Na de eerste maand gaf ik haar de sleutel zodat ze kon komen als wij allemaal naar werk/op school waren. Vind ik zelf heerlijk, geen gedoe en terugkomen in een schoon huis.
Ik ben momenteel aan het werk en onze schoonmaakster is thuis aan het schoonmaken. Dus ja wij laten haar gewoon alleen in huis.
Misschien goed van vertrouwen maar gewoon sleutel. Lekker aan de schoonmaak als ik vooral niet thuis ben. Altijd zo opgelaten en t gevoel ik ook iets moet doen ofzo. Als je geen vertrouwen hebt in iemand die je hele huis komt doen en geen sleutel wil geven zou voor mij een reden zijn om haar niet aan te nemen.
Onze vorige hulp is er met onze sleutel vandoor gegaan. Heeft 2 jaar bij ons gepoetst en is toen naar de andere kant van het land verhuisd zonder ons daarvan op de hoogte te brengen. Daarna geen contact meer te krijgen en sleutel dus nooit meer teruggezien (denk dat het laxheid was van haar kant, niet zozeer dat ze er slechte bedoelingen mee had)... Nu sinds 1 jaar een nieuwe hulp, via briefje bij albert heijn. We hebben het slot van de garage vervangen zodat we haar daar een sleutel van konden geven. Alle andere deuren in huis (8 stuks) werken namelijk met dezelfde sleutel, dus als er een sleutel "verdwijnt" moeten we 8 sloten vervangen. Ik vertrouw onze nieuwe hulp, maar stel dat ze onze sleutel kwijt zou raken dan hoeven we maar 1 slot te vervangen... Ik werk 36 uur (daarbij komt nog 5uur reistijd per werk en overwerk) en mijn man 32, dus ook nood aan een hulp. En ik vind het niet fijn om thuis te zijn als zij er is, dan heb ik het gevoel dat ik toch moet helpen of zo...
Ik snap het nut van een schoonmaakster niet als je zelf thuis bent? Of je moet thuis werken uiteraard. Wij hebben geen schoonmaakster, ik vind de inbreuk op mijn privacy niet fijn. En verder ook veel waardevolle spullen (sieraden en horloges) in huis die ik echt niet wekelijks in een kluisje ga stoppen.
Je kunt er eentje hebben omdat je lichamelijk beperkt bent? Ik heb een kennismakingsgesprek gehad en daarna de sleutel klaar gelegd. Ma afloop door de bus. Theoretisch gezien kan ze er eentje bij laten maken natuurlijk, maar ik ga er niet van uit.
Ik heb nu een hulp omdat het even niet gaat met mijn gezondheid. Ze is nu een aantal keer geweest en dan heb ik ook wat meegeholpen met lichte dingen die ik aankan. Ze heeft soms ook nog vragen of aanwijzingen nodig en dan ben ik in de buurt geweest. Nu na een aantal keer, verwacht ik dat ze het zelfstandig wel redt. Vind sleutel geven niet zo’n prettig idee, zo goed ken ik haar nog niet. Denk dat ik de eerst volgende keer voor haar open doe en daarna mijn dingen doe en als ze klaa is, haar de deur achter zich dicht laat doen. Voor degene die vroeg waar ik hulp heb gevonden, ik heb een advertentie op Mp gezet en daar heeft zij op gereageerd.
Ja, ik heb juist een tijd afgesproken dat wij aan het werk zijn. Heeft zij mooi de ruimte. Ze heeft direct een eigen sleutel gekregen, en kan me altijd appen als er iets is. Het gaat wel om iemand die we al kenden voor ze bij ons kwam schoonmaken. Dat maakt misschien nog iets verschil.
Ik deed dat wel. Moest ook wel want ik studeerde en werkte toen fulltime. En als ik dan thuis kwam na een lange dag had ze mijn hele lijstje afgewerkt en rook het huis heerlijk fris en schoon. Goeie ouwe tijd