Puckababy afbouwen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door corina1989, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Onze dochter M.aaike ligt vanaf dat ze ongeveer 5 weken is, in een Puckababy. Eerst alleen 's nachts, maar na veel onrust en een ZH opname, ook overdag. Ze kan nu heerlijk slapen en ook is ze zelf een stuk rustiger als ze wakker is.

Maar nu is M.aaike 56cm en 5200gram en ik merk dat de Puckababy steeds krapper gaat zitten. Hij past nu nog wel, maar denk met een week of 3/4 niet meer.

Nu ben ik aan het twijfelen wat te doen. Het liefst laat ik haar straks 'gewoon' in een slaapzakje slapen, maar als dat niet lukt dan zal ik toch voor de Puckababy mini moeten gaan.

Wat zijn jullie ervaringen met het afbouwen/stoppen met de Puckababy?
    Zijn er geschikte slaapzakjes om daarna mee te beginnen? Of zou het voor ons beter zijn om nog even door te gaan met inbakeren en daarom de Mini te kopen?

M.aaike is trouwens een erg gevoelig meisje en heeft hierdoor ook even in het ZH gelegen. We hebben nu een goed en fijn ritme te pakken en krijgen beide onze rust. En eindelijk kan ik van onze mooie meid genieten :).

2. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben direct van de een op de andere dag gestopt ermee. Wel strak instoppen onder een dekentje en het werkte eigenlijk direct prima.

3. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Ik ben ook acuut gestopt. Wel wappert meneer veel, dus hij slaapt onrustig (deed die altijd al, onrustig slapen overdag). Nu ligt die in één winterslaapzak met van die armen er aan.

Bij kwam die trouwens uit één paccozak.

4. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Hier ook acuut gestopt na de eerste inentingen. Ik had net de puckababy mini gekocht omdat de piep te klein werd, maar door de inentingen mocht ze er 48 uur niet in. Toen bleek dat ze net zo goed zonder sliep! Ze sloeg haarzelf ook niet meer wakker.

Wel gebruiken we nu een slaapzakje en stop ik haar strak in.

5. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier nog wel de mini gebruikt met 4 à 5 maanden (weet het niet meer precies) ook ineens gestopt. Ze heeft echt 2 dagen erg slecht geslapen! Heb doorgezet en toen was het over. Het was even doorbijten

6. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de mini nog steeds en mn dochtertje is 5,5 maand. Bij de mini kan je eerst 1 arm eruit laten en later de tweede arm. Ze ligt nu met 1 arm los maar het gaat nog niet heel goed... Ze moet het echt leren..

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik had mijn meisje in een pacco, heb ook de opvolgdoeken gebruikt. Ik ben niet accuut gestopt heb steeds een arm eruit gehaald. Ze begon op n gegeven moment ook te protesteren tegen de andere arm die nog ingebakerd was. Toen we dat merkten hebben ee beide armen uitgebakerd en nog wel in de pacco gelaten (zijkant had ritsen) Dit was met 4 maanden en 2 weken, toen begon ze ook net met rollen.

De ka zei: anderhalf uur laten huilen dan zijn ze er doorheen, nou dus niet !!! Ik heb het niet eens geprobeerd. Ze gaf het zelf aan. De avond dat ze er uit wilde is ze gaan slapen, werd om 2u en 4u even wakker (brabbelen, niet huilen), ik ben er toen heengegaan voor de speen. Nachten daarop en tot nu heerlijk geslapen!

Echt, ze geeft het zelf aan. Luister naar je gevoel.... :)

8. Koon

Koon Niet meer actief

Wij zijn nog wel overgestapt naar de mini. Ons zoontje sliep echt niet zonder. Toen hij ging rollen cold turkey gestopt en dat ging gelijk goed. Hij was toen 5 maanden.

9. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Dit! En meneer ging vrij snel daarna op z'n buik slapen. Misschien zou je dat eens kunnen proberen in een gewone slaapzak. Ik had er een van prenatal, inmiddels heb ik een puckabag. Zo'n fijne slaapzak!

10. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat wij toch voor de Puckababy mini gaan. Ik zie het nu echt nog niet zitten om haar 'los' in bed te leggen.
    Ook is haar rust voor haar nog zo belangrijk.

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Corina, ik zou ook voor de puckababy mini gaan...ze heeft het gewoon nog nodig. 2 maanden is nog zo jong!!

Deel Deze Pagina