Tomaat

Discussie in 'Voeding' gestart door Jill J, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jill J

Jill J Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.091
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten kindjes
    Valkenswaard
    Ik las laatst dat tomaat zo ontzettend gezond is...
    Dusss nu wilde ik dat voor Just gaan maken als avond maaltijd, maar toen ik het eenmaal in huis had en het aan het maken was om in te vriezen vroeg ik me af of het punt 1 wel lekker is (warme aardappel en tomaat) en punt 2 mag een kindje van bijna 7 maanden het wel hebben? (de aardappelen heb ik gekookt, de tomaat heb ik er zo door heen gemalen (wel goed gewassen natuurlijk!)
    Weet iemand een antwoord op mijn twee vraagjes?
    Alvast bedankt, groetjesss Jill.
    -x-

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Een kind mag van 6 maand mag wel tomaat hoor.. of het lekker is zul je moetne proeven.Lijkt mijn eerlijk gezegt niet zo. Ik zou gewoon een keer een stukje tomaat als tussendoortje geven.

Hier is een lijst met producten met erbij vanaf welke leeftijd die gegeven mogen worden: http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... chema.html

3. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey is dol op tomaat, ik heef hem wel eens plakjes, die eet ie met smaak op ;) In de meeste kant en klare babymaaltijden zit overigens tomaat!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je kan ook een prakje maken van bijvoorbeeld spercieboontjes en dan de tomaat er nog extra bij doen..

5. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Sophie vindt stukjes tomaat heerlijk. Gewoon zo uit het vuistje, zou je kunnen proberen.

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb vandaag tomaat, courget en een gekookt ei.

er staat een tip in mijn babykookboek
    zet een kruisje achter op de tomaat, dompel de tomaat 10 sec in kokend water en je haalt zo het velletje eraf, dat is waar ook het werkt super

7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja velletje eraf, want dat veroorzaakt hier een nogal kokhalsend ventje!

8. ik dacht wel dat je de pitjes nog niet mocht geven.

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    jawel hoor de pitjes mag je kindje gewoon eten. Maar let er wel op dat neit elk kindje goed reageert op Tomaat.
    Vooral kindjes met exzeem kunnen er nog ergere exzeem van krijgen.
    Mijn dochtertje kon er niet tegen en zat dan nog erger onder de uitslag.

10. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik gaf yildiz met 4 maanden al tomaten in haar fruithapje gemixed met banaan.
    De schil haalde ik er af en dan lekker mixen met de banaan en liga dan werd het een heerlijk moesje.
    overigens haal ik de pitjes er wel uit.

11. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    die van mij vind tomaat ook heerlijk! ik geef het vaak met vis en courgette en brocolli en aardappel. of zo uit het vuistje, idd zonder schil of pitjes..

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick is ook dol op tomaat (met schil én pitjes).

Vaak is het hier een drama als meneer al klaar is met eten en wij nog niet. De oplossing: een roma-/cherrytomaatje in plakjes bij de hand houden en die voeren als zijn bord al leeg is en het onze nog niet! Werkt super!

13. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    ik stoom de tomaat een paar minuten in een pannetje met een bodem kokend water. Schil gaat er goed af en je kunt hem goed fijn prakken. Het midden haal ik er ook uit.

14. MollyM

MollyM Bekend lid

gekookte tomaat combineren met gekookte appel is ook heel lekker (beetje fris) en ik doe ook tomaat, met wortel en gehakt en macaroni of ipv gehakt wat kaas en dat is feest als hij dat eet.

Deel Deze Pagina