Ja hoor, ik zit zelf in een fase waarin ik echt álle meisjesnamen gewoon ‘niet leuk’ vind. We hebben een redelijk steady shortlist maar ikzelf twijfel dus aan alles. Daarom nog 1x de boel open: drop hier mooie meisjesnamen. Leuk als ze niet veel voorkomen, maar alsjeblieft niet té apart of een stel bij elkaar geraapte letters. 2 lettergrepen sowieso, het moet goed uit te spreken zijn ook op papier simpel ogen. Maëlys is dus een big no bijv. Namen die we leuk vinden zijn Nina, Coco, Mint, Mila, Lily, Ziva, Teddy, Maya, Riva, Ruby. om jullie een idee te geven. Kom maar op..
Niva Rivka Mara Nala Lana Lina Lova Esra Odile Rosie Roxy Lexi Zare Suze Van jullie rijtje is mijn top 4: Riva/ Ziva/ Mint Ruby Van m’n eigen aanvullingen: Niva, Esra, Roxy of Lexi
Lily, Ruby of Nina uit uw lijst Lucie/Lucy Mona Pippa Billie Charlie Milou Elin Rosie Nola Romée Ivy Lena Ada Colette Ida Mabel Polly
Je weet mijn mening misschien wel, maar ik weet ook dat jij daar anders over denkt, maar toch nog een keer Als jij als zo lang de naam Nina op je lijstje hebt staan, zou ik dat dus gewoon doen, tenzij het nu natuurlijk echt niet goed voelt. Verder vind ik Riva ook heel gaaf, maar dan heb je toch eigenlijk hetzelfde 'probleem' als bij Nina. Ik ben heel benieuwd welke naam het uiteindelijk wordt!
Ja eigenlijk hebben alle namen met als tweede letter een i en de vierde letter een a dit ‘probleem’. Zo ook Riva, Ziva etc. Maar M.ika en N.ina vind ik zó veel op elkaar lijken.. daarbij heb ik de wereld al laten weten dat mini O en M als dochter wel N hadden geheten. Al is dat uiteindelijk geen punt waar ik het om zou laten.. maar hmm.. nehh het voelt niet oké. Ik ben het zat om te twijfelen
Nina is zoooo mooi ♡ stijlvolle naam. Mint van 45 vind ik raar haha, maar Nina is mooi als ze 10 is en als ze 100 is Andere -a naam die wat aparter is: Elya
Persoonlijk vind ik Nina echt veel te saai en degelijk en daarom ook helemaal niet passend bij de namen van je zoons.
Teddy vind ik zelf ook leuk maar man weer niet. Zonne kwam mijn man mee en vind ik ook leuk maar weer iets compleet anders dan de rest. Ik weet niet of dat weer past bij de rest. Dat is weer zo’n type naam die maanden moet groeien. Net zoals mini O. En die tijd heb ik niet
Even misschien een andere blik op hetgeen je zegt (dikgedrukt). Stel dat speelt toch stiekem mee om het niet te doen: het enige momentje wat je weghaald door een andere naam dan Nina te kiezen, is puur het verassingselement/moment dat je de naam verteld zodra ze geboren is. Dat is een fractie van een seconde tegenover haar hele leven een naam dragen die jij echt mooi vindt! Mijn persoonlijke smaak obv jouw namen: Nina Mint. Ik vind trouwens Nina niet op Mika lijken. De namen proeven totaal anders. Ook omdat het echt een jongensnaam tov meisjes naam is.