16 weken in een keer raar voelen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mary12, Apr 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allen,

Ik ben sinds vrijdag 16 weken zwanger, nou was ik vrij neerslachtig afgelopen twee dagen. Ik ben nu ook beetje raar om het zo te zeggen voel me vreemd. Is dit normaal? Ik zou mij nu juist toch beter gaan voelen?
    Afgelopen weken is de misselijkheid weggetrokken. Maar nu voel ik me niet lekker in mij vel. Rot gewoon.

Als dit aan houdt voel ik me niet echt gelukkig, ik heb ook nergens zin in?
    Kan dit komen door de omslag van hormonen en dat het zo weer weg trek, en ik misschien ook goed ga voelen?/:(

2. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    was zelf ook wel wat neerslachtig de afgelopen weken maar weet niet of dit aan de zw. ligt. niet echt bij stil gestaan. als je geen zin hebt om iets te doen doe je toch lekker niets? zou het als je naar de vk. gaat wel fff aangeven doe ik ook ;)

3. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb ook last van wiebelende hormonen..... maar het gaat weer over ;)
    Ineens een beetje depri, soms een beetje bang, dan weer erg blij en daarna kan ik huilen (en daar wordt ik weer depri van ....zucht)

Maar vandaag is het mooi weer :D

4. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    Oh die hormoontjes! Ze gaan aan de wandel met ons. Ik begon me vanaf 25 weken weer vrolijker te voelen (niet dat ik depri was, maar ik had weer zin in meer intiem contact en ander eten end. en de misselijkheid was weg), maar met 32 weken ben ik naar het ziekenhuis gemoeten wegens dat de bevalling opgang kwam en nu voel ik me helemaal niet gelukkig. k zit weer thuis en ben blij dat de baby in mijn buik zit laat dat duidelijk zijn, maar de verplichte rust, slapeloze nachten enz. eisen zijn tol...

5. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Heerlijk he die gierende hormonen ;)
    Ik denk dat het er een beetje bij kan horen.
    Ik wissel ook enorm van stemming.
    Het ene moment voel ik me een super woman en kan ik de hele wereld aan,opeens voel ik me chagrijnig en rot en vervolgens slaat dan even om in een heerlijke jankbui om vervolgens weer vrolijk verder te gaan en zin hebben in leuke dingen.
    Kaart het gewoon aan de je verloskundige,die kan je ook weer tips geven om je beter in je vel te voelen.
    Wat mij overigens goed helpt is om in een depri bui iets te gaan doen wat ik leuk vind,ook al heb ik er eigenlijk helemaal geen zin in.
    Zo had ik bijvoorbeeld woensdag een rot dag en de kindjes waren thuis.
    Ik werd knetter gek van het om het huis hangen en heb toen eigenlijk met grote tegenzin een heerlijke wandeling gemaakt met de meisjes.
    Het was immers heerlijk weer.
    Tussendoor nog een ijsje gehaald en daarna weer terug naar huis.
    Eenmaal thuis voelde ik me een stuk beter in mijn vel.
    Probeer echt afleiding te zoeken en niet thuis te zitten want dan blijf je malen,denken en piekeren over dat rot gevoel.
    Bezig zijn en dus je gedachte verzetten is eigenlijk gewoon het beste wat je kan doen.
    En jezelf rot voelen mag hoor want echt,het is niet niks zwanger zijn.
    Maar echt,ga niet thuis zitten kniezen over dat rot gevoel (hoe makkelijk het misschien overkomt) maar zoek afleiding.
    Hopelijk voel je je gauw beter in je velletje!

6. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reakties!

Ik ben gewoon zelf beetje bang om in een prenataledepressie te raken. Zo raar om zo raar te voelen. Nou, ik hoop dat het wel weer weg trekt. Ik ben niet de enigste zo te zien.
    Maar heeft iemand ervaring met dat het wegtrekt na een aantal weken?

7. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Als het niet weg gaat zou ik wel de VK bellen. Ik zou er niet te lang mee doorlopen. Succes!

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Stomme hormonen ook.
    Hoort er allemaal bij, word dit echt te erg ga dan even met iemand praten(raadde mijn verloskundige ook aan) want het schiet niet op als jij zwaar depressief bent.

Share This Page