Hoi, Ik gebruik de friso comfort maar ik vind deze voeding zo rot klaar maken,zeker als je ergens anders bent,( je moet namelijk net van de kook af water gebruiken...) Nu lees ik op de Etos en Nutrilon voeding ( ook voor krampjes ) gewoon met 37 graden water kan klaar maken...kan ik zomaar overstappen op een ander merk??? Het gaat nu juist zo goed...ben bang dat ze dan weer een terug val krijgt.... Liefs.
Heey Ik zou het eerst overleggen met het cb en niet zo ineens overstappen.. Het is voor kinderen een hele overstap naar een andere voeding.. nooit zelf gaan experimenteren met voeding..
als ze het er goed op doet zou ik het zo laten. ik heb ook comfort gegeven en ik had altijd als we weggingen een thermoskan heet water bij en een flesje spa blauw. ik deed dan de helft heet water, daar het poeder in en de rest koud water erbij. was het gelijk drinkbaar. misschien een tip.
Zo goed als overal is het mogelijk om kokend heet water te krijgen, bijvoorbeeld HEMA, caffetia, snackbar oid.. (of je moet het bos ingaan, dan kun je een thermoskan meenemen ). Ik nam dan een grote fles en een klein flesje mee. In de grote fles vroeg ik heet water tot het aantal cc wat ik nodig had (flesje van 180+6 deed ik 100cc koud en 80cc heet), en in het kleine flesje koud. Gewoon uit de kraan of eventueel een flesje water meenemen. Poeder bij het hete water, mengen met een vorkje dat ook altijd aanwezig was in m'n tas, koud erbij en drinken maar
Het is 1 extra handeling, maar ik vond het niet onhandig hoor? Nog steeds gebruiken wij helft gekookt en helft koud water. Overigens gaven wij dus ook friso comfort, moesten vanwege vermoedelijke KMA naar speciale dieetvoeding, bleek geen KMA te zijn en nu zijn we naar friso standaard met nutriton. Werkt voor Tobe even goed. Voordeel hiervan is dat het afbouwen van nutriton straks makkelijker gaat (en het wordt op 37 graden warm gemaakt). Verder hadden wij een thermoskan die het water voor zeker 4 uur net zo warm hield als wanneer het net van de kook af was. Dus die namen we gewoon mee als we op stap gingen en regelden ter plekke koud water.
Overstappen naar een ander merk schijnt trouwens minder fijn te zijn dan binnen hetzelfde merk. Merken verschillen nogal van smaak namelijk.
Je kunt Friso staandaard overigens ook gewoon met 37 graden klaar maken, dus mss is MerleQ haar tip ook wel een goede. Friso standaard met Nutriton (=johannesbroodpitmeel).. Wil je toch persé overstappen dan hoeft dat niet persé in overleg met het cb hoor..Misha had behoorlijke last van verstopping. Die kreeg na het afbouwen van de bv eerst Friso standaard. Toen, ivm moeizame ontlasting en kramp, ben ik overgegaan op Friso Comfort. Dit werkte bij mijn zoon perfect, maar bij haar dus totaal averechts. Nog moeilijker poepen en meer kramp. Toen ben ik overgegaan op Nutrilon Omneo. Zonder overleg, gewoon op eigen gevoel. Dat werkte super, binnen een week een volle broek en daarna gewoon elke dag poepen, heerlijk Ik mengde in het begin de voeding. Eerst 1 schepje nutrilon en de rest friso en dat langzaam opgebouwd... Maar......ik ging dus over op een ander merk, omdat de voeding bij Misha niet werkte, niet omdat ik de voeding zelf zo lastig vond Waarom het risico nemen als je kindje het nu goed doet? Met Milan ben ik eigenlijk nooit tegen problemen aangelopen vwb het klaarmaken ergens anders, omdat je van iedereen wel een beetje gekookt water kan krijgen....