Verstandig dat je het er niet in hebt gezet, denk niet dat mensen daar leuk op reageren.. Hahaha toen wij met ons zoontje thuiskwamen uit China hadden we geen enkele kleertjes. Hij was 2,5 jaar en droeg toen maatje 74!! Ik had kasten vol 92/98. Dus ik vroeg om kleren, haha, kwam om in de zilveren bestekjes (waar we niets aan hebben omdat hij een schisis heeft waardoor hij zacht bestek gebruikt en nog spenen en een fles), voorleesboeken voor kindjes van een jaar of 5 en speelgoed voor oudere kinderen. Ons zoontje moets juist speelgoed hebben van kindjes van ong anderhalf. Want daar zat hij ong in zijn ontwikkeling, ook motorisch en fysiek. Klein poppetje. Ondanks dat mensen vroegen wat we wilden, kregen we juist het tegenover gestelde. Maar ik denk maar zo, ik hoef over een jaar of 2 geen speelgoed of boekjes te kopen. Die blijven wel goed en eten geen brood. En die zilveren bestekjes...ach ja...blijft schattig om te zien toch?
Een vriendin van mij heeft 3 kinderen in 4 jaar tijd gekregen en had op het kaartje ook vermeld dat ze zo'n lijstje op internet had staan en anders stond er een rekeningnummer waar je geld op kon storten voor de kleine spruit. Nou sorry hoor maar ik vond dat zo waardeloos overkomen! Toen ik van de schrik bekomen was,besloot ik toch maar eens op dat lijstje te kijken want ik had wel meteen zoiets van:ik ga geen geld storten. Had echt zoiets van:kom ik aan met mn 15 euro... Nou op dat lijstje stonden hele leuke dingen hoor maar was echt niet van plan om kleine nike's te kopen of een pakje van een bepaalde boetiek. Ik heb mn eigen plan getrokken en heb haar een leuk speelgoedje gegeven en nr 2 en 3 een pakje van de C&A want ik had echt zoiets van je bekijkt het maar met je dure cadeau"s! Vond het gewoon niet leuk om zo op kraamvisite te gaan... Bij mij vroegen heeel veeeeel mensen van te voren wat ik graag wilde hebben,en de dingen waarvan ik dacht van mmmm niet echt mijn smaak heb ik toch gewoon superblij in ontvangst genomen want ik vind ook dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken.En misschien hebben juist die mensen wel heel veel moeite gedaan om een leuk cadeautje te kiezen. Of hebben ze (op dat moment) niet veel te besteden en willen ze toch met iets leuks voor de dag komen.
Grappig, wij hebben een apart kaartje bij de geboortekaartje gemaakt met de tekst Cadeautip: kleding en speelgoed heet ...... al genoeg vind u het goed als zij een centje of cadeaubon vroeg wij kregen juist de complimenten dat we het zo gedaan hadden