Ik werk niet en het voorraadje melk dat ik vlak na de bevalling heb gekolfd is alweer 2 maanden oud (waar ik overigens nog steeds een geïnteresseerde voor probeer te vinden om aan te doneren). Mijn meisje drinkt alleen live uit de borst. Ik ben niet van plan om (weer) te gaan kolven en een voorraadje op te bouwen, zie het nut er niet van in namelijk... Of is dit een dom uitgangspunt?
Als je niet werkt zou ik niet weten waarom je moet kolven? Misschien hooguit als je een keer alleen een avondje/dagje weg wil. Maar als je dit niet doet hoef je ook geen voorraad te hebben. En aangezien ze het toch niet drinkt ...
Een voorraadje is handig als je kindje regelmatig wil drinken terwijl jij niet beschikbaar bent. Ik ben gestopt met kolven toen Raketje 8 maanden was. Daarna hooguit nog een keertje als ik op springen stond maar Raketje sliep Inmiddels is Raketje 15 maanden. Als ik nu ga werken, hoef ik op mijn wserk ook niet meer te kolven, want die tijd is voor Raketje prima te overbruggen zonder bv en mijn productie is inmiddels zo stabiel als een huis. Het hoeft dus niet!
Het hoeft natuurlijk niet, maar ik vind het zelf wel een fijn idee om wat reserve te hebben liggen in de vriezer. Ook als ik niet zou werken zou ik denk ik wel zorgen voor een voorraadje. Gebruik ik het niet, prima. Heb ik het wel nodig, dan ligt het er. Handig voor een avondje uit met vriendinnen, een productiedip vanwege een verkoudheid of voor noodgevallen: je weet maar nooit. Zoveel moeite is het ook niet om af en toe even te kolven en ik vind het fijn om te weten dat er nog wat reserve is.
Vind het zelf wel handig als ik lang van huis ben voor een feestje, of mijn baby uit logeren gaat. Dan kolf ik minder dan er gedronken wordt uit de fles. Geeft me ook rust als ik een keer op het werk minder kolf. Ook als mijn cyclus weer wat op gang gaat komen zou ik een dip in de productie kunnen krijgen. Dat is dan geen probleem als ik iets op voorraad heb. Ook wanneer ik niet met op het werk kan/ mag kolven kan ik nog even door met volledige BV. Mijn streven is te geven tot een jaar..... Als ik niet zou werken is het misschien een ander verhaal, maar een kleine reserve is wel handig. Ben zelf bijvoorbeeld ook al plotseling in het ziekenhuis opgenomen geweest, dan is het ook wel fijn dat manlief thuis voldoende melk heeft.....
Ik heb standaard zo'n 5 flesjes in de vriezer, tegen de tijd dat het niet meer goed is kan ik altijd een flesje geven en een vers flesje invriezen. Toen dl laatst is opgenomen en ik er niet bij mocht slapen was ik blij met mijn voorraadje, daardoor heeft ze geen kunstvoeding gehad.
Voor noodgevallen zou ik altijd wat willen hebben. En als ik niet zou werken, zouden ze beide wel af en toe een flesje gekregen hebben. Ik vond het wel lekker om op een gegeven moment even zonder baby weg te kunnen en dan niet perse voor een voeding weer thuis te hoeven zijn. Bij de jongste na 4 mnd een kleine voorraad aangelegd en dat was toen wat lastiger dan bij m'n oudste. Toen had ik liters waar ik gelukkig een ander mee blij kon maken. Bij de jongste een voeding of 5 denk ik. Overigens eigenlijk niet nodig gehad, ze vonden diepvries melk ook niet zo lekker. Maar uiteindelijk na 8 mnd nog besloten om melk te doneren en na een week had ik m'n productie opgekrikt. Dus later nog wat extra's 'regelen' kan ook.
Ik heb een keer gehoord dat er medisch iets met de moeder was, of met de kleine waardoor mama en kind gescheiden waren. Niets lukte en bv was het enige wat de kleine binnen kon houden. Die vrouw was zo blij dat ze nog wat in de vriezer had liggen! Ik heb ook geen idiote hoeveelheid. Ik werk op ma, di en do. Op maandag kolf ik een keer op zondag, een keer op maandagochtend en gaat er 1 zakje uit de diepvries mee. Op dinsdag de opbrengst an maandag. Op donderdag de opbrengst van dinsdag. Maar ik zorg wel dat ik steeds iets in de viezer heb. Voor noodgevallen. En dat je kindje bij 2 mnd alleen live wil drinken zegt niets over straks natuurlijk. Ik vind het een prettig idee, een paar zakjes in de vriezer. Maar het hoeft natuurlijk niet.
Nee hoor. Ikwerk 28 uur in de week en heb nooit een voorraad. Als ik overdag een keer wat minder heb gekolfd dan kolf ik in de avond wat bij. En als de nood aan de man komt dan heb ik geen moeite met een keer nutrilon. Ik heb van die sachets in huis, zitten drie kunstvoedingen in.
bij mn eerste kindje was ik als een gek bezig met voorraad aanleggen. Maar nu bij de tweede kon ik gewoon de tijd niet vinden om extra te kolven. Er lagen 3 voedingen in de vriezer de eerste 6 maanden en daarna was er helemaal geen voorraad meer. In geval van nood hadden we flesvoeding staan, maar dat hebben we pas voor het eerst een keer hoeven geven toen baby 6 maanden was en onverwachts wakker werd met honger toen ik even weg was. In zo'n geval helpt diepvriesvoorraad ook niet, want dan moet die arme baby maar doorhuilen totdat de melk ontdooit is. Ik vond het wel een prettig idee om dan in elk geval die flesvoeding te hebben staan, stel dat ik ineens ziek zou worden of weg zou moeten, dan had mijn man nog iets wat hij kon geven.
Ik geef bij nood gewoon flesvoeding. In het begin kolfde ik wel iedere dag(ik werk niet) maar nu is het zo stabiel en kolven is niet meer nodig
Ik heb tijdens mijn verlof een voorraadje opgebouwd. Het is niet allemaal opgebruikt, maar ik kolf altijd moeizaam en het zorgde bij mij voor zoveel stress als ik bang was dat ik niet genoeg kon kolven. Dan gaf de gedachte aan de flesjes in de vriezer weer wat meer rust. Vanaf 8 maanden ben ik gestopt met kolven, we hebben de vriezervoorraad opgemaakt (niet helemaal, ik vond laatst nog een vergeten bakje terug, haha) en daarna nog een paar maanden kunstvoeding gegeven overdag. Maar daar was hij niet van gecharmeerd, dus al gauw weer mee gestopt. Nu voed ik nog 3x per dag zelf en als ik er niet ben drinkt hij wel water, sap of thee.
Mijn zoontje heeft van 8 weken Tot 8 maanden doorgeslapen waardoor ik in de ochtend altijd een hele voeding af kon kolven. Had op een gegeven moment gewoon 10 liter bv in de vriezer.. Met 10 maanden ben ik op mijn werk gestopt met kolven. Maar door mijn voorraad krijgt Caylan Nog steeds op mijn werkdagen bv
Ik had altijd wel een klein voorraadje, sowieso voor het werk, maar buiten dat ook nog 2 of 3 voedingen extra. Ik ben een keer 1 dag goed ziek geweest, spugen, diarree, koorts, de hele rataplan en toen was ik toch blij met mijn kleine voorraadje, kon mijn man 's nachts een flesje geven zodat ik, voor zover mogelijk, kon slapen. Kolven heb ik toen niet gedaan, de productie was van die ene dag gelukkig niet al te ver teruggelopen.