Hoi meiden! Ik lees hier veel over gezonde recepten, wel of geen frisdrank (al dan niet light of zero), afvallen, sporten en ga zo maar door. Sommige topics hebben in de reacties geweldige ideeën staan voor simpele aanpassingen die je kan toepassen in je dagelijks leven zonder al te veel moeite maar die op den duur wel tot resultaat leiden! Het leek mij een goed idee om deze ideeën te verzamelen, of de tip bedoeld is puur om gezonder te leven of dat het is om een bijdrage te leveren aan afvallen maakt wat dat betreft niet uit. Zowel "goedkope" als "wat duurdere" aanpassingen zijn wat mij betreft welkom, het idee is dat ieder die graag gezonder wil leven er dingen uit kan kiezen wat bij haar past. Dus, wij heeft er goede ideeën onder het motto "alle beetjes helpen"?
Bij mij werkte het goed om mijn boterham beter te beleggen. Eerst at ik in de middag 4 boterhammen met vooral zoet beleg. Nu zijn het er 2 met mager beleg,sla,komkommer en soms een gekookt eitje. Drink daarbij een beker melk en een koffie zwart,of een kop drink bouillon en een glas water....
Het leek me ook handig om een overzichtje te maken, ik zal dan ook proberen om de suggesties hieronder in een lijst bij te houden (indien daar behoefte aan is, als je zoiets hebt van "laat maar" dan hoor ik het graag en kan je dit bericht als niet verzonden beschouwen haha) Overzicht Tips&Tricks Tips voor de broodmaaltijd(en): - Bewust beleggen: hartig mager beleg, eventueel met sla, komkommer en ei erbij; - ... Drinken: - Zwarte koffie; - Water; - Melk; - Boullion; - ... Tussendoortjes en Snacks: - Fruit, eventueel met magere yoghurt; - (zoute) rijstwafel; - Beschuit met aardbeien; - Rauwe noten; - ... Diner en Dessert: - ... ...En verder: - Boek: Mindless Eating van Brian Wansink; - Lekkers buiten zicht bewaren; - Geen te grote borden gebruiken; - Aan tafel opscheppen en liever in 2x dan 1x een hele berg; - Niets opeten omdat "het opmoet" of "omdat het anders wordt weggegooid"; - Jezelf niet belonen met eten; - Beschouw een dag waarop je dingen gegeten hebt die je eigenlijk niet wilde niet als verloren en gebruik het niet als reden om dan meteen helemaal "los te gaan"; - ...
Als tussendoortje pak ik in de ochtend fruit met een beetje magere joghurt.... Ik beweeg meer en in de avond als ik snack zin heb pak ik een zoute rijstwafel of een beschuit met aardbeien...handje rauwe noten....
Dit boek bol.com | Mindless Eating, Brian Wansink | 9781848502529 | Boeken geeft allerlei tips op dat gebied. Verdere tips: Koekjes, snoepjes en chips wegzetten in een kast en niet ergens leuk etaleren. Als het meer moeite kost om het te pakken doe je dat minder snel. Niet een te groot bord gebruiken. Op tafel op scheppen en niet in de keuken je bord vol plempen. Sowieso is het beter om 2 keer op te scheppen dan in 1 keer heel veel. Geen dingen eten omdat het op moet of omdat het anders zonde is om weg te gooien. Het is zonde om dingen te eten waar je eigenlijk geen trek meer in hebt of geen zin in hebt. Jezelf niet belonen met eten. En wat ik wel een belangrijke attitude vind is om niet meteen een dag als verloren te beschouwen omdat je iets gegeten hebt wat je niet wilde. Sommige mensen hebben dan het gevoel dat het hek van de dam is en gaan helemaal los. Maar je kunt ook denken: ok, het is gebeurt maakt niet uit, we gaan weer verder zoals het plan was. Aardig voor jezelf zijn dus
Hele simpele.. geen zoete/slechte troep in huis halen. Dan kun je het ook niet opeten. Ik heb heel wat slechte gewoontes, maar snoepen is er geen van, juist doordat ik niks haal. Mijn vriend vindt 1 ding erg lekker, wat ik niks vind, dus daar blijf ik vanaf. Hij heeft zn eigen snoeppotje.
