Ik heb een vraag. Zijn er meer vrouwen die bij 10 weken na veel beweging harde buiken heeft gehad? Ik krijg van vriendinnen naar mn hoofd dat dat nog helemaal niet kan :s maar heb t toch al 3 keer gehad nu.
zijn het niet je darmen? Een harde buik is namelijk dat de spieren van je baarmoeder zich samentrekken en dat kun je rond week 10 volgens mij nog niet echt voelen omdat je bm nog niet boven je schaambot uitkomt. Dus als je buik hard aanvoelt zijn dat in deze periode nog je darmen, daar heb ik ook wel eens een keiharde buik van, bijvoorbeeld na het eten van vette dingen e.d.
Nee zijn echt niet mn darmen. Dat verschil zou ik voelen met statische darm wat ik al jaren heb. Het us echt samentrekking vanuit mn rug zo naar voren over mn hele buik en na veel inspanning. Bedankt voor de reacties.
Nee het is ook geen bandenpijn of blaasontsteking. Op blaasontsteking is woensdag nog getest. Moet woensdag naar vk dus zal t er meteen over hebben.
Lijkt me héél erg vroeg, geen idee of het mogelijk is. Idd gewoon ff aan vk vragen, wellicht is er een logische verklaring voor.
Ik denk zelf dat het te maken heeft met dat ik teveel had gedaan achter elkaar. Was ook net uit t ziekenhuis van uitdroging. Maar dacht misschien hebben andere er ervaring mee en kunnen misschien mijn gevoel bevestigen. Het doet ook geen pijn. Het voelt gespannen. Vond het een raar gevoel.
Ik merk wel dat als ik mijn dochter veel getild heb (15 kilo) ik ook een gespannen buik krijg. helemaal opgezet en wat zeurderig gevoel. Ik weet niet of je dit gevoel bedoeld. Ik wordt dan ook misselijk, dus voor mij een teken dat ik het wat rustiger aan moet doen.
Wist niet dat dat eventueel zo vroeg al kan, wat ik wel weet is dat harde buiken GEEN pijn doen. Dus wat dat betreft kan het kloppen. Het doet ook geen pijn zeg je. Doe voor de zekerheid maar rustig aan voor zover dat lukt
Ik doe ook maar ff rustig aan. Wist ook niet dat t kon, maar ik weet zeker dat dat t is. Weet alleen dat t vaak bij blaasontsteking is, maar dat zou erg raar zijn aangezien woensdag daar op is getest en ik vrijdag en zaterdag harde buik had. En sinds ik rustiger doe t niet meer heb. En het doet idd totaal geen pijn.
Hai ik herken dat wel, ook rond 10 weken last van gehad.. Heb zelf een prikkelbare darm en als m'n buik hard werd voelde dat ook anders, wel was t bij mij opvallend dat m'n buik hard werd met stress en as ik erg druk was qua afspraken en haasten... Nu 16 weken en idee dat t wel minder is Toen ook op blaasontsteking getest maar niks uitgekomen, ook niet geweten of t dus echt al kon met 10 weken door stress..
Hmm ik heb wel wat stress momenten gehad en ook veel beweging. Denk dus idd dat dat het dan gewoon is.
hoi, het kan inderdaad wel hoor. Ik heb het ook al een paar keer gehad, ook darmproblemen spastische darm dus ook ik vind het erg anders voelen. Ik droeg door mijn darm problemen de babyhoog misschien komt het hier door? Ik heb er alleen last van als ik stress heb me ergens heel erg druk overmaak of als ik een dienst heb gedraait van half 8 tot half 4 ik werk in de gehandicaptenzorg of erg veel heb gelopen. Doe ik het rustig aan dan heb ik nergens last van. bij mij blijft de keihardebuik (overal zo hard als een bal) wel de hele dag/avond. en dan vaak ook nog meer last van maagzuur. Ik ben nu 13 week en 4 dagen zwanger..
Hier ook hoor na inspanning, of te veel prikkels. Gister nog terwijl ik op een feestje was. Ben toen naar huis gegaan om te ontspannen. Op mijn werk heb ik het na een heftige dienst. Hou het gewoon goed in de gaten, pak je rust. Je harde buik geeft dat aan. Ik ga het ook met mijn vk bespreken, omdat ik het bijzonder vind dat het nu al gebeurd.
Ja ik ga het morgen echt ff bespreken en post hier wel ff wat ze zei. Ik weet alleen dat je harde buik krijgt van blaasontsteking waarvan ik zeker weet dat ik t niet heb. Vind het zelf ook bijzonder vroeg. Dus misschien is er een reden voor.