Door wie zou je veroordeeld worden en waarom zou dat erg zijn? Een vriendin van mij heeft 1x per twee weken hulp. Haar kinderen zitten al op school en haar man helpt ook regelmatig mee, maar ze heeft ADHD en twee kinderen met gebruiksaanwijzing. Ze heeft dus al veel moeite om bij zichzelf orde in de chaos te houden en dan kosten haar kinderen ook extra energie. Zij heeft dus die hulp om haarzelf te helpen kaderen en een extra stok achter de deur. En toch is het nog aardig chaos in hun huis. Daar zullen mensen ook genoeg van vinden, maar het is hun leven, ze betaalt er gewoon voor en het zorgt dat iedereen er gelukkig van wordt, wat is er dan erg aan?
Wij hebben al 4 jaar dezelfde hulp. Momenteel is ze even uit de running na een operatie en ik mis haar ZO erg! We hebben allebei een drukke baan en ik ben niet echt een poetswonder, nu we allemaal thuis zijn heb ik wel meer tijd om te poetsen, maar alles wordt ook sneller vies Ik snap je gevoel hoor, mijn oma had altijd “poetshuisjes” en ze vertelde altijd verhalen over wat ze daar aantrof. Over een vrouw die dan wel dokter was , maar die altijd haar vieze onderbroeken op de grond in de slaapkamer liet liggen Ik denk dat zij het nooit had kunnen begrijpen dat ik nu zelf een hulp zou nemen. Maar ja ik zie dat juist positief, ik kan het betalen, ik heb een goede baan, dat had ze vast ook nooit durven dromen dat ik zo goed terecht zou komen. Ik behandel onze hulp ook echt als een soort collega, juist omdat ik ook de andere kant ken. Ze krijgt ook altijd een kerstpakket. Volgende week is ze jarig en ik breng gewoon even wat langs, voor de gezelligheid.
Heerlijk, hier komt ze om de week, ze doet de badkamer, de bovenverdieping, goed dweilen, op mijn verzoek eens in de zoveel tijd de ramen zemen. Ik werk 3 dagen en zou het op de overige dagen best bij kunnen houden maar laten we eerlijk zijn, ik ben gewoon een waardeloze huisvrouw, heb een rothekel aan alles wat met schoonmaken te maken heeft, haal er geen enkele voldoening uit dus laat deze taak graag aan iemand anders over die er ook nog eens voor wordt betaald. Als ze er is ga ik meestal boodschappen doen of met de hond wandelen, de was opruimen etc en we drinken altijd samen koffie met iets lekkers erbij, ze komt hier al 7 jaar en altijd gezellig.
Ik heb een buurvrouw die enorm veroordelend is en ook conclusies trekt zonder feiten te weten Dat zou ik van me af moeten laten glijden, maar het heeft me echt een knauw gegeven... Maarre, wat fijn dat jouw vriendin die hulp heeft! Dat zal voor haar echt een last van haar schouders af zijn
Mja dit zie ik dus ook gebeuren. Deed mijn moeder ook trouwens die had een hulp (binnen netwerk, maar wel betaald) avond ervoor hele huis gepoetst omdat zij kwam....hmmm onlogisch? Overigens wapperde zij met een stofdoek en ging er ongeveer een halve fles schoonmaakmiddel in een emmer. Tja als je die lang genoeg laat staan ruikt de ruimte wel lekker fris. Keukenkastjes van buiten doen en binnen alle druipsporen. Was geen succes. Onder t mom dat ik t maar ging doen (toen nog thuiswonend) is ze er vanaf gekomen, want binnen je netwerk wil je ook niet al te keihard zijn. Ik wil hier eigenlijk ook eentje maar merk ook die drempel, terwijl ik zelf hulp in de huishouding was bij de thuiszorg. Man werkt 32 uur, ik 24 en dochter is een handenbinder. Achterstand in t huishouden is zo opgelopen en daar irriteer ik me mateloos aan. Mn man wil best helpen maar ik moet m er wel continue aan herinneren dat ie de kattenbak hoognodig moet doen of vragen om een stofzuiger eens te hanteren, dan wel de was te doen en dan heb je de max ook wel bereikt qua hulp. Badkamer of keuken soppen, dweilen etc geen succes. Zelfde als de manier van ophangen van de natte was. Zit er altijd overheen geworpen in vouwen, droogt voor geen meter of je hebt een strijk drama. Dingen hebben hier nog niet echt hun plek gevonden, zijn nog wat bouw/verbouw projecten te gaan. Zoals kast in de kamer van mn dochter maar ook een inbouwkastwand in de woonkamer. In die verbouwingen hou ik wel rekening met de beperkingen of issues van een robotstofzuiger. Dus geen pootjes maar dicht aan de onderkant bijv. Zou m niet laten draaien als ik er niet ben, maar dat ding kan wel t nodige uit handen nemen als tussendoor zeg maar. Degene die we nu hebben had ruzie met de commode en t bed van mn dochter. Hij slaat wel uit, maar dat duurt ff. Ik kijk t nog ff aan nu dochter weer naar school gaat of er dan meer balans is, maar doorgaans voelt t net alsof je van de ene baan naar de andere overstapt als je een dag "vrij" bent van je werkgever. @TS: strijkhulp of stofzuigen en de badkamer/wc ben je al een heel eind mee. Grote beurt keuken en badkamer voor je bevalling is ook erg prettig, heb je daar even geen omkijken naar.
