Is dit spoed, of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 9 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gisteren ben ik bij de tandarts geweest, ze hebben twee oude vullingen vervangen want die lekten.

Gisterem voelde ik nog weinig door de verdoving maar merkte ik al wel dat mn kies echt te hoog was. Ik kan er niet lekker mee kauwen. En de rand tussen de laatste twee kiezen is niet afgewerkt voelt het, mega scherp is het.

Maar vanmorgen poetste ik mn tanden, en spoelde na en dat deed mij een zeer.. nu voel ik de zenuw nog. En mn halve boterham kan ik er zo uit plukken.

Alleen, mijn tandarts werkt niet op vrijdag. Maandag weer. Is dit spoed? Of moet ik dit uitzingen? Ik vind het behoorlijk vervelend en ook een wel een beetje pijnlijk.

beertje22 vindt dit leuk.
  2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Als je. U het nummer van je tandarts belt wat zegt het bandje dan? Is er iemand die op vrijdag waarneemt, een andere praktijk?

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Spoed niet echt, maar het klinkt alsof de nieuwe vulling erg slecht is afgewerkt. Als het mogelijk is zou ik wel even contact opnemen. Kan je tandarts het misschien voor het weekend nog fixen. Moet ie zijn werk maar goed doen.:D

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Als het echt ook die zou ik wel bellen

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.123
    113
    Home
    Als het pijnlijk is wel bellen
    Je zit er anders nog het hele weekend mee
    Even horen wat ze zeggen

6. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Als je naar je eigen tandarts belt, dan krijg je vast een vervangend telefoonnummer te horen. Ik zal die gewoon bellen, dan hoor je wel of je terecht kan. Gewoon proberen. Napijn kan je nog wel een paar weken hebben na vullingen, maar dat scherpe en hoge moet wel weggeslepen worden.

7. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Het contactpunt is niet goed gemaakt en de vulling is te hoog. Zou sowieso even bellen of ze in ieder geval de vulling wat willen afslijpen. Het kan je zenuw enorm irriteren namelijk.

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ja, wel spoed.
    Ik had precies hetzelfde en uiteindelijk is mijn zenuw dood gegaan door een verkeerde vulling.
    Ik negeerde het ook en na een tijdje voelde ik niks meer...’heerlijk!’ Dacht ik nog...jaren later viel de vulling er in zijn geheel uit en bleek de hele tand dood te zijn.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ze zijn echt letterlijk niet bereikbaar, moet dan een spoed nummer bellen.

Ga ze toch maar even bellen, heb geen zin in een heel weekend gedoe in mn mond..

Syane vindt dit leuk.
  10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ze vind het een randje geval.

Maar laat nou dat ik mn oude tandarts aan de spoedlijn trof, degene die mn gebit mega heeft laten verloederen (terwijl hij mn klachten altijd weg wuifde) en mijn nu sinds drie maand nieuwe tandarts nu alle rotzooi op kan ruimen.

Ik vind die vent dus geen goede tandarts. En ze begonnen er gelijk over om alles los te halen. Nou nee danku. Ze hebben dienst tot morgenvroeg. Ik ga het dus sowieso uitzingen tot die tijd. Mag het echt erger worden bel ik morgen vroeg weer.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat vervelend :(

12. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Nee dat zou ik ook niet doen. Wat je eventueel kan proberen is omliggende tandartsen te bellen en de situatie voorleggen. Geef vooral aan dat de vulling te hoog is en dus alleen een kwestie van een stukje afslijpen is. Maar dat je er wel ontzettend veel last van hebt.
    Meestal zijn ze in het weekend namelijk niet zo happig om een te hoge vulling af te slijpen.
    Maandag je eigen tandarts bellen en vertellen dat het contactpunt tussen de 2 kiezen niet aansluit. Dit valt namelijk onder garantie. De kies zal opnieuw moeten worden gevuld.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja best wel. Die vent was echt achteraf slecht. Al die jaren klaagde ik over bepaalde dingen en altijd "hoorde dat zo"
    Sinds november overgestapt, omdat we zijn verhuisd en al mn klachten komen door oude vullingen (> 15 jr) die allang vervangen hadden moeten worden. Dat is zij nu dus aan het doen. Ik denk ook in dit geval dat ze alleen even moet afslijpen en een stukje bij dat randje moet herstellen.
    Maar mn oude tandarts zei dat ze dan alles weer eruit gaan halen (cashing) en hij zei nog net niet dat t mn eigen schuld was dit, maar hij insinueerde het wel (ja als je hier nog patient was geweest dan wisten we hoe ernstig alles was bla bla, ga weg man)

Het is nu weer normaal. Net alleen dus met mn kopje koffie en daarna koud water. Er moet dus wel wat aan gebeuren.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dus dat scherpe randje daarom moet die hele vulling eruit? :O kan ze dat niet ff aanstippen met wat van dat vul spul?

De dichtsbijzijnde is die ik net gebeld had, ik bel morgen even weer wie dr dan dienst heeft, denk zij zelf.

15. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Kan je geen andere regio bellen? Of gewoon een random tandarts? Wat vervelend zeg.

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Dat je de zenuw voelt dat kan. Mijn tandarts legde uit dat een zenuw soms omhoog komt als je boort en vult en weet ik het. Ik vele gevallen daalt de zenuw vanzelf binnen een paar dagen. De pijn hoort binnen een paar dagen dus minder te worden.

Dat het niet goed is glad gemaakt dat kan, dan kun je gewoon een afspraak voor maken lijkt me.

17. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Nee omdat je je halve boterham ertussen uit kan plukken. Dat is een teken dat het contactpunt niet goed aansluit. Je kan het zelf ook checken met flosdraad. Gaat dat moeiteloos tussen de kiezen door dan is het contactpunt niet goed. Soms halen ze niet de hele vulling eruit hoor. Maar een klein stukje en dan vullen ze dat opnieuw en dan wat steviger richting de andere kies.

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh sjait zeg.

En dat klopt wat je zegt, viel me gisteren na het eten met flossen al op.. net weer idd, daar zit echt flink ruimte tussen.
    Nam net een slok koud water uit de kraan, dom idee zeg.. tjee.

Weet jij of ik vast zit aan deze spoedarts? Of kan ik een willekeurige andere bellen?
    En moet ik deze kosten die hierdoor komen weer zelf betalen? Of is dit garantie?

19. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Meestal zijn andere tandartsen ook bereid om er even naar te kijken. En waarschijnlijk zullen ze alleen de hoge vulling wat afslijpen zodat je daar minder last van hebt. En misschien een foto om te kijken hoe diep de vulling is.
    Je zou dan wel het consult moeten betalen. De rekening krijg je mee zodat je die kan declareren bij je zorgverzekeraar.
    Ik weet natuurlijk niet hoe diep die vulling is.
    Maar een te hoge vulling kan echt heel pijnlijk zijn en het irriteert te zenuw.

Probeer andere tandartsen te bellen. Geef aan dat de waarnemende tandarts je vorige tandarts is en dat die er een potje van heeft gemaakt dus dat je daar nu niet heen wil.

Bubblez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina