hulp in huishouding

Discussie in 'De lounge' gestart door Smoeltje, 18 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

    Milla Niet meer actief

    Hoi,

    Ik heb een hulp, zij komt 2 x 3 uur in de week, 6 uur totaal.
    Ze krijgt 12,00 Euro per uur, en doet gewoon alle karwijtjes die bij het huishouden horen, poetsen, stofzuigen, enz. Opruimen en de was hoeft van mij niet.
    Ze is er pas sinds 2 weken, en ik ben er erg tevreden over, nu heb ik nog veel meer tijd om extra dingetjes met mijn kinderen te doen, zoals oefenen met vanalles, spelletjes doen enz.

    Groetjes Milla
     
  2. patricia24

    patricia24 Actief lid

    27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    hoi
    Ik werk zelf als huishoudelijke hulp en heb 12,25 euro in het uur.
    Ik heb nu 2 ochtenden in de week van 3 uurtjes per ochtend, en vind het erg dankbaar werk :) , omdat ik bij 2 oudere mensen werk, die zelf het huishouden niet meer goed kunnen uitvoeren.
    En ik snuffel echt niet in de lades hoor, dat zou het laatste zijn wat er in me op zou komen. :(

    Patricia
     
  3. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city

    :)
     
  4. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    of je iemand nou via marktplaats benaderd of via je een advertentie in de plaatselijke krant, ik zie het verschil niet.

    ik vind een tientje per uur eigenlijk ene heel mooi bedrag.

    wij willen graag een hh, maar we komen er door de drukte niet aan toe om hier eens mee bezig te gaan. jaja, we hebben er dus echt een nodig haha

    misschien als we in het nieuwe huis zitten en dan na mijn zw.verlof.
     
  5. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wij betalen onze hulp 10 euro per uur. Ze komt tussen de 3 en 3.5 uur per week.
     
  6. miloux

    miloux Bekend lid

    27 jul 2006
    760
    0
    0
    voor het werk zou ik het wel willen , het geld hebben we, maar de gedachte dat iemand in mijn huis rond"snuffelt"
    echt niet, dan maar zelf wat schoonmaken
     
  7. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik heb jaren schoongemaakt (naast mijn studie) en kan met recht zeggen: tot ieders tevredenheid, ik was (en ben) heel betrouwbaar :)

    Het was nog in de gulden-tijd, maar ik zou tegenwoordig zelf tussen de 10 en 12 euro per uur besteden aan een hulp. En via-via is wel zo fijn, dan weet je al een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt. En zelf misschien de eerste paar keer thuis zijn als ze komt?

    Ik wil zelf geen huishoudelijke hulp. Reden: na al die jaren poetsen is de routine er ZO ingeslopen, dat ik het zelf snel (en neuriënd) afkan :)
     
  8. patries38

    patries38 Bekend lid

    2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Wij hebben 6 uur per week hulp in de huishouding; ze krijgt 10 euro per uur.
    Wij zijn erg tevreden, prettig iemand die gewoon heel goed haar werk doet.
    Ze heeft eenmaal koffiepauze, en eenmaal lunchpauze, totaal een half uur pauze op 6 uur, doorbetaald.
    Ik ben gewoon thuis, dus geen gesnuffel in mijn spullen, maar dat zal ze ook niet doen als ik weg ben.

    Wat is belangrijk?
    goede afspraken over het werk. wat vind je belangrijk?
    duidelijkheid naar de hulp toe, over pauze's, betalingen, werktijden.
    toch een beetje afstand bewaren, daar bedoel ik mee, je hulp is er voor de huishouding, en niet voor sociaal contact.Klinkt een beetje uit de hoogte , maar zo bedoel ik het niet.
    Bij mijn eerste hulp ben ik daarmee de fout ingegaan, we kletsten veel, lange pauze's, daarna ging ze ook nog steeds roken, zodoende was ze er een hele dag voor ze alles klaar had, ik betaalde natuurlijk niet een hele dag, gewoon vast bedrag, maar ik zat niet te wachten op een poetshulp de hele dag over de vloer.
    Ik heb nu iemand anders en pak het nu anders aan.
    Ze komt stipt op 8.00uur en is klaar om 14.00U, ze houdt zich goed aan de pauzetijden, en dat is prettig voor beide kanten.

    Ik zou het niet meer kunnen missen, is besteed mijn tijd liever anders dan aan poetsen, er blijft immers genoeg over, ik heb 3 kinderen, wassen en strijken, kasten doe ik zelf, tuin, noem maar op.
     
  9. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Wij hebben onze hulp al vijf jaar, en echt tot volle tevredenheid! Kan dus ook geen nadelen opnoemen.
     
