gek word ik ervan.. mieren.. heb dagelijks hele huis eronder zitten.. wat ik ook doe.. koperen munten rondom (binnen en buiten), kaneel, mierenlokdoosjes enz. ze blijven in grote getallen door hwt huis heen lopen. 4x daags stofzuigen, geen zoetigheid in huis of wat dat ook.. en toch blijven die beesten komen.. en waar vandaan? geen idee.. de woningbouw doet er niets tegen, heb al 5jaar conflict want woon letterlijk in een bouwval (zoveel achterstallig onderhoud en dan de hoogste huurprijs betalen dan de buren waarbij de boel gerenoveerd is, net een jaar wonen en ruim 100euro minder betalen).. wie heeft de tip tegen de mieren?
Toch proberen uit te zoeken waar ze vandaan komen en dat dichtkitten. Dit lijkt me de meest structurele oplossing. Bij ons helpen al die andere oplossingen ook niet.
Ik lees mee! Wij hebben er sinds kort ook last van, een regelrechte mierenplaag. Ik kwam terug van vakantie en letterlijk overal liepen mieren, op de kastjes, op de tafel. En vooral heel veel in de bloempotten! Ik heb ze 'gevolgd', ze kwamen onder andere uit gaatjes bij het kozijn. Die heb ik vol gestopt met watten en toen is het een stuk geminderd. Helaas komen ze nog wel op andere manieren naar binnen. Het zijn echt grote mieren ook.
klopt.. en het vreemde is.. in de keuken zitten ze niet.. echt bij de voordeur en woonkamer.. heb al hele tapijt eruit getrokken bij de voordeur maar kan niet vinden waar ze naar binnen komen
ene kant gek dat ik continu de huurwoning moet verbeteren en repareren terwijl de woningbouw dit behoort te doen.. zit al jaren met een lekke dak, maar een nieuwe krijg ik niet. net zoals schimmels die daardoor komen en doortrekken in de muren van de slaapkamers (is bewezen en onderzocht door verschillende inspectiebureaus).. en dan nu dit.. bah..
Als er mogelijkheid bestaat, zou ik aan de buitenkant rondom je woning (tegen de muren) een Bayer middel strooien. Dit kun je gewoon bij een tuincentrum kopen. Ieder jaar (vooral in de voorjaar/rond dezs tijd) begint het opnieuw. Dit is de enige wat bij mij werkt. Mierenlok doosjes werken hier nooit net zo goed als bovenstaande
Dat je een gaatje dicht moet kitten om te zorgen dat mieren buiten blijven vind ik niet bij de woningbouw horen. Wel heel vervelend dat het allemaal zo slecht loopt. Schimmel is vreselijk en ook nog ongezond.
Heb je al juridisch advies daarover ingewonnen? Want dit mag gewoon niet natuurlijk. Juridisch loket kan je op weg helpen met welke stappen je kan zetten.
En qua mieren; hier had ik ook geen idee waar ze precies naar binnen kwamen, maar ik heb toen op de route die ze binnen wandelden mierenpoeder gestrooid en 3 dagen later liep er geen enkele mier meer binnen.
Hier heeft momenteel het hele dorp last van een mierenplaag, maandag waren de mierenhoop doosjes zelfs overal uitverkocht. Verder gooi ik een paar keer per dag wat kokend water over de ingangen van hun nesten en op de mierenpaden. Wat betreft de woningbouw, die kan je in gebreke stellen vanwege achterstallig onderhoud via een of andere commissie en op die manier ook verlaging van de huur eisen.
huursverlaging-procedure is al enkele weken geleden opgestart.. wachten op terugkoppeling. ondertussen zijn we wel aan het kijlen naar een andere woning van een andere wooncooperatie..
Hier hetzelfde. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, maar hele kolonies trokken door de keuken. 2 jaar geleden dat gestrooid en er 2 jaar af geweest. Nu zijn ze er weer, dus vanmiddag even ophalen.
Wij hebben Ecostyle mierenpoeder gemengd met water en dat boven op de nesten gedaan. En waar we nesten vermoeden. Ik had ze steeds binnen via de plint bij het raamkozijn. Paar keer water met mierenpoeder buiten langs de kozijnen gegoten en heb ze nog niet weer binnen gehad. Vervelend is het wel, we hebben weer eens een hele strenge winter nodig straks.
Bayer gebruik ik rondom huis, maar had vorig jaar nog in de tuin een mierenkolonie ontdenkt (huis bijna 2 jaar geleden gekocht). Daar gingen zelfs stenen van scheef liggen. Daar hielp bayer niet eens zo erg was het. Toen was ik 2 dagen in de weer geweest met kokend water, ook dat hielp niet. Uit waanhoop ammoniak op gegoten (had ivm verbouwing veel staan), bijna een fles van 1 liter op, daarna 2 waterkokers met kokend water en weg was het! Eindelijk... dit jaar wat mieren rondlopen maar gelukkig niet zo erg. Ik weet het, niet milleu bewust maar werkte wel.