Wel of geen Bumbo seat?

Discussion in 'Babyuitzet' started by Lappie, May 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    Wat zijn jullie ervaringen/meningen over de Bumbo seat?
    Wel of niet goed?
    Het gaat dan bijvoorbeeld om 2x per dag een kwartier er in, waar ik bij ben. Dus bijvoorbeeld straks om de groenten- en fruithapjes te geven.

Ik lees overal verschillende meningen en adviezen over dit stoeltje. Waarom wel of waarom niet zo'n stoeltje?

Zelf denk ik dat hij het echt geweldig zal vinden. Vandaar dat ik er naar vraag.

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Absoluut niet. Het is slecht voor de rug van de kleine. Kies voor een wippertje tijdens de maaltijden.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vindt het ook behoorlijk ongemakkelijk uitzien... Koop dan een wipstoel ;)

4. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

In Amerika is het razend populair, elke baby heeft er eentje. Als je het beperkt houdt tot een kwartiertje per keer kan het echt geen kwaad hoor. Wij hebben hem ook in huis voor de kleintjes, ben benieuwd of ze het een fijn stoeltje vinden.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    ik kon er een lenen, maar mijn zoontje vond er niets aan, slapen wou hij alleen in bed.
    met hapjes ben ik pas met 6 maanden begonnen en toen had ik dat ding jl weer terug gegeven.

denk dat het ook een knoei boel word om hapjes daarin te geven, ik gebruikte daar de wip stoel voor

6. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    Slapen? Dat heeft toch niets met de Bumbo seat te maken?

In ieder geval, ik heb m ook! Geleend en ik gebruik m heel af en toe. Ze kunnen er goed rechtop in zitten. Ik gebruik m niet voor de hapjes, maar gewoon om af en toe om even erin te zetten. Ik blijf er wel altijd bij. Je kan m ook mee onder de douche nemen. Dan kan de baby daar ook inzitten, maar mijn dochter ging vaak voorover leunen dus wat dat betreft niet handig.
    Als je m kan lenen dan is het wel leuk maar ik had er denk ik anders geen 1 gekocht.

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ook gekocht maar weinig gebruikt
    Wat moet je kind er in? Eten? Dan een wipstoeltje heb je complete ondersteuning aan de rug.
    Of tripptrapp met new Born set

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Nee. Word hier trouwens afgeraden door de kinderfysio. Kinderen zitten in gedwongen zit. Slecht voor heupjes en rug. Kindjes die nog niet zelf kunnen zitten, moet je niet dwingen. En kindjes die zelf kunnen zitten, hebben zo'n ding niet nodig;)
    Ik vind die dingen een no-go.
    En iedereen zegt altijd dat het maar voor 10 min of zo is, als kind het leuk vind dan word die tijd toch onbewust langer. Makkelijk om kind voor de tv te zetten, te spelen te eten enz.
    Nee, nooit aan begonnen, nooit gemist. Gewoon volledig ondersteund in de wipstoel of even bij mij op schoot.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Niet doen hoor niet goed voor t kindje..

10. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Of het wel of geen kwaad kan, maakt mij eigenlijk nooit zo uit. Ik ben van mening dat je een kind niet in een houding moet forceren waarin hij zelf nog niet kan zitten/liggen/staan of wat dan ook.

11. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook een geforceerde houding, ik heb altijd begrepen dat een baby die nog niet zelf kan gaan zitten ook niet in zit moet worden neergezet. Ook niet in de hoek van de bank bv, en dus ook niet in zo'n bumbo-stoeltje.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38

Dat is dus absoluut niet waar! Hij wordt zelfs door kinderfysiotherapeuten geadviseerd in sommige situaties zoals bij ons meisje.
    Ziekenhuizen werken er ook mee op kinderafdelingen.
    Ik heb er eentje kunnen lenen maar hier geen succes ze vond het helemaal niks.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
  14. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
  15. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Stond daar dan ook bij dat het geadviseerd werd door fysiotherapeuten enzo?

16. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Maar de vraag was aanschaffen of niet.
    Ik zou het niet doen veel te duur.
    Hier zit ze perfect in de goedkope witte ikea kinderstoel.

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Heb het nagekeken maar nee, maar vindt dat ook niet echt betrouwbaar aangezien BabyBjorn ook over zichzelf zegt uitgebreid getest te zijn en geadviseerd wordt door fysiotherapeuten. *hun woorden*

18. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Oké ik snap je argument.
    Maar hier is het dus geadviseerd door een kinderfysiotherapeut verbonden aan het ziekenhuis en ze had er zelf eentje staan.
    Niet dat ik het een fijn ding vond maar zo megaslecht is het niet èn het is bedoeld voor enkele keren per dag en dan maar even.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar wat was de reden dat het juist geadviseerd werd? Wat doet het zitje dan? En ook al zo vroeg....? Want juist dat lijkt me het hele punt. Net zoals je een te jonge baby niet in een kinderstoel zet of gaat fietsen met een baby in een fieststoel enz...

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij van WC-eend, adviseren WC-eend...

onzin ding.

Share This Page