beneden stofzuigen, wc beneden schoonmaken, dweilen en strijken als dat nodig is. 1x in de zoveel tijd lapt ze de ramen. In onze vakantie komt ze ook gewoon en doet dan wat klusjes die anders blijven liggen.
    Onze hulp is de buurvrouw van mijn ouders en ik ken haar al meer dan 30 jaar. Zij heeft dan ook haar eigen sleutel en ze komt als ik ga werken. In de vakantie past ze ook altijd op onze kat.
    Voor het oppassen op de kat nemen we haar altijd mee uit eten. Met kerst krijgt ze vaak een intratuinbon.

Share This Page