Kinderdagopvangtoeslag 2012

Discussie in 'De lounge' gestart door Rachel1984, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wat een rotgedoe zeg, ik heb net de belastingdienst telefoon gebeld over hoe het nu zit met die nieuwe regeling. Zou half oktober bekend worden. Nu krijg ik te horen dat ze dat pas vanaf december weten??? Hoe moet dat nu dan, je hebt toch een eventuele opzegtermijn:( Weten jullie al meer?

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Nou da's ook lekker dan.
    Ik was ook al steeds aan het kijken op de toeslagen site

3. Hester

Hester Niet meer actief

Geen idee!
    Maar is de hoogte van de toeslag een reden dat je zou overwegen de opvang opzeggen?

Momenteel is mijn salaris ongeveer evenveel als de kosten voor opvang van onze beide kinderen. Ik werk fulltime, universitaire functie. Dus als de toeslag nóg minder wordt, moet ik geld erop toeleggen om te gaan werken... Schokkend toch?

Zo word je lekker gestimuleerd om (fulltime) te werken.
    Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe regelgeving.

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Nou ik werk in de thuiszorg, ik werk 12 uur per week maar heb ook reistijd en teamoverleg. Ik neem dus 2 dagen KDV af voor Jayden. Maar mijn man gaat naar Afghanistan dus ik wil kijken of ik gedeeltelijke ouderschapsverlof kan opnemen. Maar dan moet ik nu dus dagdelen gaan opzeggen als ze gaan kijken naar hoeveel je werkt. Zeg ik nu op en gaat het niet door ben ik zijn plekje kwijt, zeg ik niet op voor 1 november kan ik straks zelf 600 euro gaan betalen.

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Hoezo zou je dan 600 euro zelf moeten betalen? Als alles doorgaat krijg je alleen de uren die 140% van werktijd te boven gaat niet vergoed, over die 140% krijg je dan gewoon kinderopvangtoeslag..

6. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    #6 zo79, 21 okt 2011
    Laatst bewerkt: 21 okt 2011
    Dus jij verdient voor 5 dagen werken net zo veel als je eigen bijdrage voor het kdv? Dan heb je óf een heel hoog verzamelinkomen samen met je partner waardoor je weinig toeslag krijgt, óf een heel laag salaris. Het gaat er bij mij bijna niet in dat je met een fulltime functie op universitair niveau net zoveel zou verdienen als wat je opvangkosten - kinderopvangtoeslag is

:(

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Nee, dat begreep ik ook al niet....kan toch niet???

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dat lijkt mij ook raar! Zag laatst wel ergens in een topic bij kinderopvang een site waar je het uit kon rekenen.
    Gaan hier ca. 30 euro meer betalen maar hier niet zo'n hoog inkomen.

9. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    mn eigen bijdrage was in 2010 50 euro en nu dit jaar zelfde hoeveelheid uren moet ik ruim 100 euro betalen.. Ben benieuwd naar volgend jaar...

10. Bastet

Bastet Niet meer actief

Ik heb het ministerie van sociale zaken gemaild, mijn vraag is al 3x doorgestuurd naar een andere afdeling!
    Ook daar weten ze niet hoe alles moet gaan werken.
    De mama's die nu even werkeloos zijn (zoals ik) hebben dus maar tot eind deze maand om iets te vinden (en behouden) en anders is het einde oefening tot de kinderen naar school gaan.
    Daar komt het (zoals ik het zie) nu dus op neer.

11. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ja, maar als je 2 hele dagen af moet nemen bij het kdv maar gemiddeld maar 6 uur per dag werkt, moet je dus de resterende uren zelf betalen. Dus als je kdv 11 uur rekent per hele dag, moet je zelf dus (6 * 140% = 8,4 uur. 11-8,4 = 2,6) zeg 2,5 uur per dag!!! betalen. Want die vallen buiten die 140%. 2,5 uur per keer is 5 uur per week, is 20 uur per maand. En dat dan nog x uurtarief kdv, bij ons is dat 6 euro. Dan zou je op 120 euro uitkomen wat niet vergoed wordt. En dan nog je eigen bijdrage.

Denk dat ze dat bedoelt.

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Dat bedoel ik inderdaad, voor mij zou het dan met de eigen bijdrage zo duur worden dat het niet te betalen is. En de ene week werk ik er bijvoorbeeld 12, maar met de vakanties weer 20. Maar als ik dan geen opvang heb kan ik niet werken. Hij gaat nu op di en do naar het kdv en dat zijn ook de dagen dat wij 1x per maand overleg hebben (4uur). Wat een ellende, maar ze hadden gezegd dat het half oktober duidelijk moest zijn. Niet dus, zo worden veel mensen met hun rug tegen de muur gezet.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.236
    6.095
    113
    Maar dit is toch bekend?

14. maansteen

maansteen Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.316
    0
    36
    Ook ik heb een tijdje met de BD aan de lijn gehangen; ze konden (ik zou bijna zeggen uiteraard...) nog niets vertellen over de veranderingen. Het enige wat ze kan toezeggen is dat we medio november een nieuwe beschikking krijgen.....

Ze vertelden dat er allerlei 'verhalen' rondgaan op internet en in de kranten, terwijl dit wetsvoorstellen zijn die (nog) niet zijn aangenomen.

Dus we blijven hier voorlopig nog in onzekerheid wachten, maar ik zeg het KDV nog niet op, ook al hebben we een opzegtermijn van 2 maanden...Maar dat is dus onze persoonlijke keuze..

15. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het wetsvoorstel er even bijgezocht. Daar staat voor 2012 beschreven wat de plannen zijn, maar ook staat er:

Allereerst wordt oneigenlijk gebruik van het aantal toeslaguren tegengegaan via een koppeling aan het aantal gewerkte uren. Daarnaast zal de maximum uurprijs in 2012 niet geïndexeerd worden. Daarnaast vindt een aanpassing van de toeslagtabel plaats. Om inwerkingtreding op 1 januari 2012 mogelijk te maken dient het gewijzigde Besluit half oktober te zijn gepubliceerd in het Staatsblad, zodat de Belastingdienst voldoende voorbereidingstijd heeft.

Er zou dus binnenkort meer duidelijkheid moeten zijn. Overigens staat hier wel redelijk duidelijk wat de plannen zijn.

16. Rono

Rono Niet meer actief

en is het op tijd gepubliceert in het staatsblad?

17. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Ik zit hier met hetzelfde probleem. Druk op zoek naar werk, maar helaas is het moeilijk om wat te vinden. Ik heb nog geen idee hoe ik dit ga oplossen als de nieuwe regeling inderdaad doorgaat.
    Ben blij dat ie in maart naar school gaat, maar dan zit ik nog steeds met na schoolse opvang. Ben al die bezuinigingen zo zat!

18. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jups, 30 september al... Was eerst te lui om te zoeken, maar heb het toch even gedaan. Zie hier.

Oftewel: ze moeten wel een beetje blijven opletten bij de belastingdienst...

19. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

20. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Natuurlijk kan dat wel. Als haar man een te hoog inkomen heeft moet je gewoon bijleggen. Echt balen als je wilt blijven werken.

Deel Deze Pagina