Hoi! Allereerst: Ik heb geen idee of dit de juiste plaats is om mijn vraag te stellen en welke informatie (in de vorm van bijvoorbeeld links) ik mag geven. Ons huis staat inmiddels zo'n zeven maanden te koop. Het is een hoekwoning, in 2014 vrijwel volledig verbouwd en heeft 3 slaapkamers en een tuin. Het staat in het centrum van een dorp, onder de rook van Rotterdam, en we weten niet zo goed wat we kunnen doen om meer kijkers te trekken. In de zeven maanden dat het nu te koop staat hebben we vijf keer een bezichtiging gehad, waarvan 1 stel een tweede keer is teruggekomen voor een bouwkundige keuring en het na een week denken alsnog net niet vonden wat ze zochten. Voor vandaag stond een bezichtiging gepland, maar deze mensen hebben afgezegd omdat zij geen interesse meer hebben in het huis. Van de andere kijkers weten we dat 1 van hen de tuin niet mooi vond, voor een ander was het feit dat de wasmachine in de schuur staat de negatieve factor. Inmiddels hebben we wat zonnigere foto's op Funda laten plaatsen, en zijn we iets gezakt in prijs. De makelaar heeft ons afgeraden te veel te zakken, omdat het huis simpelweg niet veel minder waard is en het ook een redelijke prijs is voor wat men krijgt. Omdat wij graag zo spoedig mogelijk willen verhuizen naar een heel ander deel van het land, voornamelijk vanwege kleine kinderen, ben ik op zoek naar tips die ons zouden kunnen helpen bij het verkopen van ons huis! Uiteraard plaatsen we regelmatig foto's en links via Facebook, wat dan vervolgens wel hier en daar gedeeld wordt, maar ik zou graag iets meer doen. Ben erg benieuwd!
Een andere makelaar? Wij hebben recent verkocht en gekocht en het is me heel erg opgevallen dat de ene makelaar veel succesvoller is dan de andere. Wij wonen in een appartement en ik had al 5 kijkers in de eerste drie dagen dat we op funda stonden, terwijl een ander appartement andere makelaar hier veel langzamer ging. Wat vervelend voor jullie zeg! Hoe is de huizenmarkt?
Wat echt heel belangrijk is is je presentatie op funda. Onze makelaar had een fotograaf en een stylist die ook werkten voor woonbladen. In een uurtje toverden ze ons huis om in iets veel mooiers ☺️ Helft van de meubels stond buiten uit zicht. We hadden 360c foto's en een filmpje. Eerste dag 5 kijkers en om 14:30 verkocht ☺️ Verder heel veel delen op Facebook.
@Cathelijne1986, dankjewel voor je reactie! Ik denk dat het inderdaad zo zou kunnen zijn dat een andere makelaar misschien zou werken, maar ik denk dat dat in ons geval niet op zou gaan. Hier in het dorp is een andere makelaar die we ook hebben uitgenodigd, maar voor wie we uiteindelijk niet hebben gekozen omdat hij niet op Funda staat en met pakketten werkt waar we ons niet in konden vinden. Onze huidige makelaar heeft als voordelen dat hij werkzaam is in de gehele omgeving (in tegenstelling tot alleen Rozenburg), wat natuurlijk ook tegen je kan werken (want: Meer vergelijkbaar aanbod). Nu staat er niet veel vergelijkbaars te koop qua oppervlakte, prijs, staat van onderhoud en aantal kamers, maar wel meer dan bij de andere makelaar. Het andere voordeel dat onze huidige makelaar heeft, is dat hij het huis toendertijd ook heeft verkocht aan mijn partner. Op dat moment was het min of meer een bouwval, volledig kaal en had het zeer dringend onderhoud nodig. Hij kan dus de toenmalig staat vergelijken met de huidige, en waar nodig ook gebruiken in zijn 'verkooppraatje'. Nog een bijkomend voordeel hiervan is dat we (of nou ja, mijn partner) bekend is met hoe de makelaar zijn werk doet, omdat hij dit zelf heeft ondervonden, en dit is goed bevallen. Het komt er op neer dat we tevreden zijn over onze huidige makelaar en niet denken elders beter af te zijn. Maar het is wel een waardevolle tip, dankjewel!
@cowgirl80, ook jij bedankt voor je tips! Wij hebben inderdaad het voorstel gekregen van de makelaar om een fotograaf in te schakelen waarmee ze samenwerken, maar nadat we foto's van een ander huis hadden gezien waar deze fotograaf had gewerkt vonden we het niet overtuigend veel beter. Uiteraard zijn goede foto's belangrijk, ik hoop dat de foto's die we momenteel online hebben staan beter zijn dan de vorige. We hebben bijvoorbeeld ook recent de donkerbruine meubels vervangen voor witte, wat al een heel ander beeld schetst. Zo'n 360 graden filmpje klinkt interessant, is dat iets dat standaard wordt aangeboden op Funda? Ik ga het zeker even onderzoeken, dankjewel!
Maksels wil je niet een link plaatsen van de woning zodat we het kunnen zien om te beoordelen? of via pb ?
