hulp nodig; deken maken.

Discussie in 'De lounge' gestart door Majel24, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik zou kijken of je een basiscursus quilten kan doen. dan leer je foefjes enzo. dan weet je beter wat je doet, en hoef je minder bang te zijn dat je ergens de mist in gaat en zijn kleertjes kan weggooien. je weet dan ook hoe je alles goed recht kan krijgen en stevig.

succes ben erg benieuwd hoe het gaat worden :D

2. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    misschien kan je eerst oefenen met hele oude kleding van je kindje die je niet wilt gebruiken voor het kleedje? Het zou namelijk zonde zijn dat als je eenmaal begonnen bent iets fouts doet.

3. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    tip voor achterkant stof (van mijn mama):
    -ikea
    -kwantum
    -markt

leuk en niet duur!

je hebt ook fiberfill nodig (dat is een soort kunstwatten wat je tussen de patchwork-laag en de achterkant in doet. die drie lagen quilt je door (door alle drie de lagen heen naaien). dat kan in allerlei mooie patronen, die je wel online kunt vinden.
    fiberfill hebben ze ook op de markt, of in stiffenzaken, in verschillende diktes.

om de drie lagen voor het doorstikken op hun plek te houden gebruikt mijn mam veiligheidsspelden, te koop bij zeeman ofzo voor een prikkie. officieel hoor je het met grof draad in grove steken tijdelijk door te rijgen, en daarna met fijn draad in die mooie patronen te stikken. dat grove draad haal je als het af is dan weer uit. gedoe; veiligheidsspelden gaat net zo makkelijk. ;)

succes ermee, enne... laat je een foto zien als hij af is?

Deel Deze Pagina