Help, gekke initialen?

Discussion in 'Babynamen' started by Seffie, Nov 22, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Seffie

Seffie Fanatiek lid

Apr 17, 2019
    2,270
    2,618
    113
    Female
    In januari verwachten wij ons eerste kindje. Voor een meid hadden we een top 5 aan namen, maar voor een knul blijft het bij 1 naam. De rest is het gewoon allemaal net niet:p dus echt keuze voor een andere naam is er niet.

Maar nu komt het.. de naam begint met een S, En de achternaam ook. Dus dan krijg je S.S.

Nu is het zo dat al zoveel mensen tegen ons gezegd hebben; "het zal vast niet met een S beginnen want dat zou wel heel raar zijn". En dat doet me toch wel meer dan ik zou willen :oops:

Dus.. In hoeverre gebruik je je initialen op die manier? Mijn broer zegt dat hij ze altijd zo gebruikt maar verder ken ik niemand.

2. Robijn89

Robijn89 VIP lid

Feb 1, 2015
    8,120
    5,038
    113
    Female
    Ik heb ze nog nooit zo gebruikt.. Altijd initialen met de volledige achternaam er achter.
    Dus ik zou gewoon voor de S naam gaan :). Alleen geen tweede S naam er achter ;)

3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,906
    386
    83
    Dat gebruik je toch nooit? Als het de naam is lekker zo laten!

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,799
    8,469
    113
    Female
    Op mijn vorige werk moest ik altijd paraferen met mijn initialen en in mijn geval was dat C.S.
    Ik zou zelf niet snel een voornaam met een S kiezen maar wel bijvoorbeeld als tweede naam.

5. Janiz

Janiz Actief lid

May 5, 2011
    462
    278
    63
    Op mijn werk worden de initialen wel op die manier gebruikt. Ik heb ook een collega met de initialen SS. Dat was wel even wennen.

6. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Ik zou zeggen; kijk even naar mijn onderschrift :D:roflmao:

Zou me er echt niet druk om maken, verder gebruik ik de initialen nooit.

Lies1611 and Robijn89 like this.
  7. Seffie

Seffie Fanatiek lid

Apr 17, 2019
    2,270
    2,618
    113
    Female
    Hahaha ja maar die zijn niet zo heftig. Eerder cool :thumup: SS staat niet zo cool bekend o_O

Mijn man vindt dat we er maling aan moeten hebben. Ook omdat we echt niks anders kunnen bedenken denk ik haha. Lastig hoor. Iedereen heeft een punt. In onze omgeving hoor ik het van 1 persoon, dat het zo geschreven wordt, en hier hoor ik al meerdere dames erover.

8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Ik heb twee leerlingen in mijn klas met de initialen S.S. Echt nog nooit dat ik daar een raar idee bij kreeg. Voor mij is de S.S. uit de tweede wereldoorlog niet iets wat ik met deze initialen van een naam associeer. En daarbij gebruik je je voorletters vaak als initialen en niet zozeer in combinatie met je achternaam. Als dat al bij bijv. iets ondertekenen is, en dat gebeurd alleen bij bepaald werk, zou ik mij er nietig ieder geval niet aan storen. We kunnen overal wel een ding van maken.
    Als je het wel wat vervelend lijkt zou je een tweede naam kunnen overwegen. Dan zou Sander Sassen (S.S.) bijv. Sander James Sassen (S.J.S.) Kunnen worden en is het 'probleem' misschien al wel van de baan.

Gloriosa likes this.
  9. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

Mar 30, 2018
    1,807
    1,786
    113
    Female
    Ik vind SS echt nuet gek. Ken ook iemand trouwens die op die manier recepten aftekent, niks geks aan. SM zou ik gekker vinden, maar ook daar zou ik em niet zo druk om maken.
    Lekker kiezen wat jullie mooi vinden:thumup:

10. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Heel eerlijk is dat voor ons wel de reden geweest om voor alle 3 onze kindjes geen naam te kiezen die met een s begint. Ik moet op mijn werk geregeld dingen aftekenen met m’n initialen en oa daarom hebben we er voor gekozen om geen voornaam met s te kiezen. Als ze nou een 2e naam zouden hebben dan had het wel gekund. Andere initialen zou ik minder erg vinden (zoals vs, ns) maar ss ligt voor ons gewoon te gevoelig.

