Ik las laatst dat tomaat zo ontzettend gezond is... Dusss nu wilde ik dat voor Just gaan maken als avond maaltijd, maar toen ik het eenmaal in huis had en het aan het maken was om in te vriezen vroeg ik me af of het punt 1 wel lekker is (warme aardappel en tomaat) en punt 2 mag een kindje van bijna 7 maanden het wel hebben? (de aardappelen heb ik gekookt, de tomaat heb ik er zo door heen gemalen (wel goed gewassen natuurlijk!) Weet iemand een antwoord op mijn twee vraagjes? Alvast bedankt, groetjesss Jill. -x-
Een kind mag van 6 maand mag wel tomaat hoor.. of het lekker is zul je moetne proeven.Lijkt mijn eerlijk gezegt niet zo. Ik zou gewoon een keer een stukje tomaat als tussendoortje geven. Hier is een lijst met producten met erbij vanaf welke leeftijd die gegeven mogen worden: http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... chema.html
Joey is dol op tomaat, ik heef hem wel eens plakjes, die eet ie met smaak op In de meeste kant en klare babymaaltijden zit overigens tomaat!
Je kan ook een prakje maken van bijvoorbeeld spercieboontjes en dan de tomaat er nog extra bij doen..
ik heb vandaag tomaat, courget en een gekookt ei. er staat een tip in mijn babykookboek zet een kruisje achter op de tomaat, dompel de tomaat 10 sec in kokend water en je haalt zo het velletje eraf, dat is waar ook het werkt super
jawel hoor de pitjes mag je kindje gewoon eten. Maar let er wel op dat neit elk kindje goed reageert op Tomaat. Vooral kindjes met exzeem kunnen er nog ergere exzeem van krijgen. Mijn dochtertje kon er niet tegen en zat dan nog erger onder de uitslag.
Ik gaf yildiz met 4 maanden al tomaten in haar fruithapje gemixed met banaan. De schil haalde ik er af en dan lekker mixen met de banaan en liga dan werd het een heerlijk moesje. overigens haal ik de pitjes er wel uit.
die van mij vind tomaat ook heerlijk! ik geef het vaak met vis en courgette en brocolli en aardappel. of zo uit het vuistje, idd zonder schil of pitjes..
Rick is ook dol op tomaat (met schil én pitjes). Vaak is het hier een drama als meneer al klaar is met eten en wij nog niet. De oplossing: een roma-/cherrytomaatje in plakjes bij de hand houden en die voeren als zijn bord al leeg is en het onze nog niet! Werkt super!
ik stoom de tomaat een paar minuten in een pannetje met een bodem kokend water. Schil gaat er goed af en je kunt hem goed fijn prakken. Het midden haal ik er ook uit.
gekookte tomaat combineren met gekookte appel is ook heel lekker (beetje fris) en ik doe ook tomaat, met wortel en gehakt en macaroni of ipv gehakt wat kaas en dat is feest als hij dat eet.