Hai! Onze is eind februari gecastreerd. Herstel van de kat en de wond ging goed. Nu valt mij de laatste tijd op dat hij er wat vaker aan likt. Zijn ballen zijn ineens ook weer meer aanwezig zoals ze dat voor de castratie ook deden. Zijn balletjes voelen hard aan.. Is dit goed? Groetjes
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik dacht dat na een castratie de balzak juist zacht hoort aan te voelen.
Bij 1 van onze katten was de balzak gaan ontsteken, heeft de dierenarts toen behandeld en daarna niks meer aan de hand maar toen was het ook wat dikker bij hem. Zou gewoon even navraag doen
Misschien is het likken eraan een uiting van pijn? Ik zou sowieso even contact met de dierenarts opnemen voor overleg of voor een controle. Dit ook icm jouw beschrijving van de balletjes op dit moment. Succes.
Oh hier zou ik morgen zeker even mee naar de dierenarts gaan. Dat er harde stukken inzitten en hij er duidelijk wel last van heeft lijkt me niet echt een heel goed teken. Misschien iets ontstoken?
Ik ga morgen zeker even bellen! Geloof ook wel dat hij pijn heeft. Hij ligt nu op de stoel maar tilt wel zijn poot omhoog. Eten en drinken doet hij goed. Poepen en plassen ook. Bedankt voor de reactie's. Hij heeft zijn pootje inmiddels omlaag gedaan. Groetjes
Je zou even zn temperatuur kunnen meten. Als hij koorts heeft zou ik nu bellen. Je wilt niet dat het erger wordt dan het al is.
Temperatuur was 39.9 We hebben zojuist gebeld maar kregen geen gehoor. Voicemail maar ingesproken en hopelijk worden we terug gebeld!
Net terug gebeld en de arts zei dat zijn temperatuur wel wat aan de hoge kant is maar omdat hij nog jong is, actief speelt(hij is nu heeeeeel actief met een ballon aan het spelen), goed eet en drinkt en zijn behoefte kan doen ziet zij nu geen reden om hem te laten komen. Morgenochtend even bellen met onze eigen dierenarts.
Oh dat is fijn. Goed dat je gerustgesteld bent. En idd morgen even langs. Hij zal voor de zekerheid wel een kuurtje AB krijgen vermoed ik.
Of ze zacht of hard aan horen te voelen weet ik niet zeker, maar ik neem aan zacht zo na de verwijdering. Buiten dat: likken is vaak een alarmerend teken in een geval zo's deze, dus zou zeker even de DA bellen morgen. Edit: lees nu net dat je dit ook gaat doen
Het klinkt als een ontstoken balzak, bij de kater bij mij zie je niks meer hangen, kan zijn dat er vuil in de wond gekomen is. ze likken er zelf nogal snel aan en met een niet dichte wond kan er vuil bij komen.
Ik heb onze kat vanochtend (op verzoek van de dierenarts) voor onderzoeken laten opnemen. Verwacht in de loop van de middag een belletje