Overigens ik ben enorm Pietje precies en heel schoon (de hulp zegt zelfs soms waarom kom ik hier ) maar toch is het heel fijn voor de grote klussen die ik niet meer doe. En als je eenmaal een goede hebt (duurt even) dan vertrouw je dat echt toe. Ik help niet meer.
Nou inderdaad. En al had je hulp omdat je er zelf geen zin in hebt. Dat mag ook vind ik. Hier ook hulp, 2 uur per week. Zo blij mee! Ik haat het huishouden, haal er geen voldoening uit ook. Ik werk 30 uur per week gemiddeld, maar al had ik minder gewerkt, who cares?
Aan degene die iemand hebben lopen, waar vindt je er eentje? Vooropgesteld ik wil gewoon een bedrijf en wit. Voor thuiszorg van hulpbehoevenden weet ik Aafje te vinden, maar ik zoek dus zo'n zelfde iets maar dan voor de "ik besteed t liever uit". Helpling is mij iets te "los" zeg maar. Zit hier in regio drechtsteden/rotterdam.
Ik denk inderdaad dat het een goed idee is om daarop te trainen. Ik wil ook graag aardig worden gevonden, ik maak me ook zorgen om wat de buren denken, maar ik vind ook dat ik mezelf daarin moet remmen. Ik leef namelijk niet voor haar. Dus als iets mij vreugde geeft en haar geen kwaad doet, dan is het ook belangrijk om te leren dat die keuze mag.
Eerlijk gezegd is dat de reden dat wij een interieurverzorgster hebben genomen. En dit hebben we ook met haar besproken toen ze bij ons kwam praten wat wij wilden en verwachten van haar. Als ze dit niet zou willen doen, dan kon ze dat ook aangeven zeiden wij. Dan hadden we er iets anders op bedacht als in; dan hadden we verder gezocht naar iemand die dit wel wilde doen. Mijn ervaring is ook dat de meesten dit ook wel willen doen en het geen probleem vinden. Ik heb er in ongeveer 10 jaar 3 gehad. Eentje toen ik nog in Haarlem woonde en degene voor die we nu hebben stopte ermee.
Ik heb zelf voor het 1st in mijn leven hulp. Ik zie wel wat de toekomst brengt. Nu kan ik het zelf niet voldoende en is de hulp super welkom. In België weten de huishoudhulpen wat hun takenpakket inhoud en vraag je ook gewoon iemand aan via een dienst met huishoudhulpen. Wij hebben samen gewoon nog eens overlopen wat en hoe . Poetsen, strijken,.... Ze gaf aan niet goed hemden te kunnen strijken en dat is prima dan houden we die aan de kant. Ze drinkt graag thee en dat mag ze gewoon van ons nemen. Ze weet de waterkoker, tassen en thee zakjes staan. Wij hebben een pot met paaseitjes staan en daar mag ze ook gewoon uit grabbelen. Ik vond het wel een dingetje om hulp aan te vragen. Niet om wat anderen zouden zeggen want volgens mij heeft heel de straat hulp . Gewoon omdat ik moest toegeven dat ik het op dit moment zelf niet kan. Ik ben degene die altijd anderen helpt en nu moet ik zelf hulp vragen. Klein dingetje voor mij.
Hier is het ook via-via. Dan weet je dat het een betrouwbaar iemand is. Het is aan de huishoudelijke hulp om het netjes op te geven bij de belastingdienst. Wij betalen natuurlijk een net salaris boven het minimumloon.
De mijne gevonden via www.ikzoekeenschoonmaakster.nl je word dan gekoppeld en als het geen match is zoeken ze verder voor je. Ook als het binnen een jaar toch niet bevalt. Ik betaal een euro per week oid aan hen en de rest aan mijn schoonmaakster. Zij geeft het dan op bij de inkomstenbelasting.