Hoi, Welke meisjesnaam kun je maken van Teuntje Simona? Ik heb al heel lang Tessa in m'n hoofd. Maar sommigen vinden dit niet passen bij onze andere namen. Of eventueel Teuntje Maria Simona. Er moet wel iets van de naam Teuntje inzitten. Ik vind het heel lastig meisjesnamen met een T. Tamara vind ik niet leuk. Alvast bedankt.
Ik vind Tessa een hele goede optie. Wil je de andere namen vertellen? Dan kunnen we zien of het inderdaad niet past.
De andere namen zijn Janneke en Christian Ik vind zelf Tessa leuk van Teuntje Simona maar vinden jullie het ook niet passen? Het zijn gewoon hollandse namen. Tessa is alleen korter.
"Teun is ontstaan als verkorting van Teunis, dat op zijn beurt een verkorting is van Anteunis, een oude Nederlandse vervorming van de oude Romeinse naam Antonius." Misschien kan je daarmee verder? Dan kan je er dus ook Tonia, Antonia, Tonja,... van maken. Janneke, Christian en Tonia vind ik eigenlijk wel leuk klinken. Succes, Emilie
Christina ( Tina komt van teuna) Jantine ( Janneke en Teun) Tessa is een leuke naam maar voor mijn geen wauw effect. Thirze vind ik ook leuk. Thirsa Christina Simona
Antonia zit ook al in de (doop)naam van Janneke. Vinden jullie het kunnen: Janneke, Christian, Tessa ?
Ik vind Tessa prima klinken i.c.m. de namen van je andere kinderen hoor. Verder vind ik de optie Thirza/ Thirsa die werd genoemd ook erg mooi. Succes!