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Je gebruikt zelden 1 letter van de achternaam maar idd bij paraaf zetten wel. Maar bv Simone Middelkoop is ook een volstrekt normale naam en paraaf zal S.M worden. Maar als collega zijnde weet je vaak wel wie t is dus heb je geen andere associaties ermee.

spruitje80 likes this.
  12. AI76

AI76 Actief lid

Aug 9, 2019
    125
    135
    43
    Female
    Ik heb een S.S. kind :roflmao:.

Nog nooit commentaar of vragen op gehad en ze gaat al jaren naar school ook.

13. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,002
    3,664
    113
    Hier ook! Echt geen spijt van gehad. En tjah als je je initialen moet neerzetten dan kan je ook wat anders bedenken bijv de 3 eerste letters van zn naam.

Op werk heeft een collega de zelfde initialen dan word er ook wat anders van gemaakt.

Niet te druk maken hoor!

14. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    Wij twijfelen nog een beetje over beginletter H bij achternaam H. Komt wel nog een tweede naam tussen. Enige moment in mijn hele leven dat ik me iets van initialen kan herinneren is bij techniek op de middelbare school: je moest je initialen uit hout maken. Ik denk dat wij het gewoon doen...

15. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    Joh daar zou ik me totaal niet druk om maken, zeker geen andere voornaam kiezen in ieder geval. Als je het écht heel vervelend vindt zou ik nog even verder kijken naar een tweede naam.
    Als dit dé naam is voor jullie krijg je spijt als je het niet doet

16. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

S.S. zou ik persoonlijk nooit doen. De later genoemde H.H. ook nooit.

En ik schrik zelfs een beetje dat iemand S.M. gekker zou vinden dan S.S.

Alsof seks erger is dan de tweede wereld oorlog :eek:.

17. Nora001

Nora001 Bekend lid

Jan 22, 2019
    507
    303
    63
    Female
    Ik ben een n.s., mijn broer s.s.
    Zoals al gezegd gebruik je de initialen nauwelijks, hoogstens als paraaf op het werk. Maar daar kun je ook prima iets anders voor gebruiken, bijv twee letters van de achternaam.
    Dus ik zou me er niet door laten tegenhouden.

18. Seffie

Seffie Fanatiek lid

Apr 17, 2019
    2,270
    2,618
    113
    Female
    Heel erg bedankt dames :D

19. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Schrikken?
    Het is gewoon een associatie die je hebt of niet hebt. Niks engs aan. Diegene heeft dan bij SM wel een associatie en bij SS niet. Zegt toch niets over of je seks erger vindt dan de tweede wereldoorlog? Ik zou bij beide als ik t als initialen 'handtekening' zou lezen er niet eens direct iets bij denken, ik zou het als initialen zien en niet verder doordenken. En als dat al zo zou zijn, denk ik dat ik ook eerder bij SM een doordenker zou hebben als bij SS, gewoon omdat je dat in het dagelijks leven eerder zou horen of lezen. Ik vind dat we sowieso soms wat moeilijk kunnen doen. Dingen hebben nou eenmaal soms dezelfde naam, zelfde letters, zelfde weet ik veel. Dat er vreselijke dingen gebeuren is heel erg maar er daarna altijd maar een associatie bij halen en er ook nog eens conclusies aan verbinden is ook niet altijd nodig. We hebben ook nog zoiets als gezond verstand.

Aries, Lies1611, Brenda028 and 3 others like this.
  20. AI76

AI76 Actief lid

Aug 9, 2019
    125
    135
    43
    Female
    Nou echt niemand heeft hier ooit de associatie met WOII gelegd. Ik denk dat mensen ook wel begrijpen dat we om andere redenen deze initialen gekozen hebben.
    Wanneer is het dan weer gepast om initialen als S.S .te kiezen ? Over 300 jaar? Nooit? Ik merk in ieder geval dat mensen hier de associatie niet meer maken met de WOII.

Maar ieder voor zich hé.
    Ieder zijn mening :).

Waar staat de afkorting H.H. voor dan dat deze als ongepast ervaren wordt?
    ?

spruitje80 likes this.

Share This Page