Even een vraagje.. Wanneer gingen jullie fruithap prakken of in stukjes geven? Ik heb het idee dat mijn dochter niet zo van gepureerd houdt. Brood vindt ze super en avondeten geef ik geprakt (groente + aardappel en af en toe paar losse stukjes vlees). Dit gaat goed. Fruit geef ik gepureerd met de staafmixer en eet ze ook, maar niet heel enthousiast. Nu gaf ik gister bij uitzondering een potje avondeten en dit vond ze niks, ik heb zelf het idee dat ze de gladde structuur niks vindt. Want, vandaag een geprakt banaantje gegeven en dit leek ze lekkerder te vinden dan het gepureerde. Dus nu denk ik er over om stukjes of andere fruitsoorten te prakken,zodat de structuur wat grover is. Mijn vraag: banaan is makkelijk te prakken? Welke fruitsoorten zijn nog meer geschikt? Mijn andere dochter hield juist niet van stukken, en zat vrij lang aan de gepureerde hap dus vraag me af of ze niet te jong is Wat zijn jullie ervaringen?
hier hebben beide kinderen vanaf dat zij bijvoeding kregen (5 en 6 maanden) alles rapley gekregen, grote stukken in de hand. Nooit iets gepureerd of geprakt dus. Wel eens een appel geraspt.
niets gepureerd, alles geprakt. appels wel geraspt in het begin. voor prakken zijn de zachte vruchten allemaal geschikt, rijpe peer, banaan, perzik, nectarine, meloen etc.
Hier ook nooit gepureerd maar altijd in hele stukken. Ze was op 1 dag na 5 maanden toen we daarmee begonnen en dat ging hartstikke goed.
Bedankt voor de reacties. Vanochtend hele appel geraspt met een halve geprakte banaan en het was smullen. Gister pasta en spinazie klein gesneden, dus stukjes en ook smullen. Hier dus een dame die niet van gepureerd houdt, maar het liefst structuur en stukken. Heel fijn
Nog even een aanvulling: ik denk dat ik die potjes wel weg kan gooien. Nou maak ik 9 van de 10 keer alles zelf voor haar, maar voor die ene keer dat je weg bent of wat dan ook vind ik het wek handig als ze ook een potje lust. Hoe deden jullie dit? Die potjes 6 maand zijn zowat vloeibaar voedsel, die moet ze echt niet haha. Zou evt potje 8 maand beter zijn om achter de hand te hebben?
Wanneer is een potje makkelijker dan? Ik heb nog nooit een potje gegeven en het ook echt nooit gemist. Het eerste jaar kreeg ze gewoon wat komkommer/tomaat/brood. En nu eet ze alles gewoon mee (of niet, maar dat is een ander verhaal ) Ook het eerste jaar keek ik gewoon wat ze kon eten. Ik ben oprecht nog nooit een situatie tegen gekomen waarbij ik een potje makkelijker had gevonden.
Ik ook niet. Ik ben wel eens een situatie tegengekomen dat ik geen fruit bij de hand had maar dan sloeg ze gewoon een dagje fruit over. Dat kan nog prima op deze leeftijd.
Als wij naar familie gaan neem ik de babycook mee en maak ik daar zijn eten klaar. Mochten we ergens heen gaan waar dit niet kan maak ik het van tevoren en warm je het daar op (potje moet ook opgewarmd worden). Fruit eet hij in stukken dus neem ik gewoon bakje fruit mee