Blaasontsteking voorkomen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babyproject, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hey meiden,

Hebben jullie tips om een blaasontsteking te voorkomen bij regelmatig klussen? Ik voel er nu al eentje aankomen :(

2. Seth

Seth Niet meer actief

Cranberrytabletten....

normaal plassen naar de sex... maarja als je de erfgenamen mee eruit plast...;)

Heel veel drinken...... (cranberry sap )

vitamine C slikken.....

uhhhhh weet vast nog wel meer... maar kan er nu even niet opkomen...

3. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    cranberrysap drinken!

4. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    kamille thee zuivert de nieren.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Zure dingen (zoals cranberry sap of pillen) werken preventief. En na een kwartiertje (als de afhakers onder de 'erfgenamen' (hihi)bekend zijn) plassen. Dat werkt toch het beste.

6. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zweer bij cranberry tabletjes. Vroeger maandelijks een blaasontsteking, nu nooit meer. Ik heb ze altijd in huis en als ik denk dat ik een blaasontsteking heb, neem ik een tabletje en drink ik gelijk een halve liter water. Daarna heb ik er nooit meer last van.

7. lautjep

lautjep Niet meer actief

ik heb het ook vaak gehad ik ga vaak ongeveer 20 min erna plassen . de achterblijvers zijn toch niet meer nodig. toch!!
    sterkte met drinken want dat is belangrijk

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Veel drinken, voldoende vitamine c en idd cranberrysap/pillen en natuurlijk plassen! Ben bang dat je er niet heel veel meer aan kunt doen om het te voorkomen..

9. Laus85

Laus85 Actief lid

7 nov 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland
    Ik heb kort geleden voor de eerste keer blaasontsteking gehad maar de huisarts vertelde me dat het alleen over kan gaan dmv een antibiotica kuur. Ik dacht ook dat door veel drinken en o.a. cranberry sap het over zou gaan, was volgens haar niet..

10. lautjep

lautjep Niet meer actief

als het eenmaal doorgebroken is dan kan je het denk ik er niet meer mee oplossen maar als je het voelt aankomen dan kan je het nog wel proberen te voorkomen. als je het eenmaal goed te pakken hebt dan kan je het denk ik beter met een kuurtje oplossen

11. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Toevallig vandaag voor het eerst in mn leven een kuurtje gehaald voor een blaasontsteking. Het volgende staat in de bijsluiter:

-drink voldoende (2 liter per dag)
    -plas regelmatig (dan spoelen de bacterien naar buiten)
    -plas de blaas goed leeg
    -ga na seksueel contact naar het toilet om te plassen

verder kun je idd cranberry pillen prefentief slikken. En wat ook heel belangrijk is om van voor naar achteren je billen af te vegen. Als er per ongeluk ontlasting bij je urinebuis komt dan kunnen de bacterien zich ook makkelijk in je urinebuis/blaas nestelen. Als ze daar eenmaal zitten (blaasontsteking) werkt idd alleen een ab kuur om het echt weg te krijgen.

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wat mij heel erg geholpen heeft, naast de cranberry sap, is geen strings meer dragen, of minder vaak ieg. Misschien minder sexy maar nog steeds meer sexy dan steeds een blaasontsteking.

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

Bedankt voor de tips!
    Ik ga maar eens cranberrysap/pillen in huis halen! En vanavond vitamine C en veel drinken en hopelijk trekt het weg... Het is nog niet helemaal doorgebroken, dus het kan nog!

Ik ging voorheen standaard naar de wc na het vrijen, maar vond het zo zonde voor het kostbare goedje. :p Vanaf nu toch maar wel doen, al wel pas na een minuut of 15 zodat de goeie zwemmertjes al binnen zijn. :D

14. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi

Ik heb er jaren last van (gehad) Helemaal gestoord...deed alles er tegen wat je kunt bedenken...bleek dat ik iets te "schoon" was...k douchte 2 x per dag...wel gewoon met water maar ik wastte down under blijkbaar mn goede bacterien mee weg!
    En vooral niet je plas ophouden....deed ik nog al vaak...heb er nog steeds een handje van...dan dnek ik...ach ga straks wel..dan gaat het gevoel weg,..maar ja...hoopt zich wel al die viezigheid in je urinebuis!

En cranberrypilletjes van Etos/kruidvat huismerk...heb ik altijd in huis...
    Natuurlijk goed aankleden...niet "tochtig'
    Na klussen...plassen en afdeppen met vochtig toilet papier/natte handdoek..

Succes ermee!

liefs!

15. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ik heb het ook al vaak gehad, maar word zo ontzettend ziek van de antibiotica. Er is wel 1 soort waar ik weinig bijwerkingen (=beroerd) van krijg, maar dan moet ik 4 of 5 pillen per dag voor het eten nemen (is een ramp want ben geen grote eter) en zit ik de hele dag op de wc (sorry, maar die pillen werken laxerend)

De laatste keer dat ik bloed plaste door de blaasontsteking, ben ik veel zure dingen gaan eten / drinken. Zowiezo veel water of thee drinken, echt goed je blaas leegplassen hoewel dat veel pijn doet, en ik nam een driedubbele dosis vitamine C pilletjes per dag. Cranberrysap haal ik als het na 2 dagen nog niet voorbij is.
    Owja, katoenen ondergoed!!! Synthetisch spul broeit, waardoor je sneller last krijgt van bacterieen (en idd geen strings!)

In de winterperiode slik ik dagelijks 2 tot 3 vitamine C pilletjes (gele potje van Roter) en probeer genoeg te drinken.

16. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Je kunt ook rivella proberen, hoe het werkt weet ik niet maar dat het werkt hebben mijn zusje en ik al een paar keer bewezen!!

Deel Deze Pagina