Ja hoor, zeker! Ik wist alleen niet of dit mocht...? Bij deze: Huis te koop: Piet Heinstraat 7 3181 VE Rozenburg Zh [funda]
Foto's bekeken. Ik zie een hele hoop verbeterpunten qua foto's. De prijs is heel mooi voor de oppervlakte en vooral randstad gebied. 1.ruim de voortuin wat meer op. Die grote struik er uit en de containers even ergens anders plaatsen. Zo in de voortuin lijkt rommelig en is een afknapper. 2. Zorg voor wat plantenbakken in de achtertuin. De tuin is nu heel lang en gras maar ook kill en kaal. Zorg voor wat bakken met vrolijke planten. Hoeft niet veel maar een aantal kan al een nader beeld geven. Eventueel schommel er uit en een mooie lounchset plaatsen. 3. gordijnen binnen doet afbreuk van de rest van de meubels. Ik had dit voor de foto's ef af gehaald. Daardoor lijkt het lichter groter en strakker. En zo zijn er nog wat puntjes. Je kan zeker nog winst halen in wat kleine aanpassingen en nieuwe foto's
@LoeForceOne, supertips, dankjewel! Ik heb ze gelijk laten lezen aan mijn partner en hij was er ook erg blij mee. Dit weekend gaan we gelijk de boom (in ieder geval een heel stuk) inkorten! En de tuin kunnen we inderdaad ook een stuk gezelliger maken. Mag ik vragen wat je precies bedoelt qua gordijnen, overal of alleen beneden? En is helemaal weghalen niet weer té kil en kleurloos, denk je? Ik snap wel goed dat de kleur ervan nogal smaakafhankelijk is, misschien kunnen we iets doen met neutraal gekleurde gordijnen? Nogmaals bedankt voor je tips, hier kunnen we zeker iets mee!
Ik zou beginnen met m'n startfoto wijzigen. De voortuin is niet direct een pluspunt op de foto's. Hekwerk lijkt niet heel stevig en er staan containers. Eerst foto moet toch een blikvanger zijn.
@Frisbie, ook bedankt voor jouw tip! Het is goed om van onafhankelijke mensen te horen wat hen tegenstaat aan het huis en de foto's, en dan zijn dit soort tips over de eerste indruk erg waardevol. We nemen hem zeker mee, dankje!
hier nog paar tips: - maak het iets sfeervoller iha, keuken erg kleurloos, zet daar een smaakvolle accessoire oid. boven masterbed, een eenvoudig maar smaakvol schilderij oid (bv van Ikea, kwantum) -open stukje in woonkamer waar je op een gegeven moment tegenaan kijkt is erg kaal. misschien een klein maar mooi stoeltje oid? -ander toiletbril -foto's zijn idd niet zo goed. het komt niet heel warm/gezellig over en foto's zijn scheef. het lijkt mij overigens een fijne gezinswoning!
Bovenstaande tips met de foto's vielen mij ook op. Vooral details. En ik vind de prijs trouwens bijzonder goed voor die streken. Wij wonen in Overijssel en hier gaan ze ook voor die prijzen weg. Ik dacht dat wij altijd redelijk goedkoop woonden haha. Mooie woning, hopelijk kun je gauw verhuizen!
Misschien een kleinigheidje, maar ik zou zelf voor de foto's even het groen tussen de tegels weghalen in de tuin en ook in het gangetje achter. Even het plantje/onkruid wat tegen de schutting staat eruit zodat het er lekker fris uitziet. Hier komt volgende week de fotograaf, ik vind het best veel werk om alles echt netjes te krijgen. Maar hopelijk helpt het straks wel met de verkoop...
Wat mij opvalt aan de foto's. Geen eettafel. (Past dat niet?) Heel leeg. Net of er geen meubels in passen. Geen goede foto's van de badkamer. Hoe groot is het stukje tuin naast het huis? Beetje saaie voor en achter tuin. En geen foto van de overloop boven. Verder mis ik in de beschrijving hoe je op de bergzolder komt en hoe groot die is?
Voortuin aanpakken Achtertuin gezelliger maken (stapel stenen weg) containers uit zicht Andere wc-bril Stoel uit ouderslaapkamer weg, nachtkastjes vervangen door iets lichts matrasjes weg onder kinderbedden Lege hoek in de woonkamer opvullen met een leuk zitje En idd, waar is de eettafel gebleven, lijkt net of dat niet past idd. En wat staat er in vredesnaam in de voortuin van de buren? Ons huis heeft 6 maanden te koop gestaan bij makelaar A, 4 niet serieuze kijkers gehad. Daarna bij makelaar B, in 5 weken 5 bezichtigingen en de 4e was raak! Voor een enorm goede prijs. Zijn voordelen: NVM-lid waardoor je veel beter scoort op Funda goede styliste snel in al zijn handelen (kijkers, in de verkoop zetten, onderhandelen, zelfde dag nog koopcontract tekenen)
Idd 360graden foto's en een filmpje, werd hier gewoon door de fotograaf gemaakt. Je hebt dan ook automatisch een hogere positie op funda.
Ook even je foto's bekeken. De woonkamer heeft een rare indeling. De tv staat naast de deur, andere kant is leeg. Maar mist een eettafel. Ik kan er gemakkelijk doorheen kijken, maar heel veel mensen niet. Worden deels verliefd ook op de combinatie inrichting en het huis. Andere vraag: worden andere huizen in deze buurt wel verkocht?