Als je verse eieren gebruikt kan het gewoon. Zitten ook rauwe eieren in bv mayo of chocolademousse, als je het zelf maakt.
Wat heb je wél in huis... Dan denken we mee? Margarine kan trouwens best... Is niet het allerlekkerste. Maar werkt wel en wordt mooi hard. Heh je chocopasta? Dan kun je dat weer mengen daarmee.
Als je de taart wil bekleden met fondant, dan moet je niet afsmeren met iets op waterbasis, want dan smelt je fondant. Dus geen jam of glazuur met water. Je kunt chocoladepasta gebruiken. Of eventueel ganache maken met chocolade en slagroom. Als je poedersuiker in huis hebt kun je botercreme maken. Bij voorkeur met roomboter, maar een andere boter lukt ook vast. Boter zacht laten worden en 1 op 1 mengen met de poedersuiker.
Tja. Ik heb van dichtbij gezien hoe ziek een (gezond) iemand kan worden van een salmonella vergiftiging. Laat staan wat het kan doen met kinderen of ouderen en zou dat risico nooit nemen. En je kunt dan ook prima eiwitpoeder gebruiken. Nou misschien niet hiervoor.
Bedankt voor alle tips! Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost.. maar het lijkt daadwerkelijk op een taart! Ik had nog een half potje chocopasta en een halve pot poedersuiker. Van alles wat gebruikt! Tot nu toe blijft alles op de plek zitten. Nu nog hopen dat het een beetje smaakt