Huis gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door tinke, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Aangezien Marieke1983 hier ook een vraag stelde over een huis kopen en ze daar goede antwoorden op kreeg, dacht ik, probeer ik ook eens.
    Wij wonen nu in een enorm klein huis en in mei is er een kindje op komst en het is gewoon echt niet te doen hier.
    Nou zoeken wij ook een huis in omgeving Amsterdam, Weesp, Abcoude of Almere. Daar een beetje in de buurt.
    Maar helaas, mijn man is net begonnen met een eigen bedrijf en hoewel hij goed verdient willen hypotheekverstrekkers toch inkomensgegevens hebben over de laatste 3 jaar, maar zolang bestaat zijn bedrijf nog lang niet. Dus zo wordt kopen hem niet. Daarna geprobeerd of zijn ouders garant konden staan, maar dat kon bij één specifieke bank maar voor 20%. Toen gezocht naar pariculiere woningen via de makelaar, zelfde verhaal, 3 jaar gegevens nodig en degene die garant staat moet ook in dat huis gaan wonen.
    Op internet staan weinig particuliere woningen die niet via de makelaar gaan, tenminste ik kan ze niet zo goed vinden. Bovendien zijn ze in deze omgeving wel duur!
    Verhuizen naar bijvoorbeeld Friesland is geen optie, want we zitten met het werk van mijn man.
    Dus heeft iemand hier ook nog wat suggesties?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tijdje huren? Hoe klein is je huis precies? Is het absoluut niet vol te houden voor een tijdje? Beebje op jullie kamer bijv?

3. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    huren via Vesteda(.nl)?
    misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen.... hou er wel rekening mee dat de huur die zij vragen ook iets hoger liggen dan gemiddeld (wij betalen 75 euro meer dan bij een "gewone" woningbouwvereniging)

wij kwamen via de reguliere huurwoningen hier in Arnhem niet aan bod ivm te korte woontijd... via via hoorden we dat Vesteda de woningen in onze wijk uit de verkoop haalden en weer gingen verhuren... de gehele situatie uitgelegd en ze hebben ons heel erg goed geholpen... (binnen een maand kregen we een woning toegewezen)
    onze situatie was wij door omstandigheden op een bovenwoning woonden met 2 volwassenen, een kind van 4, een hond en kat....

succes!

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

plaatselijke krantjes in de gaten houden. daar staan ook soms particuliere in die verkopen.

5. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Huren is ook niet te doen. De wachttijden hier zijn veel te lang en dat was niet de bedoeling. Op zich kan het huis nog wel, we hebben gewoon ruimte gemaakt voor de kleine, maar we moeten die ruimte nog afsluiten, als dat mag tenminste, maar als we het afsluiten dan zit er geen raam of iets dergelijks in de kinderkamer. Bovendien moet ik altijd een steile trap op en af om buiten te komen of op het toilet. Ik zie dat gewoon niet zitten met een kleine.

6. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Dat is inderdaad een optie, zal daar nu direct gaan kijken.
    Wij wonen boven een boerderij met 2 volwassenen, een kind erbij straks en een kat. Leuk voor met z'n 2, maar met die trap niet zo leuk met een kleine erbij.

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Al gekeken bij directwonen.nl?

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Je zou Direct wonen eens kunnen proberen

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij vesteda zijn de inkomenseisen buitensporig. je moet als stel 5x de huur verdienen voor je een woning kunt huren. dat is jammer genoeg bij veel particuliere verhuurders zo. :evil:

gezien mijn ervaringen van de afgelopen maanden denk ik dat idd direct wonen je enige optie is, maar als je een woning van redelijk formaat wil is dat ook erg duur. misschien kun je er eens binnenlopen voor advies?

heb je de hypotheken bekeken via een tussenpersoon of zelf? tussenpersonen hebben veel meer ingangen en meer kennis. misschien krijgen zij wel iets voor elkaar bij een bank!

heel veel succes!

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    als huren geen optie is kan je toch gewoon niets.

Je krijgt gewoon geen hypotheek, klaar. Kort gezegd. Vooral in deze crisistijden niet. Geen EEN bank zal je een hypotheek geven als je vriend net is begonnen met een eigen bedrijf. Ze hebben totaal geen inkomensgegevens. En voor jullie ook riskant, stel dat het na een jaar slecht loopt met het bedrijf, hoe wil je dan de hypo gaan betalen? Voor jullie is het ook beter als je meer inzicht hebt van de kosten en de verdiensten. Je weet niet eens wat de belastingdienst zo gaat doen aan het eind vh jaar, misschien hebben ze een leuke aanslag voor je of wat dan ook.

Zorg nou eerst dat je dat allemaal voor elkaar hebt en inzicht hebt in wat er binnenkomt via je bedrijf, wat de belastingdienst te zeggen heeft en wat je kan uitgeven.

Mijn vriend heeft ook een eigen bedrijf en hij heeft een hypotheek van Obvion (rabo) en zn pa staat garant. Zijn bedrijf bestaat al wel 8 jaar dus dat was geen probleem;

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik werk in de hypotheken.
    Wij doen ook ongeveer 20% bij garantstelling, maar ik weet dat de rabobank veel meer doet. Een vriendin van mij heeft daar een hypotheek en haar man had ook een eigen zaak in het begin.

Zelfstandige stukken, ligt er een beetje aan wat voor bedrijf je man heeft en wat de "graydon rating" is. Met sommige bedrijven vinden we 2 jaar stukken al genoeg.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Amsterdam is trouwens onwijs moeilijk om een huis te vinden (zowel huur als koop). Wij hadden eerst een anti-kraak woning in Amsterdam (gewoon de Dageraad op gebeld, en hoefte geen huur te betalen maar kon er wel elk moment uit getrapt worden.)

Ik weet niet hoe lang je woonduur is, maar wij zijn naar Zaandam verhuisd. Hier kan je al een leuke flat huren met 4 jaar inschrijfduur (als je in de zomerperiode reageert).

Ik weet wel dat in Amsterdam op de Pieter Calandlaan een flat staat (volgens mij heet dat de Calandtoren) waar een vriend van mij woonde. Huur was vanaf 700 euro en veel flats stonden leeg omdat er niet genoeg huurders waren...

Deel Deze Pagina