Nette Nederlandse namen .

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisanne123, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Mijn zoontje heet Pieter , ben zelf erg gek op de ouderwetse Hollandse nette namen , misschien een tikje kakkerig volgends andere , maar dat vind ik juist leuk . En staat erg netjes op zijn cv natuurlijk hihi .
    Ben eigenlijk wel benieuwd naar meiden die hun kindje ook een oerhollandse naam hebben gegeven .

Alvast een beetje inspiratie op doen voor een eventueel broertje of zusje . Mag er nu nog even alleen maar over fantaseren .

Ik vind bijvoorbeeld Fredrik ook erg leuk en fleur .
    Ook het apartere zoals lot vind ik leuk .

Vind het wel grappig dat sommige mensen zijn naam echt geweldig vinden en sommige echt minder . Van de wat oudere mensen en wat nettere mensen krijg ik altijd complimentjes over zijn naam .
    Maar het typen hoog geblondeerd haar en bond kraag zie ik altijd toch even gek kijken .

Vaak lees ik hier ook namen zoals Levi , Keano , Jaylin , Jayden .
    Totaal niks mis met die namen hoor !!
    Maar vraag me af of het soort Hollandse namen zoals van mijn zoontje ook nog wel voorkomen ?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Hier een naam die past bij haar gemengde afkomst - niet helemaal Nederlands dus. Maar ik heb het idee dat juist die oudhollandse namen de laatste jaren erg in de mode waren! Hoewel, misschien heb ik wat dat betreft inderdaad wel een bekakte kennissenkring :)

3. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Tja smaken verschillen... ik ken niet echt mensen met "oudhollandse" namen, vind er eigenlijk ook niet veel aan :)

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Janna is ook vrij ouderwets. Hier in Limburg kennen ze de naam niet echt, maar kennelijk zijn er in het noorden veel oma's die zo heten. Nadat mijn dochter geboren was, kwam ik er ineens achter dat er veel Janna's in mijn familie zitten :D Allemaal vrouwen die zich Janny lieten noemen.
    Zelf vinden we 't gewoon een heel mooie naam, niet per se ouderwets, ook niet per se modern, juist tijdloos ;)

5. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    mijn dochtertje heet vanessa, niet oerhollands.. maar wel een naam die je nu zelden meer hoort. eigenlijk heb ik nog niemand uit de familie's/kennissen kring gehoord die het niet mooi vind. het past ook echt bij haar.

6. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    idd ..vind er ook weinig aan..
    al zijn de oerhollandse namen wel weer ''hot'' tegenwoordig.

wij kozen een aparte engelse naam:D

7. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    en idd J.aylin is hartstikke mooi hihihi;)

Mijn neefje heet trouwens ook Pieter , en vind er niks mis mee ..de naam past ook echt bij hem

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Andrea85 , vind Janna echt geweldig ! Pietertje zijn oma heet toevallig ook zo .
    En de naam staat ook echt op ons verlanglijst mochten we een meisje krijgen .
    Wel echt oerhollands hoor !

Kimberley ,
    Vind Vanessa ook echt mooi , een mix tussen het aparte en het Hollandse , echt leuk :D !

Giraffe ,
    Hihi vind Jaylin mooi hoor !!
    Nam gewoon een beetje de namen uit het veel gebruikte lijstje van dit moment . Dus totaal niet beledigend bedoeld . Vind de klanten van Jaylin ook erg mooi .

9. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Nou ik hou ook wel van kakkerige namen, maar Pieter vind ik niet kakkig. Dat vind ik gewoon ouderwets eigenlijk.
    Ik heb een oom die Pieter heet en ik ken verder ook alleen maar oudere mannen die zo heten.

Maar het is jouw smaak, niks mis mee;)

Ik vind bijv. namen als: Leonard, Floris en Olivier kakkerig klinken. Maar wel leuk:)

10. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    weet ik ook hoor !!
    en pieter is niet kak, het verschilt gewoon enorm per persoon.
    Ik weet nog dat de familie van ml schrokken van haar naam haha zij heten namelijk allemaal, kees,pieter, bertha en ga zo maar door ..dus Jaylin was wel totaal iets nieuws..
    maar dat was even wennen :D

11. Linana

Linana Niet meer actief

Persoonlijk zou ik mijn kind nooit zo'n naam geven, maar dat past ook niet bij zijn achtergrond. Ook niet bij een tweede bijvoorbeeld.
    Maar goed, ieder zn eigen natuurlijk :)

Ik heb trouwens ook het idee dat juist die oerhollandse namen juist in de mode waren de laatste tijd

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zat trouwens in de klas bij een jongen genaamd Henk, oerhollands dus. Zijn ouders kwam uit China, zijn oudere broers en zussen hadden allemaal Chinese namen, maar bij Henk dachten ze dat 't handiger was hem een typisch Nederlandse naam te geven :D Beetje gek wel hoor :p Een naam moet ook echt passen, vind ik, en Henk paste niet bij hem ;) Net zoals Priscilla niet bij ons zou passen en Anne-Floortje evenmin.

13. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Mijn kindje heet Eva, hollands dus. Ze heeft ook een oerhollandse achternaam, terwijl ze een kwart marokkaans is haha.
    Andere namen op m'n lijstje waren Skye en Taylor, dus heb niet perse iets met nederlandse namen.

14. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dat is precies wat ik dacht.

15. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij hebben wel iets met de oer Hollandse namen terwijl wij beide een "aparte" niet veel voorkomende naam hebben.

Familie en vrienden stonden dan ook vreemd te kijken toen we de Hollandse naam van onze zoon noemden.

16. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Mijn zoon heet William! Toen ze in het ziekenhuis vroegen hoe hij ging heten, en ik dus zijn naam zei, zeiden ze: dat is tenminste eens een Hollandse naam!!

17. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Grappig, dat vind ik nou echt een Engelse naam, hahaha!

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zou dat ook een engelse naam vinden. De Nederlandse variant zou willem zijn.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij zijn voor thijmen gegaan. Ik wilde een Nederlandse naam met een ij klank. Ik vind pieter een vrij normale naam. Had een pieter in de klas op de middelbare school :)

20. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben bewust voor een oud hollandse, maar minder bekende naam gekozen. Timme is de hollandse variant van het engelse Tim. Wordt vaak gezien als een moderne naam, maar is echt een oud-hollands :). Voor als we misschien ooit nog een kindje zouden krijgen, zal het bij een meisje de oud-hollandse naam Bloeme worden, is ook geen moderne nieuwe naam :)

Deel Deze Pagina