Hoi, Weet iemand of ik met een diastase (wijkende rechte buikspieren) mijn rechte buikspieren gewoon kan gaan trainen? Ik ben al bij de fysio geweest en heb vooral gefocust op de schuine en dwarse buikspieren... maar mijn buik blijft zon bolletje... wil het graag strakker trainen maar ik krijg tegenstrijdige informatie... er is namelijk geen onderbouwde behandeling bij diastase. Ik hoop dat hier moeders (of professionals) zijn die hier iets over weten en ervaring ermee hebben.
Geen professional maar wel ervaring. Door je rechte buikspieren te trainen gaat het verder uit elkaar staan, dus word de diastase erger. Ik vrees dat je dat nooit meer kan doen! Dus zo veel mogelijk de schuine oefeningen blijven doen en sporten. Mocht je een redelijk grote diastade hebben dan is er nog de optie om ze te laten reven, dat zal dan wel op eigen kosten zijn tenzij je last krijgt van je ingewanden die op een loopje gaan door de extra ruimte, dan word het volgens mij geheel of gedeeltelijk vergoed. Ik heb het ook, als ik het zo meet heb ik een diastase van ruim 2 cm en dus ook een buik die bol en redelijk slap blijft. Ben er ook niet gelukkig mee.
Ik heb met mijn diastase te horen gekregen dat ik nooit meer rechte buikspieroefeningen mag doen. Hoe lang heb je die diastase? al Ik heb 'm nu ruim 4 jaar, maar moet wel zeggen dat het in de loop van de tijd toch wel nog een heel klein beetje uit zichzelf is "gekrompen". Waar ik eerst 's avonds 4 mnd zwanger leek, is het nu nog 3 zeg maar
Hmmm ja ik was er al bang voor dat ik niet echt iets kon doen... goed dat ik het toch even check... erger maken moet ik voorkomen!! Ik had al een diastase na de eerste, 2,5 geleden. En door de zwangerschap van mijn zoontje* is het er niet beter op geworden natuurlijk. Dan moet ik het denk ik toch maar bij de schuine en dwarse buikspieren houden en flink gaan sparen
Reken op zo'n 5000,- totaal... Word door een plastisch chirurg uitgevoerd. Resultaat is dan ook wel weer een strakke buik. Resultaat heb je meteen na de operatie, maar omdat het een buikwandcorrectie is, moet je er ook rekening mee houden dat je een lange hersteltijd hebt en een litteken.
Ik weet niet of je Instagram hebt, maar op het account van sannebuenen kun je lezen dat zij wel traint met diastase. Misschien kun je haar wat vragen stellen.