Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie denkwijze is, ben je een persoon wat positief ingesteld is, of juist negatief? Ik bekijk altijd alles van de negatieve kant, en dan pas positief. Manlief niet, die bekijkt het positief. Wanneer er iets voorgevallen is, of nog MOET gaan gebeuren maak ik vaak de hele gebeurtenis af voordat het al heeft plaatsgevonden. Soms best lastig, vaak zoek ik naar een middenweg, maar op de één of andere manier wil dat niet altijd lukken! Dus, mijn vraag is als volgt, hoe ben jij ingesteld?
Ik vind zelf positief, maar ik heb hier altijd discussies over met mijn collega. Die vindt mij maar negatief. Nu vind ik hem juist verschrikkelijk negatief, dus hij kan mijn rug op :-D
Ik ook negatief, en dat vind ik ontzettend jammer. Toch denk ik ook dat het aangeleerd gedrag is. Mijn ouders (en dan met name mijn moeder) is ook negatief ingesteld. De ouders van mijn vriend zijn positief ingesteld, en mijn vriend heeft dat ook. Aangeleerd of genetisch bepaald. Ik weet het niet.
Voorbeeld is nu, hier regent het steeds, dan moet ik met MOEITE proberen om niet chago te worden. Want dat kan echt een stuk van mijn dag verpesten. Positief is dat mijn kinderen bij Oma hebben geslapen, en ik het rijk voor mezelf alleen heb. Man is werken, en ik zit met mijn batterij op de bank
Bij ons mijn ouders ook allebei.. En van mannetje positief... haha. Man en SM kunnen van een regenachtige dag, waarbij alles misgaat (bijvoorbeeld in de hondenstront stappen) nog steeds lachen?! :x Ik heb dan meteen een hanglip! Maar goed, ik dacht misschien is er een tip om dat af te leren?!
Tuurlijk is het af te leren, je moet gewoon leren om op een andere manier te denken. En ja dat klinkt heel simpel maar is het natuurlijk niet. Maar het feit dat je al door hebt dat je negatief denkt is de eerste stap, nu kun je gaan proberen om de dingen op een andere manier te bekijken en ze positief te zien dit zul je in het begin heel bewust telkens moeite voor moeten doen, maar als je het lang genoeg doet en volhoud wordt het vanzelf automatisme om dingen positief te bekijken. Ik ben zelf juist altijd erg postief, al is er zat in mijn leven waar je soms moedeloos van zou kunnen worden weet ik het toch meestal wel positief te bekijken.
Ik denk dat ik het meeste wel op de positieve manier bekijken, denk dat manlief wat dat betreft meer de negatieve persoon in onze relatie is, in bepaalde maten dan....hij is meer een beetje 50/50 terwijl ik eigenlijk overal het positieve wel in zie
'Negative people are never disappointed' Mijn motto! Nee, het ligt aan het moment soms bekijk ik het positief soms negatief.
Eigen allebei. Mijn moeder vind me negatief maar ik noem het realistisch. Doorgaans ben ik positief mag graag lachen. Maar in moeilijke situatie neig ik meer naar het negatieve wil dat niet doen maar is meer zelfbescherming. Ik heb dan de instelling ga maar van het slechtste uit dan kan het nooit tegenvallen.
hier ook negatief, het is ook wel ontzettend vervelend. Altijd denk ik wel dat er iets mis kan gaan of wacht ik erop als er net allemaal leuke dingen gebeurd zijn. Maar het is wel een stuk minder geworden sinds onze dochter geboren is.
Hier positief, meestal zelfs véél te optimistisch, waardoor dingen altijd tegenvallen, haha Manlief is in mijn ogen vaak weer negatief, maar noemt dat realistisch (misschien heeft ie gelijk )
Bij mij dus andersom! sinds de geboorte van de meiden, ben ik zo snel van mijn stuk af.. Vreselijk Maar goed.. het is tijd om daar iets aan te doen
ik doe het van mezelf uit, doomdenken.. Maar kan steeds beter positief denken, want dat maakt het leven prettiger!