  10. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Ik heb ook iemand bij ons in huis die alle grote dingen schoon maak
    zij krijg 12,50 in het uur maar ze heeft een contract via het pgb (persoons gebonden buget)
    dat hebbben wij omdat we een dochter hebben die heel veel aandacht en structuur nodig heeft zo kan ik meer tijd in haar steken en iemand ander voor mij dat soort taken
     
  11. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ikzelf help mn schoonzusje in t huishouden om de week 3 uurtjes. Ik verdien tonnen met geld, maar krijg 10 e in t uur waarvan ik dan ook nog 5 minuutjes 'pauze' heb/neem. Ikzelf vind t prettig omdat ik van dit geld weer n week boodschappen kan halen dus.. Enneh ik vind t huishouden doen niet erg.
     
  12. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Mijn schoonmoeder maakt hier schoon één keer in de week.
    Ik vind het echt ideaal en zou niet anders meer willen. Ze werkt goed en doet het hele huis en vaak wat extra dingetjes. Het nadeel van een hele bekende vind ik dan nog wel eens dat ze zich met wat veel dingetjes bemoeid..maar ach, dat nemen we dan maar voor lief.
     
  13. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey, heb ondertussen al wat reacties gekregen op mijn advertentie op marktplaats.
    Heb ook een paar afspraken staan, alleen de eerste is niet op komen dagen en de een woont in een andere stad ( waarom iemand dan helemaal ergens anders gaat werken voor zo weinig uren vraag ik mij dan af)

    Zelf zou ik geen bekende of familielid ervoor vragen.
    Ze hebben het ten eerste zelf te druk haha en ik zou mij niet lekker voelen als mijn moeder mijn troep op gaat ruimen.

    Een vriend van ons dat dit overigens ook, zijn moeder komt wekelijks zijn huis doen.
     
  14. Caecilia

    Caecilia Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Ik wil al heel lang een poetshulp... maar dan wel via via en die kan ik maar niet vinden... Woon in een vinex wijk iedereen hier is 2verdiener... Via een advertentie vindt ik toch een beetje eng..
     
  15. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb ook een HH hulp. Ze komt hier op maandagochtend poetsen en dan 3 uurtjes. Voor 30 euro.

    Ik kende haar ook niet, maar ze poetst ook bij de buren. (zij kende haar van de basischool waar de kinderen op zitten)
     
  16. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Stomme vraag, maar de mensen die thuisblijven als de hulp komt, poetsen die mee of gaan ze bij wijze van spreken met een kopje koffie kijken hoe ze haar werk doet? Dat vraag ik me nou altijd af....
     
  17. diaan

    diaan Bekend lid

    3 apr 2007
    920
    0
    16
    Ik heb een hulp gehad voor 3 a 3,5 uur in de week en ze vroeg er zelf 27 euro voor, dus dat vond ik meevallen. Ik heb haar via via. Het is een vriendin van een vriendin van mijn schoonmoeder, (snappie :) ).

    Ik ben vanwege mijn zwangerschap thuis, mag niet werken. Als zij kwam bleef ik een half uurtje en ging ik weg, ff koffie drinken bij me moeder of een boodschap doen. Ik kwam een kwartier voor ze klaar was weer thuis.
    Ik kan er niet tegen om op de bank te gaan zitten kijken hoe ze werkt. En dan moet ik zeker mijn benen omhoog doen als ze gaat stofzuigen. Nee dat vind ik niet prettig voor mezelf maar ook niet voor haar.

    Vroeger had ik een hulp die werkte als ik aan het werk was. Ze had een sleutel van ons huis. Ik kende haar zelf vaag maar heb via kennissen toen hele goede berichten gehoord. Ze heeft ongeveer 4 jaar schoongemaakt in ons huis..

    Na mijn verlof dan stop ik met de hulp want ik ga dan maar 1 dag werken en op die dag is mijn man dan thuis en die doet dan ook wat dingen in het huishouden.

    Succes met je gesprekken. Tipje, vraag even een kopie van haar indentiteitsbewijs of rijbewijs zodat je zeker weet dat de naam die ze opgeeft ook werkelijk bij haar hoort.
    Verder goede afspraken maken over pauzes maar ook over wat er gebeurd als ze ziek is.

    groeten Diana
     
  18. Butterfly1

    Butterfly1 Niet meer actief

    Wij hebben ook een hh-hulp voor 3 uur a 12 euro per uur. Dan is het hele huis schoon plus wat extra's zoals keuken schoon en de kasjes of de ramen lappen. Heerlijk als je dan thuis komt en alles is schoon. Wij konden haar wel al dus het vertrouwen is er ook. Is wel prettig als je iemands situatie kent.

    Succes met zoeken!

    Liefs
     
  19. sharon

    sharon Actief lid

    17 jan 2007
    323
    0
    0
    mijn schoonmoeder die komt regelmatig eff helpen om de ramen te doen....
    zij krijgt normaal 10 europer uur...
     
  20. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik blijf nooit thuis als ze komt. Als ik dan 's morgens vrij ben, ga ik altijd bij mn moeder koffie drinken ofzo. Ik kan er niet tegen om dan te gaan zitten kijken, en zij vind het ook fijner als er niemand is.
     

Deel Deze Pagina