Ik hoop deze week op pad te gaan voor een moederfiets en dan moeten er natuurlijk ook stoeltjes bijgekocht worden voor mijn mannen. Maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer; een bobike of een yepp zitje? Wat zijn nou de grote verschillen, behalve de prijs??
wij zitten in de cross met de familie dus hier polisport zitjes. is nog een vrij onbekend merk maar wel heel erg goed
ik heb ze van bobike. vriendin van me heeft de yepp maar vind ze erg ondiep en behalve dat ze mooi zijn zit mijn dochter er niet lekker in. ik blijf dus lekker bij de bobike
wij hebben toevallig zaterdag een bobike gekocht, en dan niet die lelijke nieuwe maar een model hiervoor een maxi plus geloof ik
net een yepp voor achterop gekocht. en ben er helemaal blij mee, lekker soepel materiaal dat tegen een stootje kan. en dan de easyfit systeem succes met je keuze maken
Ik heb de bobike! Voor mijn gevoel zijn dit de beste (dat zal vast niet zo zijn hoor Maargoed toch deze gepakt)
Ik heb de Yepp en ben er erg tevreden over. (krijg ook steeds leuke complimentjes hihi) Over het prijs verschil kan ik niets zeggen maaaaaar volgens mij sluit je een Bobike met 1 klik? Bij Yepp klik je elke schouderband apart in een sluiting bij Bobike dus alle twee tegelijk volgens mij. Bij Yepp is dit iig een beveiligde sluiting, bij BB weet ik het niet. En bij Bobike verkleurt het zwarte stoeltje ook dor de zon (verbleekt) Bij Yepp is dit alleen met de gekleurde. Mijn zwarte is nog steeds heel mooi zwart. Bij Yepp zit een soort lus voorop waar je kindje aan vast kan houden mijn zoontje doet dat veel (ik ook niet zo koud als het ijzer van het stuur. Maar volgens mij kan je je kindje makkelijker plaatsen in een Bobike bij Yepp is de ruimte tussen de stoel en het stuur best smal (er blijft bijvoorbeeld nog al eens een schoentje achter...) Dus tjaa....... Yepp is mooier, hipper ??? BoBike misschien toch handiger in gebruik?
Yepp is mooier en hipper, maar de bobike is makkelijker in gebruik. Wij hebben de Yepp, maar heb altijd ruzie met het kliksysteem. Zit hij eindelijk vast, krijg ik hem niet meer los ! Opa´s en oma hebben de Bobike en is veel handiger.
Ik heb eerst de bobine gehad en nu de yePp Veel fijner Ten eerst de 5 punts gordel zakt teminste niet van je schouders en naar mijn iedee veiliger Dochter vindt het fijner zitten Zit een slot op dus kan niet worden gepikt Namelijk over te zetten op De fiets van papa Ik vindt er erg fijn dat je beiden gordels niet te gelijk vast hoeft te maken want dat is soms best moeilijk met 1 voor op en 1'achter op
Wij hebben 2 Yepp stoeltjes. Ik vind de extra sluiting juist heel fijn, die krijgen de kleintjes nooit alleen open, plus dat ze echt stevig in het stoeltje zitten. De pasform vind ik fijner dan die van Bobike. Bij Yepp zitten ze echt omarmd door het stoeltje, plus het materiaal zit veel fijner. O ja, als het geregend heeft is de Yepp zo weer droog .
Ik ben meer fan van de Bobike.Zoonlief ging in ons nieuwe kinderzitje van Bobike zitten en wilde er spontaan niet meer uit.Het was bleren geblazen haha!Dus ook namens hem de Bobike!
Hier zijn de meningen dus ook verdeeld, op dit moment neig ik naar bobike, maar morgen in de winkel ook maar eens kijken en informeren. Nou ja eerst maar eens een fiets uitzoeken, want dat vind ik al moeilijk genoeg..nog tips dames..??
wij hebben ook een Yepp... voor en achterzitje... ik vind het ideaaal omdat je m er zo af kan klikken en op een andere fiets kan zetten (wij hebben beide zon basis ding op onze fiets waar hij op kan worden geklikt) echt heel makkelijk systeem en onverwoestbaar...
Ik heb mijn stoel samen met de stoeltjes gekocht, was een "pakket". Ik heb de Sparta Amazone limited 2009, en ben er heeeeel blij mee!! Heb trouwens Bobike stoeltjes, en vind het fijn.. vraag me nu alleen af hoe ik de steuntjes van het voorzitje kan verstellen. De Jongste kan er nog in (13 kilo) maar haar knieen zitten beetje in haar nek, dus dat is niet meer zo handig.
Wij hebben een Yepp stoeltje, mijn ouders een Bobike. In de Yepp zit m'n dochter veel beter, ook de sluiting vind ik beter. Daarnaast is het Yepp stoeltje wel duurder, maar dan heb je wel gelijk een stuurtje wat je kindje vast kan houden en mijn dochter ook eigenlijk altijd doet! Bij de Bobike van m'n ouders hebben we ook een stuurtje bijgekocht, 20 euro! Dus dan is het Bobike stoeltje ook ineens wel wat duurder! Het stuurtje van de Bobike is niet echt handig gevormd, omdat ze haar handjes nu heel dicht bij haar lichaam heeft. Het stuurtje van de Yepp is beter gevormd, staat verder van haar af, waardoor ze dit beter vast kan houden. En tja, het Yepp stoeltje en vooral het scherm is wel echt mooier dan de Bobike, vind ik
Ik lees ook gelijk even mee want zit tussen dezelfde stoeltjes te twijfelen. Kun je beide zelf bevestigen op je fiets of moet je het laten bevestigen bij de fietsenmaker ?
Wij hebben gekozen voor de Yepp. Hij is iets duurder dan de bobike maar toen wij de voors en tegens tegen elkaar afwogen kwamen wij uit op de yepp. Ik vond de 5 punts gordel een groot voordeel. Het materiaal vd yepp is schokdempend (de Crocs worden er ook van gemaakt) Er zit een anti diefstal beveiliging op en is heel gemakkelijk over te zetten naar een andere fiets als je zo'n extra ophangsetje erbij koopt. En ik vond hem ook mooier dan de bobike. Vooral het windscherm vind ik mooier als die ouderwetse dingen met flappen van bobike.
Die kun je idd lager zetten! Ik heb deze ook bij de Sparta amazone cristalized blue cristalized white