Twijfel nachtkleding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grasspriet84, 8 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Goedemorgen dames 😊

Onze kleine can 6 mnd wordt elke ochtend wakker om 6:00 en begint dan te kletsen. Hij valt dan na een half uurtje weer in slaap en slaapt dan tot 7:30.

Vanmorgen was hij een beetje aan het mopperen. Mijn eerste gedachte was dat hij het koud had. Hij heeft een romper (korte mouw) met pyjamajasje aan en ligt in een mouwloze winterslaapzak. Ook doe ik savonds nu een deken er overheen. Als hij wakker begint te worden schopt hij dekens van zich af.

Dus vanmorgen de dekentjes weer over hem heen gelegd en hij viel weer in slaap. Toen ik om 7:30 op zijn kamer kwam lag hij heel stil in zijn bedje en was vrij bleek. Schrok ik even van. Toen ik hem oppakte kon er ook geen lachje vanaf en was hij nog steeds stil. Hij lag nog wel onder zijn dekentje, maar lag op zijn rug dus hij was al even wakker (buikslaper).
    Tijdens zijn fles heb ik hem warm gewreven en toen kreeg hij weer wat kleur in zijn gezicht en warmde zijn handjes weer op. Ook na het wassen heb ik een voorverwarmde handdoek gebruikt om hem af te drogen (en in te leggen) en zijn voorverwarmde kleertjes aangetrokken. Hierna had hij weer praatjes voor tien.

Nu vraag ik me af of ik hem snachts warmer moet aankleden. In de zomer zweette hij snel dus ik ben gewend om hem biet zo warm aan te kleden. Nu twijfel ik.

Romper met lange mouw, volledige pyjama, slaapzak en onder de dekens? Het is op zijn slaapkamer 18 graden. Wat denken jullie?

2. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ja in verhouding met finn is dat wel koud aangekleed🤔 maar dat is een koukleum volgens mij. ik vind zelf die winter slaapzakken niet fijn. Veel te warm. Soort mini broeikasje. Ik doe finn in een gewone slaapzak (zonder mouwen/mouwen dicht) romper broekje t shirtje en geen sokjes. Dan een lakentje en dekentje. Tis tussen de 19 en 21 graden op zijn kamer

3. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Wat is het verschil tussen een gewone en een winterslaapzak dan? Ik had in de zomer een zomerslaapzak. Dit was net een laken. Nu een gewatteerde slaapzak. Ik dacht sat dit een winterslaapzak was.

De kleine heeft ook geen sokken aan. Krijgt hij zweetvoetjes van.
    Heeft Finn dan een romper met lange mouw aan en daarover een t-shirt?

4. JuullesD

Hier is de slaapzak vrij dun, maar wel dikker dan een T-shirt. Denk een tussendoor slaapzak? De winter slaapzak is idd gewatteerd, dat vind ik zelf dus niks. Vind laagjes prettiger 🤔
    Ik doe het liefste een romper aan met korte mouwen!

5. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dat heeft T nu ook aan: romper korte mouw en een pyjamajasje met lange mouw er overheen.

Ik ga vanavond eens romper lange mouw, volledige pyjama en slaapzak proberen en dan zonder deken.

6. JuullesD

Was zijn nekj3 trouwens koud? Finn zijn nekje is warm maar zijn wangetjes zijn koud...vind ik dan ook altijd gek maarja ze zeggen dat het echt enkel om jet nekje gaat

7. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Zijn nek voelde lauw aan. Normaal is zijn nek warmer. Mar dat hij niet aan het lachen en kletsen was, vond ik al vreemd. En dat hij erg bleek was.

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Heb je dit soort slaspzakjes al eens geprobeerd:
    Ganzjahresschlafsack Toys
    Het is maar een voorbeeld omdat ik het lastig uit te leggen vind. Je hebt een dunne slaapzak met lange mouwen en daar overheen een dikkere slaapzak zonder mouwen. Ik vind ze zelf ideaal.

9. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde! Gisterochtend Rn eergisteren om 06.00 wakker. Gisteren voelde hij echt koud. Dus heb hem vannacht in een romper lange mouw, broekje en winterslaapzak ( die gewatteerde ) gelegd en onder het dekentje. Vanochtend voelde hij gewoon normaal Rn werd hij om 7u weer wakker. Probeer je het gewoon vannacht toch. Lastig he om uit te zoeken wat nou het handigste werkt..

10. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Bij een kamer van 18 graden denk ik inderdaad dat hij het goed heeft!
    Gebruik zelf de puckababy four seasons, bij 18 graden gebruik je dan de volledige slaapzak, binnen en buitenzak en eventueel de wandjes.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb Roos in een romper met lange mouw, dunne pyjama en winter slaapzak met mouwen ( de mouwen sinds afgelopen nacht). Als het boven de 18 graden is haal ik de mouwen eraf. In haar kamer staat de verwarming nooit aan, is nu rond 17 graden.

12. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Hoer slaapt onze zoon in een romper korte mouw, pyjamapakje met voetjes en dan slaapzak zonder mouw (zomer versie) dan toegedekt met dekens (2), het enige wat koud is in de ochtend zijn zijn handen.. verder heeft hij het goed, het is tussen de 18 en 20 graden op zijn kamer

13. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dame van 2 slaapt met romper korte mouw, pyjama en een winterslaapzak met mouwen.
    Onze jongste dame van 3 maanden slaapt in een romper lange mouw, pyjama, pacco onder een winterdeken.
    Het is bij ons boven ongeveer 15-16 graden

14. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dank voor alle reacties! Ik ga het vanavond eens proberen. Eerst lekker in bad en dan rozig en lekker warm zijn bedje in. Hopelijk slaapt hij dan morgenochtend ook lekker door.

15. Ballon

Ballon Niet meer actief

16. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier hetzelfde vannacht. Paar x huilend wakker. Kon ook niet meer lekker in slaap komen. Ligt in de puckababy 4 season winter met pyjama. Dekentjes over gedaan maar daar blijft ze niet onder liggen. Kamer temperatuur was vanmorgen 14 graden. Dus zelf ben ik ook zoekende wat nu aan te doen. Normaal wordt ze kletsend wakker.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    baby's kunnen bleek worden tijdens hun slaap.
    koude handjes zeggen niets.
    Hier heeft dochter ook meestal koude handjes als ik haar uit bed haal.
    Altijd nekje checken als je het niet vertrouwd!

hier heeft ze een mouwloze romper aan, daaroverheen een pyjama en een slaapzak en nog een enkele deken. ;)

Dat vroeg wakker worden en kletsen klinkt mij bekend in te horen.
    Hadden we hier ook rond dat termijn. ;) Hoeft dus niet aan de temperatuur te liggen... (kan wel)

18. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Bij ons slaapt hij in romper + pyama van dikke fleece (onesie) en dan in een slaapzak van fleece. Ik heb wel de verwarming aan zodat het ongeveer 19 graden is.

19. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hier slaapt ons moppie in een romper lange mouw, katoenen pyjama, sokjes aan en in een winterslaapzak met mouwen, geen deken erover. Dit sinds een weekje daarvoor zonder mouwen aan de slaapzak maar toen werd ze constant wakker.

20. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Had hij het niet te warm en was ie koud door transpireren?

Deel Deze Pagina