Fynn krijgt nu: 7.30/8.00 fles 210 cc plus 7 9.30 fruit 200 gram 12.00 fles 210 plus 7 16.00/16.30 fles 180 plus 6 17.30/18.00 groenten 200 gram 20.30 fles 180 plus 6 en 3 lepels Nutrix Aangezien hij z'n fruit en en groenten al zo goed eet zou er volgens mij dus zo langzamerhand een fles moeten vervallen. Heb nog niet echt het idee dat hij daar aan toe is maar zal het toch een keer moeten proberen. Heeft iemand een tip welke fles ik het beste kan laten vallen?
Ik zou die van 16 uur laten vervallen. Eigenlijk heeft hij die niet nodig omdat de groentehap er vlak achter aan komt. Je zou rond 15 uur een tussendoortje kunnen geven van liga, soepstengel, rijstewafel, wat fruit. En dan wat diksap thee of iets dergelijks En dan de groentehap zo rond 17 uur.
@Chacha: Dat klinkt goed. Dan zou ik dus ook de papfles om bijv 18.30 kunnen geven. Daarna badje en bedje in en hopen dat hij het redt tot de volgende ochtend
Je zou die laatste fles zeker eerder kunnen geven. Gewoon uitproberen en lukt het niet, dan kun je de fles ook nog altijd rond 19.00/19.30 geven. Lynn is al wat ouder maar kan gemakkelijk 13 uur zonder fles. Succes ermee.
joh, maak je niet te druk. Het is inmiddels mijn ervaring dat ze vanzelf een fles laten vallen (bijna niet leegdrinken) als ze 'm zat zijn. Dus zolang de behoefte bestaat gewoon aanbieden. De richtlijnen met aantal flessen zijn gebaseerd op gemiddelden. En wie heeft er nu een gemiddeld kind?
@Beccaatje: eerlijk gezegd vind ik het ook wel prima gaan zo. Maar ik kreeg een beetje de indruk dat er echt een fles moet vervallen als ze goed eten omdat ze anders teveel binnen krijgen. Maar Fynn is altijd al een grote eter geweest en idd 'het zijn maar gemiddelden'.
Dat is ook wel zo. Straks mag hij ook brood dus dan gaat er waarschijnlijk ook wel wat vanaf. Zo lang alles op gaat, geen probleem. Lynn wilde haar groentehap niet meer als ze nog een fles daarvoor had gehad, dus vandaar dat ik die heb laten vallen. Maar ze is dan ook een klein etertje
Die van 16.00 uur is het gemakkelijkst te laten vallen. Daar voor in de plaats dan een tussendoortje en een flesje water/sap/thee net wat je wilt. Rick krijgt geen late fles meer (maar hij is dan ook ouder) al niet meer sinds hij 8,5/9 maanden was. Hij krijgt tegen 18.00 uur warm eten en dan zijn toetje tegen 19.30 uur. Dat gaat prima.
zo zie je maar weer, mijn dochter is van juli 06 (dus ouder) en pas sinds een week of 3 gaat de laatste fles (19:30) niet meer op. Dus die zal eerdaags wel uit het menu verdwijnen en dan zijn we flesloos. Flesloos omdat ze door de dag heen melk in haar drinkbeker krijgt, want 300 ml heeft ze nog steeds nodig ivm vitamine d.