Water gaan drinken ipv frisdrank. Scheelt zoveel. Frisdranken zijn allemaal slecht, al dan niet light. En als je water gewend bent, is het het lekkerst wat er is vind ik.
water en thee ipv frisdrank fruit ipv koekjes yoghurt/kwark voor ontbijt ipv brood, dat vult namelijk vaak voor langere tijd mager beleg ipv vette worst en kaas als je wel vette of slechte dingen wil nemen, neem niet bijv. de hele zak patat of het hele ijsje maar zoveel als dat je echt lekker vind, dus gooi weg als je er niet meer van geniet, ipv opeten omdat je het hebt gekocht.
Melk is niet goed voor je! Idd water met citroentje erin en munt lekker! Ontbijten met kwark is goed ook cracker van bolletje (die ronde) daar zit geen suiker in! Vet is niet slecht, je lichaam heeft het echt nodig wat het niet nodig heeft is suiker! En dat zit overal in! Eet minder koolhydraten en zorgen dat je tenminste 200 gr groenten per dag eet maar het liefste meer (ook bv over de dag verspreid). Eet fruit, diverse soorten, ook bv in de kwark! Eet geen voorverpakte saus, pakjes en andere zakjes!
Nee, tegenwoordig is niks meer goed voor je. Je kunt beter niks meer eten en drinken want overal zit wel wat in... Maar je kunt gewoon elke dag een glaasje melk drinken hoor. Wat ik wel met je eens ben is de suiker. Die zit inderdaad echt overal in. Daar krijgen we veeeeel te veel van binnen.
Je kan beter geen gehomogeniseerde of magere melkproducten eten verder is er niet zoveel op aan te merken naar mijn idee, Maar goed met maten geld voor alles een beetje. Probeer de pakjes te vervangen voor verse ingrediënten. Pakjes zit heel veel zout in. De enige pakjes die ik nog gebruik zijn gepelde tomaten en heel soms zo'n currypasta. De pakjes waar ik vroeger mee kookte kan ik missen al kiespijn
Water en kruidenthee ipv frisdrank Havermout of muesli ipv cruesli Vis of rauwkost (tomaat, komkommer, tuinkers e.d) op brood
wanneer mogelijk neem de trap ipv de lift/roltrap en ongeautomatiseerde deur ipv de geautomatiseerde. Scheelt weer een klein beetje beweging
Neem wat vaker de fiets ipv de auto. Of loop eens dat stukje naar die vriendin/brievenbus/de huisarts. Water of kruidenthee in plaats van sap of frisdrank. Geen frietjes meer bestellen/halen, maar thuis frietjes maken in de oven of wellicht heb je een actifry oid. Ik maak frietjes van zoete aardappel in de oven. Vind ik persoonlijk lekkerder en is ook nog eens goedkoper dan iets halen. Drink voldoende water op een dag: 2-3 liter per dag (verschil per persoon) je gaat dan ook minder snaaien of snoepen. En wat bij mij vooral hielp: gewoonweg niet meer de verkeerde dingen kopen. Als ik chocolade koop, gaat het binnen een dag op. Dus wat doe ik: ik koop het gewoonweg niet meer. En zo heb ik dat met heel veel dingen gedaan, stapje voor stapje, zodat ik nu suikervrij kan eten
Ik lees mee ben ook begonnen met gezonder leven Wat ik doe ik gewoon 3x per dag eten en tussendoor fruit of noten of komkommer of zoiets Op mijn vrije dagen eet ik tussen de middag ipv brood salade verschilt wat ik in huis heb maar favoriet is komkommer met tomaat ei en fetakaas beetje peper en klaar super lekker en vult ontzettend goed
Zoals al eerder genoemd, water drinken ipv frisdrank. Wat vaker kleine hoeveelheden eten. Vooruit denken (eten preppen) scheelt een ongezonde veel te zoute opwarmmaaltijd.