Hulp nodig bij nieuw ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aapje22, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ladies,

Ik heb gisteren van de kinderarts groen ligt gekregen voor de fruit happen. Vanaf 5 maanden ook de groente happen erbij.

Nu krijgt Britt altijd de fles om:

07:00 150/5
    11:00 150/5
    15:00 150/5
    19:00 150/5 (+ rijstebloem sinds woensdag)
    23:00 180/6

In alle flessen (op 19:00 uur na) zit pure jbpm.

Nu heb ik echt geen idee waar ik die groente en fruithapjes tussen moet doen. Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Bedankt!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ten eerste zou ik niet met fruit beginnen, maar met groente. Groente is veel milder en zeker omdat jouw kindje reflux heeft, is beginnen met fruit niet aan te raden. Fruit is namelijk veel zuurder voor de slokdarm.

Je kan gewoon tussen twee flessen een klein hapje groenten (liefst vers en gekookt of gestoomd) geven. Als ze goed wakker is, maar geen gierende honger heeft. Ze zal in het begin er echt niet veel van eten. Begin met milde groenten zoals wortelen, en geef dat 3 dagen achter elkaar om zeker te zijn dat ze er geen reactie van krijgt.

Mocht het niet goed gaan, stop je gewoon weer. 4 maanden is best vroeg om te beginnen en het mag, het moet zeker niet. Als ze tevreden is met haar flessen zou ik het niet overhaasten. Ze hoeft ook niet elke dag groenten of fruit te eten, je kan af en toe eens een lepeltje tussendoor geven.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou niet met fruit beginnen, maar met groente. Groente is veel milder en zeker omdat jouw kindje reflux heeft, is beginnen met fruit niet aan te raden. Fruit is namelijk veel zuurder voor de slokdarm.

Je kan gewoon tussen twee flessen een klein hapje groenten (liefst vers en gekookt of gestoomd) geven. Als ze goed wakker is, maar geen gierende honger heeft. Ze zal in het begin er echt niet veel van eten. Begin met milde groenten zoals wortelen, en geef dat 3 dagen achter elkaar om zeker te zijn dat ze er geen reactie van krijgt.

Mocht het niet goed gaan, stop je gewoon weer. 4 maanden is best vroeg om te beginnen en het mag, het moet zeker niet. Als ze tevreden is met haar flessen zou ik het niet overhaasten. Ze hoeft ook niet elke dag groenten of fruit te eten, je kan af en toe eens een lepeltje tussendoor geven.

4. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ja ik had dus al groente klaar staan. Maar de kinderarts zei dat ik moest beginnen met fruit vandaar.

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Mijn dochter heeft ook reflux en ik ben gestart met groente.
    Zie nog niet het voordeel van vers geven als ze zo klein zijn.
    Ze eten een paar theelepeltjes tot een half potje de eerste maand(en) en uit een potje is niets mis mee.
    Ben gestart met de milde smaken zoals worteltjes, bloemkool en boontjes. Heb dit trouwens wel in overleg met de osteopaat gedaan waar ze heen ging voor reflux, KMA en eczeem.
    Toen ze daar niet op reageerde ben ik met banaan en peer gestart.
    Rijstebloem kreeg mijn dochter trouwens meer klachten van omdat dit dun wordt in de maag.
    Sinds ze een half jaar is en goed groente en fruit eet geef ik verse groenten/aardappelen/vlees/vis/ei en vaak een fruithap uit een potje.

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    #6 Tuttie, 1 jun 2013
    Laatst bewerkt: 1 jun 2013
    Oh, ik zou de groente rond 10 uur geven als ze dan wakker is.
    Dan kun he haar de hele dag nog in de gaten houden als ze reageert.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Er is ook niets mis met potjes, maar het is natuurlijk veel duurder en zonde om, na 2 hapjes, een heel potje weg te gooien. Ook zitten er in potjes rijst en water, wat niet echt nodig is.

Aapje, bij reflux is het juist niet aangeraden te starten met fruit, omdat dit veel zuurder is. Gek dat je KA hier niets van zei.

8. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Potjes kun je 1 dag in de koelkast bewaren!

9. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Als je fruit wil geven, moet je gewoon fruit geven hoor. En als je potjes wil geven, gewoon doen. Ik maak het altijd zelf, vind ik net zo makkelijk!
    Iemand anders zei het ook al, maar toen ik startte met de eerste hapjes, toen heb ik onze zoon na zijn 1e ochtendslaapje (meestal rond 10 uur) een beetje fruit gegeven. Ik vond dat een hele handige tijd.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan idd beter eerst groenten geven aangezien die milder zijn...
    Fruit is zuurder... En zuur en een kindje met reflux lijkt me nou niet de handigste combinatie om dat als eerste te doen, zou je KA moeten weten

Elke soort 3 dagen achter mekaar geven om een allergische reactie uit te sluiten

En je kan het sochtends geven.. Tussen de eerste en 2e fles of tussen de 2e en 3e fles..
    Als er dan een reactie op komt, krampen oid zitten jij en je kleine er niet snachts mee

Deel Deze Pagina