Als je de hapjes zelf maakt.

Discussie in 'Voeding' gestart door jannn, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    HOi meiden,

Bij mijn 1e zoontje gaf ik altijd potje. Nu bij mijn 2e zoontje heb ik een babycook gekocht. Gaan jullie dan ook echt afmeten in de 6 + potjes of geef je gewoon wat je kindje wil??

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik geef gewoon wat hij wil. In het begin gaf ik echt maar een paar hapjes, omdat ik eerst even wilde kijken hoe hij er op zou reageren, ook qua krampjes e.d., maar inmiddels krijgt hij gewoon wat hij wil of tot het op is :) ik heb veel groente ingevroren in een ijsblokjesvormpje, en hij eet nu meestal zo'n 2,5 of 3 van die blokjes. Van fruit meestal 3/4 of 1 stuk ongeveer.

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik geef idd ook maar een paar hapjes hoor.
    Wat een goed idee die ijsblokjes vorm!

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ja he, heb ik ook weer hier van het forum af hoor ;)

5. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik deed het eigenlijk een beetje op gevoel.
    Ik wist op een gegeven moment hoeveel ze op kon door het bakje waar ik het dan uit gaf.
    Ook had ik kleine bakjes voor in de vriezer, die dan voor 1 portie stonden.

Je kan wel eens proberen hoeveel het nu eigenlijk is door het in een 6 maanden potje te doen, en dan kijken hoeveel dat is.

Succes!
    Ik gebruik nog steeds regelmatig de babycook, vind hem super!

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Als ik een 6 maanden potje vol doet dan kan hij dat nog lang niet op dus ik doe het idd gewoon op gevoel.

7. adi

adi Niet meer actief

200gram vers eten is veel meer dan een potje van 200gram, hou dat in de gaten. Aan potjes wordt veel water toegevoed dus kunnen kindjes meer opeten zonder verzadigd te raken.

Gewoon geven wat hij wil.

8. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dankjewel voor de tip. Ik zat al zo'n potje vol te stouwen. Ik dacht dat kan hij nooit op..
    Ik zal een 1x 200 gram in de babycook doen en dat proberen op te laten eten. Dan weet ik ongeveer hoeveel het is.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Als je je kindje zelf laat bepalen hoeveel het eet, heb je geen last van dit soort vragen!

Gewoon lekker een gaar (gestoomd) stuk of meerdere stukjes groente aanbieden, zelf laten pakken en ontdekken maar. Ze hoeven nog helemaal niet snel veel te gaan eten nl, en dan gaat het wennen en leren eten op het tempo van je kind, en loop je ook minder kans op overgewicht (stond laatst nog in de krant ook).

Veel plezier!

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik ga geen stukken geven. Dat heb ik bij mijn oudste zoontje geprobeerd, vind het vreselijk smerig. Iedereen zijn ding toch?

En ik wist gewoon niet goed hoeveel je moet aanbieden.

Maar ik ga het gewoon geven en zie wel als hij niet meer hoef.

11. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    Hoi,

Ik maak de hapjes ook altijd zelf klaar (met Avent stoom/blender) Ik maak er bakjes van met 100 gram groente en aardappels of rijst en een eetlepel vlees.
    Aan dat bakje heeft hij altijd wel genoeg. Soms krijgt hij nog een beetje yoghurt toe als ik merk dat hij nog honger heeft.

Hij krijgt wel wat meer fruit, zo'n aventbakje vol.

12. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    ohja, ik geef ook geen stukken maar met het apparaat blender ik het voedsel. Nu wij al een tijdje bezig zijn maak ik het niet meer helemaal fijn maar een beetje korrelig.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    deed ik bij lydia eerst ook, nu kan ze inmiddels een "ijsje" op:D

14. Mayon

Mayon Niet meer actief

O mijn dochter heeft nooit de hoeveeheid van een potje gegeten hoor Jann.

Maar is hij al weer bijna 6 maanden, wat gaat het snel!

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hier eet hij heel wisselend, altijd al gedaan.
    Ik gaf en geef hem wat hij wil eten en als hij niet meer wil ga ik ervan uit dat hij voldaan is. Dus als hij geen één hap wil eten vind ik het best, maar als hij een extra portie wil kan hij het ook krijgen. Gaat super!

16. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik vond de babycook helemaal geweldig en ik heb eigenlijk altijd gegeven wat hij wilde. Meestal deed ik er 1 aardappel in. Bijvoorbeeld 3a4 roosjes brocili en een stukje vlees. Meestal was dat zijn portie. Bij mij zat eigenlijk het stoommandje vol. Gepureerd natuurlijk anders.
    Toen hij 6 maanden was , at hij nog wat minder. Maar dan vror ik de rest gewoon in en gaf ik een andere dag.

Haha en nu gebruik ik hem om quaqamole te maken hihi.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor een kind dat l bijna 8 maanden is hoef j toch niet meer te blenderen? Prakken is zat!

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat verschilt heel erg! Wij gaven toen al een eigen portie stukjes maar een vriendin blendt nu nog het meeste terwijl haar kind hele stukken verslind. Ze vind het wel makkelijk..

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    in het begin deed ik het wel eens in oude olvarit potjes en vroor het zo in. Later had ik zo een setje avent bakjes. Daar heb ik toen eerst ongeveer 200 gram in afgewogen (ik maakte vaak een paar bakjes tegelijk dus dit was handiger als ik het invroor). Later had ik wel door wat hij ongeveer at en deed ik dat in zo een bakje.

In het begin (de eerste week ongeveer) gaf ik potjes. Ik had mezelf voorgenomen me het deze keer makkelijk te maken. Maar na een week ben ik toch weer "gezwicht" voor de babycook haha.
    Mijn zoontje at toen hij 6 maanden was (toen wij begonnen) ongeveer anderhalf 4 maanden potje. Maar als heel snel werd dat 200 gram... klein vreetzakje.

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb de groente 1x gekookt en vorige week een stoomding (weet even niet hoe het heet) gehaald bij de Hema. Deze past op de grootste kookpan. Hier vanalles in gestoomd, heb een voorraadje aangelegd in de vriezer. Echt super lekker! Wil het nu voor ons allemaal gaan stomen. We willen toch zelf ook gezonder gaan eten en als je het stoomt hoeft er geen zout of sausje bij vonden wij. En wat mij opviel was dat ik na het blenderen van de wortels vorige week geen verkleuring had op de staafmixer en na het stomen was de staafmixer helemaal oranje en ik denk dat ik dit ook niet meer wit ga krijgen. Dus er blijft echt meer behouden.

Deel Deze Pagina