Hallo iedereen, Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb een vriendin die graag zwanger wil worden. Echter, dit gaat niet makkelijk. Ze heeft me onder andere verteld dat ze gediagnosticeerd is met pcos en dat dat een reden kan zijn dat ze nu nog niet zwanger is geworden. Ze komt in haar situatie op mij soms twijfelend over wat ze nu het liefst en best zou willen doen oa met behandelingen etc. Ik zou haar hier graag in willen bijstaan, maar weet eigenlijk niets van pcos af en heb daardoor het gevoel dat ik haar sowieso niet kan helpen. Ik heb natuurlijk wel google geraadpleegd en de eerste paar dokters websites bekeken. Echter, ik vind hier maar summiere informatie op staan. Zo heb ik bv gehoord dat ovulatietesten en temperaturen voor vrouwen met pcos niet werken, maar dit kan ik op die websites niet terug vinden. Kunnen jullie me op een plek wijzen waar ik uitgebreide informatie kan vinden? Ik hoop dat ik mijn vriendin wat meer kan helpen als ik meer van de situatie af weet. Als iemand andere tips voor me heeft, sta ik daar natuurlijk ook voor open. Alvast bedankt!
Temperaturen werkt soms wel. Veel vrouwen met pcos hebben wel een eisprong, maar een onregelmatige, dus niet op dezelfde dag en anderen hebben helemaal geen eisprong. En dan bestaan er ook nog de vrouwen met pcos die wel een eisprong hebben elke maand en waarbij de ovulatietesten en het temperaturen wel gewoon werkt. Je zou op Freya kunnen kijken voor meer informatie, maar het meest leest je toch op verschillende fora, omdat elke vrouw met pcos weer anders is en andere kwaaltjes heeft.
Bedankt, Adrianna, voor je informatie en ik ga zeker de website van Freya bekijken! Wel nog 1 vraag aangezien elke vrouw dus anders is. Je weet dus eigenlijk pas echt precies wat je lichaam doet doormiddel van artsonderzoeken? Die vriendin is namelijk al een aantal maanden best regelmatig ongesteld (vind ik), maar ze zou dus onderzoeken en echo's moeten hebben om te kijken of ze ook echt eisprongen heeft. Klopt dat?
Klopt. Maar voor de arts echt kan diagnostiseren zijn die onderzoeken ook nodig dus ik verwacht dat ze die wel heeft gehad. Bij mij zijn ovulatietesten trouwens nooit positief maar altijd heel donker, alsof ze de dag erna gaan knallen alleen dat gebeurd niet. Temperatuur werkt bij mij weer wel. Maar, ik neem aan dat ze hulp krijgt in het ziekenhuis nu?
Ik heb zelf ook pcos en kon redelijk goed zwanger raken. Helaas is het 2x mis gegaan maar de derde keer ging alles goed. Jij geeft aan dat ze redelijk regelmatig is in haar cyclus. Wat is ongeveer de duur hiervan. Hier altijd mijn eisprong kunnen vinden d.m.v. ovulatietesten en deze hadden ook echt gelijk. Ik merk wel dat hoe meer overgewicht er is hoe ongunstiger pcos kan uitpakken. Hier namelijk geen overgewicht maar wel pcos. Ik had altijd een cyclus van ongeveer 30 tot 35 dagen. In de fertiliiteitskliniek gaan ze er van uit dat een cyclus langer dan 40 dagen geloof ik geen eisprong geeft, maar waar dit op gebaseerd is weet ik niet. Als er verder nog vragen zijn kun je me altijd een pb doen