Jongensnaam gezocht (voor een meisje Emme)

Discussie in 'Babynamen' gestart door IngridE, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hoi dames,

Al ben ik nog heel pril zwanger, over de naam kan ik echt wakkker liggen. Sinds Jennifer Lopez haar tweeling 4 jaar geleden Emme en Max noemde ben ik er voor een meisje helemaal uit; dat moet Emme worden.

Maar voor een jongen vind ik het moeilijk! Wat ik leuk vind aan Emme: het is een unieke naam die in Nederland erg weinig voorkomt maar toch niet wereldvreemd is.

Ik wil graag een niet zo vaak voorkomende naam voor een jongen. Het mag een Nederlandse naam zijn, maar wel 1 die ook in het Engels uit te spreken is.

Namen met y's (Jayden) houden we niet van.

Kunnen jullie me aan wat ideeën helpen?

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    *nieuwsgierigheid* Ik vermoed dat J-Lo Emme uitspreekt als Emmie? Hoe spreken jullie de naam uit, gewoon als Emmuh?

3. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Wij zouden het idd uitspreken al Emmuh (of de plaats Emmen maar dan zonder de N).

4. FinleyenMilan

FinleyenMilan Actief lid

11 nov 2010
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze 'Em' zeggen, zoals de letter M. Maar ik weet het ook niet. Emmie vind ik niet zo mooi, Em of Emme wel. (Even de uitspraak geschreven, is natuurlijk alledrie 'Emme')

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind Emme echt een jongensnaam (maar dat komt omdat ik uit Friesland komt). Dus je zou je zoon ook Emme kunnen noemen :)

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Jonne
    Jurre
    Mats
    Jens
    Loek
    Diede
    Thijmen
    Marijn
    Ruben
    Pepijn
    Bas
    Thijs
    Thije

7. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Wat grappig dat jij het een jongesnaam vindt! Wij wonen in Brabant, dus ik denk dat de meeste mensen hier Emme een meisjes naam vinden, maar goed om het hier ff te delen op het forum :D.

8. IrisO

IrisO Niet meer actief

De namen worden in Amerika uitgesproken als Meks en Emmu. Ik vind het een héél mooie naam! Ik vind Lars er wel mooi bij, maar die komt dan wel veel voor natuurlijk...

9. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Mijn broer heet Max (mahks op zijn Nederlands) dus Max (bijvoorkeur Mex) valt af.

Namen als Lars, Thijmen en Pepijn vinden we mooi, maar zijn niet uniek zoals Emme.

Ik hou me aanbevolen voor meer suggesties, want jullie zitten i de goede richting!

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Melle
    Silvijn
    Machiel
    Sepp / Seppe
    Jannick
    Zion